Olympian öljypumppu

Vanhat moottorit ja niihin liittyvä tekniikka, akselistot, ohjausjärjestelmät; puuveneilyn rautapuoli.
tutase
Viestit: 2
Liittynyt: 12 Elo 2007 15:46

Olympian öljypumppu

Viesti Kirjoittaja tutase » 12 Elo 2007 15:55

Voisiko joku ystävällinen sielu antaa ohjeita siitä, mitä minun kannattaisi ensimmäiseksi tehdä, jotta saisin ongelmani pois päiväjärjestyksestä.

Ongelma: Olympia (2f45) moottorini vuodelta 1959 kävi upoksissa. Poistin moottorista vedet, ajoin yhdet vanhat öljyt vaahdoksi, poistin ne ja lisäsin uudet. Vanha uskollinen käynnistyy edelleenkin kuin unelma, mutta öljynpainemittari ei nyt värähdäkään. Mitkä ovat öljyn kierrätyksen periaatteet ja mikä voisi olla toimintahäiriön syy?

Kiitos etukäteen!

jerkkuli
Viestit: 137
Liittynyt: 16 Maalis 2007 12:18
Paikkakunta: mustasaari

Viesti Kirjoittaja jerkkuli » 12 Elo 2007 19:53

Voisiko öljykanava olla täynnä vesi/öljy"liisteriä",eikä pumppu jaksa työntää oljyä?Onpahan arvaus...Onko painemittari mekaaninen?

tutase
Viestit: 2
Liittynyt: 12 Elo 2007 15:46

Viesti Kirjoittaja tutase » 12 Elo 2007 20:31

Sama tuli itsellänikin mieleen, mutta missä vettä/ilmaa voisi olla? Miten pumppu siis toimii?

Moottorin kyljessä on Mauno Koiviston peukalon kokoinen uloke, jonka alareunasta lähtee ohut putki. Putki on liitetty kumiletkulla painemittariin. Ulokkeen yläpinnassa on tulpparuuvi, jonka alta löytyy toinen säädettävä tulpparuuvi ja sen alta noin 4 cm mittainen jäykkä jousi. Ulokkeen sivussa on kaksi pienempää tulpparuuvia päällekkäin. Mikä tämä uloke on ja mikä on sen tarkoitus?

jerkkuli
Viestit: 137
Liittynyt: 16 Maalis 2007 12:18
Paikkakunta: mustasaari

Viesti Kirjoittaja jerkkuli » 13 Elo 2007 20:26

Jaa-a kun olen wickström miehiä mutta olisko siinä öljynpaineen säätö jos jousen alla on vielä kuula niin asia on selvästi niin ja öljykanava lähtenee siitä kuulan alta.....

Vastaa Viestiin