Wikströmmi tietoa kaivataan

Vanhat moottorit ja niihin liittyvä tekniikka, akselistot, ohjausjärjestelmät; puuveneilyn rautapuoli.
AMK
Viestit: 5
Liittynyt: 19 Huhti 2006 10:40

Wikströmmi tietoa kaivataan

Viesti Kirjoittaja AMK » 13 Kesä 2006 09:43

Mittailin puristuspaineet W3:sta kylmänä joka pytyssä n. 4.1 lämpösenä 2 pytyn paine tipahti 3.7, 1 ja 3 pysy ennallaan. Paljonkohan tavallisesti pitänee paineiden olla? Ongelmana on ettei kone käy kun ykkös pytyllä, 2 ja 3 pytty suorastaan ui 95 bensassa. Laitettu uudet tulpat ja tulpan johdot, sekä rakensin uuden sytytysjärjestelmän mallia auto tapaan, mut ei toimi.... tietoa kaivataan...kiitos

pontso04
Viestit: 172
Liittynyt: 09 Marras 2004 07:47
Paikkakunta: keuruu

Viesti Kirjoittaja pontso04 » 13 Kesä 2006 14:51

onkohan venttiilit kunnossa/säädöissä? imuvuotoa?

Avatar
Veli-Matti
Viestit: 7971
Liittynyt: 08 Loka 2003 21:59
Paikkakunta: Varjakka

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 13 Kesä 2006 17:35

On hyvin, hyvin epätodennäköistä että W3 käy vain yhdellä pytyllä. Kyllä siellä jomman kumman "käymättömistä sylintereistä" täytyy edes hörähdellä mukana että kampiakseli edes pyörii. Voipi muuten olla ihan pelkästään tulppavika mutta jos olet tarkistanut ne niin siirry venttiileihin...
Teitkö sytytyksen "mallia auto" Wikströmmin magneettoon?
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;


"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

AMK
Viestit: 5
Liittynyt: 19 Huhti 2006 10:40

Viesti Kirjoittaja AMK » 13 Kesä 2006 19:03

Mallia auto sytytys on tehty erielliselle puolalle mutta käret on mangeetosta

AMK
Viestit: 5
Liittynyt: 19 Huhti 2006 10:40

Viesti Kirjoittaja AMK » 13 Kesä 2006 19:13

niin ja virta suoraan akulta

Avatar
Veli-Matti
Viestit: 7971
Liittynyt: 08 Loka 2003 21:59
Paikkakunta: Varjakka

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 13 Kesä 2006 20:54

No, tarkoitin lähinnä sitä että teit sen Wkolmosen magneetosta?
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;


"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

Avatar
Veli-Matti
Viestit: 7971
Liittynyt: 08 Loka 2003 21:59
Paikkakunta: Varjakka

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 13 Kesä 2006 22:15

Jos kylmänä paineet ovat 4,1 ja vain yhdestä tippuu paineet lämpimänä 3,7:ään niin ei siellä kyllä niin isoa häikkää pitäisi olla mikä estäisi kolmella käymisen.
Kun käynnistin Bertta-Lotan tänä keväänä ensimmäisen kerran niin se pirulainen lähti käydä nilkuttamaan kakkosella ja kolmosella. Tulppienvaihto ei auttanut asiaa ja niinpä piti lyödä magneetto osiksi. Magneetto on Tmi Sulevi Saarenpään kunnostama vaihtomagneetto jonka laitoin paikoilleen semmoisenaan lukuunottamatta ajoituksen muuttamista 15 asteella. Ja sieltähän se syy löytyi kahdella käymiseen; kasatessa Sulevi (hyi hyi Sulevia) oli laittanut bakeliittihammaspyöriin vaseliinia joka sitten oli levinnyt ja aiheutti sytytyshäiriöitä. Korjaukseksi riitti hyvänlainen ruiskuttelu WDnelikymppisellä ja kunnon puhaltelu paineilmalla.
Tarkista magneeton puhtaus ja kärkien maadoitusjohtimen liittimet.
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;


"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

Vastaa Viestiin