
kaasari vuotaa
-
- Viestit: 16
- Liittynyt: 02 Heinä 2006 07:09
- Paikkakunta: Nokia
kaasari vuotaa
W 3 kaasari vuotaa bensaa sammutuksen jälkeen ilman putsarin läpi onko propleema
? en muista nähneeni viime kesänä tippuvan bensaa sieltä vai onko normaalia

-
- Viestit: 183
- Liittynyt: 05 Heinä 2006 20:53
-
- Viestit: 5
- Liittynyt: 14 Tammi 2007 22:34
kaasari vuotaa
Arvaisin uimuriventtiin toimintahäiriöksi, venttiili ei sulkeudu kohon nuostua yläasentoon, kannattaa avata ja tarkistaa toiminta.
Absolutisti ei tiedä miten ihanaa on herätä ilman krapulaa
- Veli-Matti
- Viestit: 7971
- Liittynyt: 08 Loka 2003 21:59
- Paikkakunta: Varjakka
Siinä nyt on useampi mahdollisuus. Neulaventtiili vika ainoastaan siinä tapauksessa jos bensiinihana ei pidä tai on jatkuvasti auki. Toinen mahdollinen vuotosyy on kaasuttimen asento ( jos kone on kallistettu maksimiinsa pukilla) jolloin bensiini tihkuu kaasarin kannen ja rungon välistä pikkuhiljaa ulos. Joskus tuohon auttaa tiivisteen uusiminen, joskus se vaatii kannen oikaisun lasilevyn päällä ja joskus pitää bensiinin pintaa hieman pudottaa neulaventtiilin alle laitettavilla prikoilla.
Vanhat kaasuttimet tahtoo olla järkiään kannen osalta kieroja kun niitä on vuosikymmeniä väkisellä kiristelty uusille ja vanhoille tiivisteille. Oikaisu on helppoa lasi tai teräslevyn päällä käyttäen siinä vaikka karkeaa hiomatahnaa. Samalla voi myös hioa rungon suoraksi koska kierrereiät tahtovat venyä kiristettäessä ylöspäin.
Vanhat kaasuttimet tahtoo olla järkiään kannen osalta kieroja kun niitä on vuosikymmeniä väkisellä kiristelty uusille ja vanhoille tiivisteille. Oikaisu on helppoa lasi tai teräslevyn päällä käyttäen siinä vaikka karkeaa hiomatahnaa. Samalla voi myös hioa rungon suoraksi koska kierrereiät tahtovat venyä kiristettäessä ylöspäin.
Veli-Matti
http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."
http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."
-
- Viestit: 16
- Liittynyt: 02 Heinä 2006 07:09
- Paikkakunta: Nokia
kaasari vuotaa
kiitos vastauksista täytyy tarkkailla ja jos jatkuu niin aukasta kaasari
-
- Viestit: 479
- Liittynyt: 26 Heinä 2006 13:09
- Paikkakunta: Pori
Minun W2:ssa oli tuollainen samanlainen ongelma.
Ongelmana oli se että neula venttiilli ei sulkeutunut kun bensapinta nousi kaasuttajassa. Tilasin uuden neula venttiilin ja toimi kesän. Sitten sama peli. Liekö sitten ongelma polttoaineen seisomisesta talven yli.
Joka tapauksessa siirryin käyttämään kikka kolmosta. Eli jos ongelma ilmeni niin kopautin ruupavin kumisella kädensijalla kevyesti kaasarin kylkeen niin vuoto loppui ja eikun kovaa käyttöä.
-Matti
Ongelmana oli se että neula venttiilli ei sulkeutunut kun bensapinta nousi kaasuttajassa. Tilasin uuden neula venttiilin ja toimi kesän. Sitten sama peli. Liekö sitten ongelma polttoaineen seisomisesta talven yli.
Joka tapauksessa siirryin käyttämään kikka kolmosta. Eli jos ongelma ilmeni niin kopautin ruupavin kumisella kädensijalla kevyesti kaasarin kylkeen niin vuoto loppui ja eikun kovaa käyttöä.
-Matti
HULLU itselleen töitä ostaa.
-
- Viestit: 18
- Liittynyt: 28 Kesä 2006 23:29
- Paikkakunta: turku
viime viikonloppuna oma w3:n teki ihan samaa.
ensimmäisen kerran vaikka tunteja onkin jo tullut
Tuntuu johtuvan lämmöstä.
Konekoppa kiinni niin ainakin omassa vekottimessa siellä olevat lämmöt kasvavat ja onhan kaasari pakosarjan alla.
Kunnon tuuletus kopalle tuntui auttavan.
Lisäksi tutkittuni kaasaria ulkopuolisesti, pohjassa oleva (luultavasti neulaventtiliin) säätöruuvilla sai myös kokonaan kaasariin tulevan syötön kiinni. Sitä säätämällä vähemmän tavaraa kaasarille, vähemmän vuotoa ilmaputsarista?
tietä häntä.
Ite ajattelen niin kun se ei enään vuoda, en koske
ensimmäisen kerran vaikka tunteja onkin jo tullut
Tuntuu johtuvan lämmöstä.
Konekoppa kiinni niin ainakin omassa vekottimessa siellä olevat lämmöt kasvavat ja onhan kaasari pakosarjan alla.
Kunnon tuuletus kopalle tuntui auttavan.
Lisäksi tutkittuni kaasaria ulkopuolisesti, pohjassa oleva (luultavasti neulaventtiliin) säätöruuvilla sai myös kokonaan kaasariin tulevan syötön kiinni. Sitä säätämällä vähemmän tavaraa kaasarille, vähemmän vuotoa ilmaputsarista?
tietä häntä.
Ite ajattelen niin kun se ei enään vuoda, en koske

- kun merituuli puhaltaa
kiville hän karahtaa.. -
kiville hän karahtaa.. -
-
- Viestit: 183
- Liittynyt: 05 Heinä 2006 20:53
- Veli-Matti
- Viestit: 7971
- Liittynyt: 08 Loka 2003 21:59
- Paikkakunta: Varjakka
Kannattaisi liimata se säätösuutin kiinteäksi tai vaihtaa kiinteäsuuttimiseen runkoon koska nykypäivän yhdellä polttoaineella ajettaessa siitä ei ole mitään hyötyä. Ennen oli toisin kun käytettiin myös petroolia ja ajettiin koko sulan vedes ajan -10 -30 asteen keleissä. Ompahan vaan yksi mahdollisuus enemmän rikkoa kone...
Veli-Matti
http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."
http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."