VOLVO PENTA MD1 diesel vm. n.-1975

Vanhat moottorit ja niihin liittyvä tekniikka, akselistot, ohjausjärjestelmät; puuveneilyn rautapuoli.
ringyou

VOLVO PENTA MD1 diesel vm. n.-1975

Viesti Kirjoittaja ringyou » 17 Tammi 2007 00:06

Olisko jollekin jäänyt em. yksipyttyistä konetta nurkkiin pyörimään voisin ostaa pois jos halavalla saisi..

Tai tietoa saako tähän jostain käytettyjä osia, entä halpoja uusia ????

Niin ja suomenkielinen käyttö/huoltokirja..

kiitos mahd vastauksista

t. replys1@suomi24.fi

suoraa_huutoa

Viesti Kirjoittaja suoraa_huutoa » 17 Tammi 2007 09:29

Porin huutokaupassa on.
HULLU itselleen töitä ostaa.

Korhonen

Viesti Kirjoittaja Korhonen » 22 Tammi 2007 21:11

Osat ei oo ihan halvimmasta päästä.
Taitaa valmistaja niistää vielä olemassa olevilta omistajilta viimeisetkin rahat pois :) Itselläni on MD3B, eli kolmesylkkäversio saman sukupolven koneesta joka on tällä hetkellä atomeina.

Uutta palikkaa tulee/tuli olemaan venttiiliohjurit, männänrenkaat, muutama laakeripinta + tarvittavat tiivisteet.

Männän renkaat (kolmeen mäntään) löytyi vielä Saksasta edulliseen 140€/hintaan. Samoin venttiiliohjurit oli ihan perus hyllykamaa. Tiivisteet on sitten eri asia! Niitä ei enää tarvikkeena saa joten joutuu tyytymään alkuperäisiin. Viimeisin tarjous niistä huitelee 500€:n paremmalla puolella.

Löpöpumppu tuli uusittua viime vuonne. On ihan peruskamaa ja sain sellaisen täysin huollettuna 10€:lla.

Vaihdelaatikkoon (mikäli MS-merikytkin) menee normaaleja tuumakoon laakereita, joten sen puolen uusiminen ei kovin kallista. 100€:lla saa jo aika paljon.

Mikäli joku tietää mistä tuohon koneeseen saa uusia tiivisteitä halvalla niin kertokaa mulle!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hei Ringyou: Onko sinun koneesi osissa tällä hetkellä?
Jos on niin, missähän kunnossa mahtoi olla vaihdelaatikon ja koneen välinen joustinkumi? Jos ehjä niin onnistuuko lähtettämään kuvan siitä minulle sähköpostilla? Itse olen hermoni menettänyt kumin kanssa. Nyt jo useampi kappale saatu rikottua ilman että syytä olisi löytynyt. Jopa itse Volvon huoltomies joutui ihmettelemään tapahtunutta! Kumeja ollaan tosiaan rikottu jo useampi kappale kuluneen parin vuoden aikana. On vaan alkanu tuntumaan, että Volvon myymä alkuperäiskumi ei käy siihen väliin niin kuin pitäisi. Kumin ja metallisten hampaiden väliin jää paljon väliä, jolloin kumi joutuu rasituksen alle aina vetoa lisättäessä.

Ambrosio

Viesti Kirjoittaja Ambrosio » 22 Tammi 2007 21:50

Moro
Tiiviste Lindgren Mäntyharjulta teki ainakin pari vuotta sitten minulle MD1:seen kannentiivisteen sopuhintaan. Kannattaa kokeilla Enirosta numeroa.

hb-77

Viesti Kirjoittaja hb-77 » 23 Tammi 2007 23:22

malli ja vuosimallit
elikkä nyt kanatta tarkistaa huolella et mikä malli on kyseessä
MD1 valmistettu 1958–1970 sylinteri halkaisija 79.37mm teho 7 hv
tai
MD1B valmistettu 1970–1973 sylinteri halkaisija 88.9mm teho 10hv
MD1 osat alkaa olla kiven alla mitä nyt purku osat käy MD2sesta sylinterit, sylinterikansi, mäntä +kk ym…
MD1B osia löytyy samaa palikkaa kuin MD2B, MD3B. sylinterit, sylinterikansi, mäntä+ kk ym…
melkein kaikki MD1 on RB kytkimellä..
MS kytkimissä on kyllä mm laakerit tai ainakaan ei oo tullut yhtään tuumakokoa vastaan.
RB kytkimet on kanssa tehty ihan mm mitoilla
ei oo riemulla rajaa kun Homelitellä ajaa.
KUN VENEEN PITUUS KASVAA METRILLÄ NIIN ONGELMAT KUUTIOINA.....
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata

Idiotit pitävät yllä järjestystä, nerot hallitsevat kaaoksen!

mjmaki

Volvo Penta varaosia

Viesti Kirjoittaja mjmaki » 28 Tammi 2007 16:11

Volvo Penta osia Turusta Us parts Finn Am:sta, myyvät www.orbitrademarine.com varaosia ja muistini mukaan huokeammalla kuin Volvon huoltopisteet. Löytyy MD1 :stä alkaen. FinnAm liikkeet myös Hesassa ja Tallinnassa. http://usparts.locomail.com/
MJM

Korhonen

Viesti Kirjoittaja Korhonen » 07 Helmi 2007 10:32

US-partsilta saan tiivisteet!
Ja hinta on huomattavasti halvempi kuin Volvon kautta. Hintaa tulee noin 1/3. Säästöä siis ja oikein reilusti.

ringyou

ei ole palasina kone

Viesti Kirjoittaja ringyou » 20 Helmi 2007 23:52

ainakaan vielä ;)

Vastaa Viestiin