Mikä moottori?

Vanhat moottorit ja niihin liittyvä tekniikka, akselistot, ohjausjärjestelmät; puuveneilyn rautapuoli.
Avatar
Simon
Viestit: 958
Liittynyt: 22 Maalis 2007 23:27
Paikkakunta: Kaskinen

Viesti Kirjoittaja Simon » 24 Touko 2007 23:12

Noh... niin vielä pikku lisäys, hyvän ystäväni Joni Skiftesvikin kirjassa Pirtukuningas on sivulla 80, maininta tästä samasta koneilmiöstä ja siinä Jonin kuvaelma koneen käynnistä ja oikuista voisi täysin pitää paikkansa.

Kovasti minäkin kuvia ja muita tietoja ko. koneesta olen haeskellut, sitten kun löydän annan heti "klopille" hommaksi kun tuota Masaa en vielä tunne -;)

hb-77
Viestit: 303
Liittynyt: 18 Tammi 2005 11:17
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja hb-77 » 25 Touko 2007 00:05

kuvia löytyy samanlaisesta moottorista koti sivulta
ei oo riemulla rajaa kun Homelitellä ajaa.
KUN VENEEN PITUUS KASVAA METRILLÄ NIIN ONGELMAT KUUTIOINA.....
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata

Idiotit pitävät yllä järjestystä, nerot hallitsevat kaaoksen!

Vilderi
Viestit: 6
Liittynyt: 23 Touko 2007 00:22
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vilderi » 25 Touko 2007 12:51

hb-77 kirjoitti:kuvia löytyy samanlaisesta moottorista koti sivulta
???

Kolme kertaa selattu läpi, ja ainoa edes sinnepäin löytyi:

http://groups.msn.com/isapi/fetch.dll?a ... fYwhyHI2I4

En tiedä toimiiko linkki, melko hämärä.

Mutta tuossa kuvan moottorissa on venttiilit sivulla, omassa "takana" vauhtipyörää vastapäätä.

Avatar
Masa
Viestit: 459
Liittynyt: 22 Tammi 2004 02:34
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Masa » 25 Touko 2007 15:07

Veli-Matti kirjoitti:M...kku..S.atana..N...kki (msn) tökkii vielä joten lähetin kissan kuvan Masalle joka laittanee sen tänne kun oikein kauniisti pyydän...
Kisukisukisu... ;)

Kuva
"Elämä on laho puuvene, mutta se on minun ikioma laho puuvene..."

hb-77
Viestit: 303
Liittynyt: 18 Tammi 2005 11:17
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja hb-77 » 25 Touko 2007 16:47

selaa vielä pari kertaa. esim. kun menet suoraan kuvin ja katsot toisiksi viimeistä kuvaa sivua niin alkaa löytyy. mä tiedän kyllä missä koneen ventiilit on.
ja aika paljon muutakin noista vanhoista romuista
ei oo riemulla rajaa kun Homelitellä ajaa.
KUN VENEEN PITUUS KASVAA METRILLÄ NIIN ONGELMAT KUUTIOINA.....
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata

Idiotit pitävät yllä järjestystä, nerot hallitsevat kaaoksen!

Vilderi
Viestit: 6
Liittynyt: 23 Touko 2007 00:22
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vilderi » 25 Touko 2007 20:00

Nyt tärppäs.. foto

Kynttilä eri puolella kun omassa, kumpaan se mahtaa alunperin kuulua?
Merkki olis kiva tietää, vuosiluvusta ja mallistakaan ei haittaa olis.. (en ole löytänyt vielä kirjaa...)

hb-77
Viestit: 303
Liittynyt: 18 Tammi 2005 11:17
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja hb-77 » 25 Touko 2007 23:09

kone on luultavasti Turussa valmistettuun Victor Forselius 3-4hv. kopio jonka on tehty Aatalan konepaja (Kuopio).
koneella e ole kuulemma merkkiä eiköhän se ole 30-40luvun tuotantoa
tulpalla tuskin on merkitystä kummassa reiässä se on. jossain isoissa wickströmis on molemmissa tulpat.
ei oo riemulla rajaa kun Homelitellä ajaa.
KUN VENEEN PITUUS KASVAA METRILLÄ NIIN ONGELMAT KUUTIOINA.....
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata

Idiotit pitävät yllä järjestystä, nerot hallitsevat kaaoksen!

Avatar
Veli-Matti
Viestit: 7971
Liittynyt: 08 Loka 2003 21:59
Paikkakunta: Varjakka

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 26 Touko 2007 06:49

..ja sytyttävät....
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;


"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

Vastaa Viestiin