kone ampui taasen

Vanhat moottorit ja niihin liittyvä tekniikka, akselistot, ohjausjärjestelmät; puuveneilyn rautapuoli.
ylva1937
Viestit: 13
Liittynyt: 30 Joulu 2006 12:29
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja ylva1937 » 19 Elo 2007 20:42

Moi

Lisäänpä lusikkani tulppasoppaan..., olen käyttänyt champion UD16 tulppia ja nyt toinen (2.) tulppa kastuu/nokistuu mutta ekan pytyn tulppa on mielestäni ihan ok näköinen (harmaa/ruskea) Ilmeisesti tulppa on sökö (tai johto?) kun tähän ei seos etc vissiin vaikuta? Kone mielestäni välillä käykin vai yhdellä pytyllä mutta vain välillä....Pitänee varmaan testata myös niitä densonin tulppia.

Avatar
atros
Viestit: 53
Liittynyt: 18 Kesä 2004 12:44
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja atros » 20 Elo 2007 08:50

Todennäköisesti vika on siinä, että toisen sylinterin pakoventtiili kantaa eli
ei tiivistä kunnolla. Samatyyppinen vika oli aikoinaan Olympia 2F45 koneessa. Toimenpiteenä on venttiilinvälyksen säätö ja ventiilin tiivistyspinnan hionta.

jerkkuli
Viestit: 137
Liittynyt: 16 Maalis 2007 12:18
Paikkakunta: mustasaari

Viesti Kirjoittaja jerkkuli » 20 Elo 2007 14:57

Toinen pytty käy melkeen aina kylmempänä(ainakin ilman termostaatteja)ja nokeaa tulppaa.Itse kuristelin vedenkiertoa ja nyt käy molemmilla yhtä tehokkaasti kun ottaa ajossa tulpanhatun irti...ps niin ei saa tehdä magneettosytytteisessä;pitää maadoittaa tulpanjohto.

Faija_65
Viestit: 20
Liittynyt: 06 Heinä 2006 09:12
Paikkakunta: Pietarsaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Faija_65 » 11 Syys 2007 11:05

jerkkuli kirjoitti:ngk A6 on aivan liian kylmä tulppa wikkeen...
NGK on väärä tulppa wikkeen, sanoisin minä.

Vastaa Viestiin