w1:n vedensäätöhana

Vanhat moottorit ja niihin liittyvä tekniikka, akselistot, ohjausjärjestelmät; puuveneilyn rautapuoli.
teppo10
Viestit: 3
Liittynyt: 31 Touko 2006 22:23
Paikkakunta: lappeenranta

w1:n vedensäätöhana

Viesti Kirjoittaja teppo10 » 06 Kesä 2006 19:59

Kertokaa tietäjät, mikä on vedensäätöhanan tarkoitus?
Tarviiko yleensäkään ruuvailla?
Terv. Teppo10

pontso04
Viestit: 172
Liittynyt: 09 Marras 2004 07:47
Paikkakunta: keuruu

Viesti Kirjoittaja pontso04 » 06 Kesä 2006 21:40

sillä säädetään pakoputkeä jäähdyttävän veden määrää.

Avatar
Veli-Matti
Viestit: 7971
Liittynyt: 08 Loka 2003 21:59
Paikkakunta: Varjakka

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 06 Kesä 2006 22:27

Ei pelkästään säädetä vaan myös suljetaan aina hetkeä ennen moottorin sammuttamista. Ja avataan vasta moottorin käynnistyttyä kunnolla. Tämä sen takia että raskaalla vauhtipyörällä varustettu moottori voi pyörähtää sammuessaan melkoisen reilustikkin taaksepäin ja huonolla tuurilla imaista vettä sylinteriin.
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;


"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

ruuvari
Viestit: 84
Liittynyt: 03 Maalis 2005 15:40
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja ruuvari » 07 Kesä 2006 08:32

Mulla on, dynalla varustettu W-2. Onko toi säätöhana kaikissa Wikeissä huomioitava asia? Ei nimittäin ole tullut mieleen että asia voisi olla noin...
Mitäs me tytöt, kunhan rakennellaan...

Ande
Viestit: 1182
Liittynyt: 08 Elo 2003 13:35

Viesti Kirjoittaja Ande » 07 Kesä 2006 11:21

Onhan se huomioitava ja kannattaa huomioida!
Muutaman kerran joskus tullu veivattua 2-pyttystä wikkeä kuivaksi :)
E mare libertas

teppo10
Viestit: 3
Liittynyt: 31 Touko 2006 22:23
Paikkakunta: lappeenranta

Viesti Kirjoittaja teppo10 » 07 Kesä 2006 14:34

Kiitos tiedosta, tähän asti olen jättänyt ruuvailematta kun en tiennyt mihin asiaan liittyy!
Teppo10

Vastaa Viestiin