joko on miehet kömpiny ressujen alle kevät hommiin?
- Veli-Matti
- Viestit: 7971
- Liittynyt: 08 Loka 2003 21:59
- Paikkakunta: Varjakka
Haa, nasahdit kerralla "takana on jotain" ;-) ;-) ;-)
Veli-Matti
http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."
http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."
- jansix
- Viestit: 578
- Liittynyt: 25 Joulu 2003 19:24
- Paikkakunta: oulu
- Viesti:
-
- Viestit: 678
- Liittynyt: 06 Maalis 2005 18:52
- Paikkakunta: Vantaa
Vanhan Olympian vanhasta kaasuttimesta. Kävin katsomassa hökötystä. Tuli mieleen keskustelu pakosarjan valmistamisesta. Tässä Olympiassa se onkin aika veikeä.
Samaan aikaan pieneen mötikkään tulee imu ja pako, reunasta tarjotaan vettä. Ja koko paketin yläreunan läpi imetään kuumaa ilmaa erillistä putkea myöten kaasuttimen yläpuolelle imusarjaan.
Sitten koko imetty ilma (kaasarin läpi ja tästä sivusyötöstä) vielä kertaalleen kuuman pakosarjan läpi moottoriin. Siinä luulisi palavan melkein millaisen aineen tahjansa, kun kone on kuumennut. -Hieno valu Vaasan pojilta.
Onks niissä Solex-versioissa ainoa kuumennus, kun sumu menee pakosarjan lävitse?
Samaan aikaan pieneen mötikkään tulee imu ja pako, reunasta tarjotaan vettä. Ja koko paketin yläreunan läpi imetään kuumaa ilmaa erillistä putkea myöten kaasuttimen yläpuolelle imusarjaan.
Sitten koko imetty ilma (kaasarin läpi ja tästä sivusyötöstä) vielä kertaalleen kuuman pakosarjan läpi moottoriin. Siinä luulisi palavan melkein millaisen aineen tahjansa, kun kone on kuumennut. -Hieno valu Vaasan pojilta.
Onks niissä Solex-versioissa ainoa kuumennus, kun sumu menee pakosarjan lävitse?
Kyyrö
-
- Viestit: 53
- Liittynyt: 19 Maalis 2006 19:00
- Paikkakunta: Rauma
Jeees. Tänää otettii ressu pois veneen päältä ja alko kunnostus. Pientä projektia ennen vesille laittoa, esim. kajuutanlipan lasikuidutus, kajuutan/koko muun veneen maalaus + kyllästystä. Jos ton toukokuun puolessa välissä sais vesille ni kyllä kelpais :) Tänään ja eilen ollu jo +18-19 varjossa, sais vaa yölläki pysytellä n. +10.. Kuvia veneestä otan loppuviikosta, pitää saada se "ennen ja jälkeen" kuva otettua.
Toi itse vene on lasikuidutettu puuvene, 7m pitkä, 1,9m leviä ja koneena 13hv sole diesel. (Ensimmäinen kajuutallinen minkä ruoriin pääsen)
Toi itse vene on lasikuidutettu puuvene, 7m pitkä, 1,9m leviä ja koneena 13hv sole diesel. (Ensimmäinen kajuutallinen minkä ruoriin pääsen)
Ei tyyni merimiestä tee.
- Beerit
- Viestit: 44
- Liittynyt: 21 Loka 2005 20:10
- Paikkakunta: Porvoo
Pressun alle on kömmitty helmikuun puolivälissä, sisäpuoli skrapattu ja kyllästeellä sudittu. Uudet konepukit sahailtu. Kone nostettu pois ja riisuttu, "alihankintana" maalattu. Apulaitteet koneesta putsattu sekä uudelleen asennettu. Runko vaatii vielä pesua ja hiontaa sekä kertaalleen lakkausta...(mikäli säät sen sallii) Sen jälkeen helat kiinni ja veteen kenties ens viikon loppupuolella...?
Nälkä lähtee syömällä ja nainen juomalla.
-
- Viestit: 53
- Liittynyt: 19 Maalis 2006 19:00
- Paikkakunta: Rauma
Photobuckettiin sain kuvan äsken. http://s63.photobucket.com/albums/h138/ ... =venhe.jpg Siinäs se. Mun mielestä helkkarin komias, miellyttää ainaki omaa silmää. Tossa kunnossa se oli 2pvä sitten, ulkonäkö muuttuu pikkuhiljaa parempaan ja 2vk päästä pitää napsasta kuva ko saa vesille tuon :)
Ei tyyni merimiestä tee.
- vanhami
- Viestit: 507
- Liittynyt: 16 Huhti 2003 14:35
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
toista kuukautta on kömitty pressun alla.
Poja on auki ja kyllästetynä kuivaamassa. Koneesta on kansi irti ja ruiskutuslaitteet koestettavana. Nyt pitäis alkaa maalaamaan pohjaa ja lakkaamaan korjauksia umpeen. Motti kasaan ja veteen. Lasku olis suunitteilla helatorstaina, eli noin kolmen viikon kuluttua.
Poja on auki ja kyllästetynä kuivaamassa. Koneesta on kansi irti ja ruiskutuslaitteet koestettavana. Nyt pitäis alkaa maalaamaan pohjaa ja lakkaamaan korjauksia umpeen. Motti kasaan ja veteen. Lasku olis suunitteilla helatorstaina, eli noin kolmen viikon kuluttua.
Veneiden näprääminen on kivaa. Samoin saaressa siggen polttelu takakannella olutpullo kädessä. Veneilystä en niinkään perusta.
http://www.mikavanhala.fi
Yrittäjänä venetarvikekaupassa.
http://www.heater.fi/
http://www.mikavanhala.fi
Yrittäjänä venetarvikekaupassa.
http://www.heater.fi/