volvo penta mb 10 a pensa 14 hv

Vanhat moottorit ja niihin liittyvä tekniikka, akselistot, ohjausjärjestelmät; puuveneilyn rautapuoli.
Laturi
Viestit: 2
Liittynyt: 15 Syys 2005 21:48

Viesti Kirjoittaja Laturi » 16 Syys 2005 18:36

Vika löytyi. Katkojankärjet otti josain maita. Katkojankärjet kun otti pois ja laittoi takas niin rupes toimimaan.

Klas
Viestit: 1
Liittynyt: 25 Kesä 2006 13:52

MB10A:n lämpötila

Viesti Kirjoittaja Klas » 25 Kesä 2006 13:59

Tietääkö joku mikä on Volvo Penta MB10A normaali käyntilämpötila? Koneessa ei ole termostaattia ja päästän melkein kaikki jäähdytysvedet pakoputkistoon, silti minusta lämpötila on koko ajan aika korkea (80-85 astetta). Onko tämä ihan normaalia?
klas

Avatar
jansix
Viestit: 578
Liittynyt: 25 Joulu 2003 19:24
Paikkakunta: oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jansix » 25 Kesä 2006 21:32

on

rafiki
Viestit: 51
Liittynyt: 19 Huhti 2005 08:26
Paikkakunta: Dar es Salaam

Viesti Kirjoittaja rafiki » 26 Kesä 2006 10:29

Kyllähä siihen kaiketi sen termostaatinkin vois laittaa?

Mulla on sitten semmoset koneet, että laitan numerot tauluun, joita ei ehkä heti panna paremmaksi? Litroja on noin 1000 ja tehoja noin 15000 pollea. Mutta litratehoissa en pärjää minäkään. Ai niin ja noita motteja on kymmenen... Rautaa on noin 150000 kg eli kymmenen kiloo per polle. ja niitä kierroksia on sitten vaan 600. Nätin sinisiä...
AVA = Afrikka voittaa aina

helmipaatti
Viestit: 11
Liittynyt: 10 Huhti 2006 22:31
Paikkakunta: Pori

volvo penta mb 10 a pensa 14 hv

Viesti Kirjoittaja helmipaatti » 24 Heinä 2006 10:32

Moro, eikös se ollu niin, että volvon moottoreissa toi perässä oleva A, B tai jopa C on vaan sen kyseisen moottorin versio kehityskaaressa. Toi MB taitais olla Marin ja Bensin, B kun taisi yleisesti ottaen, ennen numeroa laitettuna, tarkoitta Benziiniä,,,








_________________________
,, rikoo on riskillä ruma,,,,

Jude
Viestit: 914
Liittynyt: 07 Maalis 2005 18:05

Viesti Kirjoittaja Jude » 08 Syys 2006 18:07

rafiki kirjoitti:
Mulla on sitten semmoset koneet, että laitan numerot tauluun, joita ei ehkä heti panna paremmaksi? Litroja on noin 1000 ja tehoja noin 15000 pollea. Mutta litratehoissa en pärjää minäkään. Ai niin ja noita motteja on kymmenen... Rautaa on noin 150000 kg eli kymmenen kiloo per polle. ja niitä kierroksia on sitten vaan 600. Nätin sinisiä...
Taitaa olla dieselvoimaloita. Joskus vuosia sitten olin muutaman keikan sellaisten tarkastushommissa ns. kolmantena osapuolena eli ulkopuolisena tarkastajana. On ne kunnioitusta herättävän kokoisia. Hiukan jännitti silloin ensimmäisellä tarkastuskeikalla.

rafiki
Viestit: 51
Liittynyt: 19 Huhti 2005 08:26
Paikkakunta: Dar es Salaam

Viesti Kirjoittaja rafiki » 08 Syys 2006 18:16

Jep, joka kohtaan.
AVA = Afrikka voittaa aina

Ambrosio
Viestit: 289
Liittynyt: 18 Huhti 2005 14:11

Viesti Kirjoittaja Ambrosio » 08 Syys 2006 22:47

Se Tiiviste Lingrenin numero oli ainakin pari vuotta sitten: 015-684076
Ne tekee ilmeisesti kaikkiin mahdollisiin koneisiin tiivisteet. Jos ei hyllystä löydy, niin vanhan voi lähettää malliksi.

Vastaa Viestiin