Voisiko joku ystävällinen sielu antaa ohjeita siitä, mitä minun kannattaisi ensimmäiseksi tehdä, jotta saisin ongelmani pois päiväjärjestyksestä.
Ongelma: Olympia (2f45) moottorini vuodelta 1959 kävi upoksissa. Poistin moottorista vedet, ajoin yhdet vanhat öljyt vaahdoksi, poistin ne ja lisäsin uudet. Vanha uskollinen käynnistyy edelleenkin kuin unelma, mutta öljynpainemittari ei nyt värähdäkään. Mitkä ovat öljyn kierrätyksen periaatteet ja mikä voisi olla toimintahäiriön syy?
Kiitos etukäteen!
Olympian öljypumppu
-
- Viestit: 2
- Liittynyt: 12 Elo 2007 15:46
Sama tuli itsellänikin mieleen, mutta missä vettä/ilmaa voisi olla? Miten pumppu siis toimii?
Moottorin kyljessä on Mauno Koiviston peukalon kokoinen uloke, jonka alareunasta lähtee ohut putki. Putki on liitetty kumiletkulla painemittariin. Ulokkeen yläpinnassa on tulpparuuvi, jonka alta löytyy toinen säädettävä tulpparuuvi ja sen alta noin 4 cm mittainen jäykkä jousi. Ulokkeen sivussa on kaksi pienempää tulpparuuvia päällekkäin. Mikä tämä uloke on ja mikä on sen tarkoitus?
Moottorin kyljessä on Mauno Koiviston peukalon kokoinen uloke, jonka alareunasta lähtee ohut putki. Putki on liitetty kumiletkulla painemittariin. Ulokkeen yläpinnassa on tulpparuuvi, jonka alta löytyy toinen säädettävä tulpparuuvi ja sen alta noin 4 cm mittainen jäykkä jousi. Ulokkeen sivussa on kaksi pienempää tulpparuuvia päällekkäin. Mikä tämä uloke on ja mikä on sen tarkoitus?