Wickströmin jäähdytys ongelmat

Vanhat moottorit ja niihin liittyvä tekniikka, akselistot, ohjausjärjestelmät; puuveneilyn rautapuoli.
Batman
Viestit: 16
Liittynyt: 24 Loka 2004 02:05
Paikkakunta: Stati

Wickströmin jäähdytys ongelmat

Viesti Kirjoittaja Batman » 31 Tammi 2006 22:38

Kyselin täällä syksyllä W2:n jäähdytyksestä, kun tuntu käyvän turhan kuumana, eikä pakoputkesta tullu kunnolla vettä. Syy on nyt selvinny kohtuullisella varmuudella. Kattokaapa kuvat (aika isoja kuvia, voi kestää hetken) http://www.saunalahti.fi/~kannit/W2/W2.html
On se kumma kun ei vesipumpun kunnostus auttanu...

Kuvissa näkyy myös erilaiset kannet. Onkos tietoa mistä malleista noi on? Meinaan onko jompikumpi uudempi/vanhempi, petro/bensa tms.
Haluaisin molempiin pyttyihin samanlaiset kannet, kumpikohan noista olis parempi?

Jos löytyy ton näkösiä ylimääräsiä kansia nurkista, voisin toiselle noista ostaa parin.

hb-77
Viestit: 303
Liittynyt: 18 Tammi 2005 11:17
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja hb-77 » 01 Helmi 2006 14:00

löytyy kannet ym osaa
puh 044-3010631

Avatar
Viinamäenmiäs
Viestit: 257
Liittynyt: 30 Joulu 2005 14:29
Paikkakunta: Sysmä - Vantaa
Viesti:

Re: Wickströmin kansien muotoilusta

Viesti Kirjoittaja Viinamäenmiäs » 05 Maalis 2007 22:48

Käytin tovin selatessani käytyä keskustelua Wickströmien kansista. Paljon on tekstiä, mutta en nyt oikein saanut varmaa tietoa tästä itseänikin askarruttaneesta aiheesta - miten erottaa toisistaan bensa- ja petroolikannet.

Tulpanreiän sijainnista ei asiaa voi varmaksi päätellä sen enempää kuin käytetyn polttoaineen hajujäämistä.
Batman kirjoitti:Kattokaapa kuvat (aika isoja kuvia, voi kestää hetken) http://www.saunalahti.fi/~kannit/W2/W2.html

Kuvissa näkyy myös erilaiset kannet. Onkos tietoa mistä malleista noi on? Meinaan onko jompikumpi uudempi/vanhempi, petro/bensa tms.
Haluaisin molempiin pyttyihin samanlaiset kannet, kumpikohan noista olis parempi?
Entäs sitten tämä omissa koneissani oleva kansimalli?

Kuva

Vaasan moottorista vastasivat kysellessäni (ilman kuvaa) kansien olemuksesta
Petroolikannen palotila on "epämääräisen" kokoinen vähän kuin tassulla painettu. Bensakannen palotila taas on selkeästi kolmion muotoinen.
Veikkaan, että Batmanin kuvissa on petroolikannet ja omassani bensa sellainen.

Mitä mieltä on Wikupedian toimituskunta? Saadaanko piste tälle pähkäilylle?
Viinamäenmiäs

suoraa_huutoa
Viestit: 479
Liittynyt: 26 Heinä 2006 13:09
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja suoraa_huutoa » 06 Maalis 2007 13:07

Putsasin edellis kesänä W2 vesikanavat.

1) Nappaat ne kuusiokolot auki siitä kannesta niin näät kannen sisällä olevan vesitilan.

2) irroitat irtotöhnön esim paineilmalla ja voit autella hieman myös mekaanisesti. Uskoisin ettei ole puhki ruosteessa.

3) Sinun tulee ja kannattaa puhdistaa myös sylinterin sisäseinämissä olevat vesireiät (sylinterin suuntaiset). Nämä vesireiät yhtyvät sitten sinne koneen alapäässä (kulkusuunnassa vasemmalla puolella oleviin luukkuihin). Avaa nekin ja putsaa paineilmalla.

4) Väitän ja uskon että ongelmaan on syynä liiallinen rasvan määrä mitä on väännetty vesipumppuun (1/2 kier per 2h on hyvä) sekä pakkasnesteen puute talvisäilytyksessä.

5) jos kannet ei läpi puhki ruosteessa niin ei kun kiinni ja toimii ja jähtyy.

-Matti
HULLU itselleen töitä ostaa.

Vastaa Viestiin