Osat ei oo ihan halvimmasta päästä.
Taitaa valmistaja niistää vielä olemassa olevilta omistajilta viimeisetkin rahat pois

Itselläni on MD3B, eli kolmesylkkäversio saman sukupolven koneesta joka on tällä hetkellä atomeina.
Uutta palikkaa tulee/tuli olemaan venttiiliohjurit, männänrenkaat, muutama laakeripinta + tarvittavat tiivisteet.
Männän renkaat (kolmeen mäntään) löytyi vielä Saksasta edulliseen 140€/hintaan. Samoin venttiiliohjurit oli ihan perus hyllykamaa. Tiivisteet on sitten eri asia! Niitä ei enää tarvikkeena saa joten joutuu tyytymään alkuperäisiin. Viimeisin tarjous niistä huitelee 500€:n paremmalla puolella.
Löpöpumppu tuli uusittua viime vuonne. On ihan peruskamaa ja sain sellaisen täysin huollettuna 10€:lla.
Vaihdelaatikkoon (mikäli MS-merikytkin) menee normaaleja tuumakoon laakereita, joten sen puolen uusiminen ei kovin kallista. 100€:lla saa jo aika paljon.
Mikäli joku tietää mistä tuohon koneeseen saa uusia tiivisteitä halvalla niin kertokaa mulle!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hei Ringyou: Onko sinun koneesi osissa tällä hetkellä?
Jos on niin, missähän kunnossa mahtoi olla vaihdelaatikon ja koneen välinen joustinkumi? Jos ehjä niin onnistuuko lähtettämään kuvan siitä minulle sähköpostilla? Itse olen hermoni menettänyt kumin kanssa. Nyt jo useampi kappale saatu rikottua ilman että syytä olisi löytynyt. Jopa itse Volvon huoltomies joutui ihmettelemään tapahtunutta! Kumeja ollaan tosiaan rikottu jo useampi kappale kuluneen parin vuoden aikana. On vaan alkanu tuntumaan, että Volvon myymä alkuperäiskumi ei käy siihen väliin niin kuin pitäisi. Kumin ja metallisten hampaiden väliin jää paljon väliä, jolloin kumi joutuu rasituksen alle aina vetoa lisättäessä.