Yskivä Volvo Penta

Vanhat moottorit ja niihin liittyvä tekniikka, akselistot, ohjausjärjestelmät; puuveneilyn rautapuoli.
aarneraja
Viestit: 2
Liittynyt: 01 Huhti 2006 18:03

Yskivä Volvo Penta

Viesti Kirjoittaja aarneraja » 01 Huhti 2006 18:11

Puuvene on hieno, mutta moottorissa harmittava vika. Kyseessä on vuoden -84 Volvo Penta MD 11 D, joka teki tenän viime suvena. Kone käynnistyy, mutta ei pysy käynnissä eikä tottele kaasua, kuin pakkosyötöllä. Olen kokeillut kiristellä muttereita, vaihtaa letkut, polttoaineen suodattimen ja suuttimen, mutta ei vain tokene kone. Voisiko vika piillä siis syöttöpumpussa, koska pakkosyötöllä kone joten kuten käy? Vinkeistä olisin hyvin kiitollinen, ettei kesä ala laiturissa.

ride
Viestit: 19
Liittynyt: 15 Heinä 2005 14:09
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ride » 02 Huhti 2006 02:54

ongelma,sulla on roska kaasarisa.

Avatar
Jape
Viestit: 1628
Liittynyt: 02 Heinä 2003 08:56
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jape » 02 Huhti 2006 12:00

Eipä taida siinä vehkeessä kaasaria olla. Kun olet jo aika paljon vaihdellut osia niin eipä siinä enää paljon muuta jää kun syöttöpumppu tai sitten imu- tai pakoventtiili jumissa.

Tuominen
Viestit: 10
Liittynyt: 22 Elo 2004 18:48
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Tuominen » 02 Huhti 2006 19:46

Näkemättä on paha sanoa mutta tämmöiset on helppo tarkistaa.Irroittamalla venttiilikopan kannen näet jos jonkun venttiilin jousi on poikki.Pakosarjan tai imusarjan irrotus paljastaa venttiilivian kun tutkii kanavia.Itse veikkaisin katkennutta venttiilin jousta.Syöttöpumppuvikaan en jaksa uskoa.

hantuu-6
Viestit: 1
Liittynyt: 20 Huhti 2006 17:03

Viesti Kirjoittaja hantuu-6 » 20 Huhti 2006 18:00

itsellä oli sama vika selvisi että kansi oli syöpynyt puhki

MD11C
Viestit: 49
Liittynyt: 03 Joulu 2003 09:34

Viesti Kirjoittaja MD11C » 28 Huhti 2006 21:35

Itselläni samanmoinen vika. Alkoi siitä että suodattimet menivät tukkeeseen kovassa vedenkäynnissä ajelun jälkeen, kun tankin pohjalta oli kiintoaineet lähteneet liikenteeseen. No suotimet vaihdettiin ja sihdit putsattiin, ja ei toimi vieläkään. No sitte ilmattiin ja ilmattiin, mutta ei tullut mitään. Viimein huomattiin että siirtopumpun kuperan kannen kiinnitysruuvin kupari prikka vuoti ilmaa järjestelmään. Eihän korvessa uutta sellaista ollut, joten uusi tiiviste syntyi tuikkukynttilän alumiinista, ja toimi sen kesän(juhannukselta) loppuun.

henx
Viestit: 35
Liittynyt: 16 Huhti 2003 21:08
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja henx » 29 Huhti 2006 09:37

Kyse voi olla myöskin venttiilin palamisesta.

aarneraja
Viestit: 2
Liittynyt: 01 Huhti 2006 18:03

Viesti Kirjoittaja aarneraja » 01 Touko 2006 21:06

Kiitos hyvistä vinkeistä! Viikonloppuna konetta tutkailtiin ja purettiin oikein ammattimiehen kanssa, jouset näyttivät olevan kunnossa, mutta kannet lähtivät pajalle tarkistettavaksi, josko niissä olisi jotain säröjä tms. Kone hyrähti nyt käyntiin komeasti, ja kumma kyllä näytti toimivan normaalisti ilman pakkosyöttöä. Pitänee tarkastaa myös nuo siirtopumpun prikat ja venttiilit. Laitan raporttia, kun vika löytyy ja moottori hyrrää. Viimeisten jäiden lähtöä odotellessa..

suoraa_huutoa
Viestit: 479
Liittynyt: 26 Heinä 2006 13:09
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja suoraa_huutoa » 30 Elo 2007 11:15

Mitenkäs tässä kävi ?
HULLU itselleen töitä ostaa.

Vastaa Viestiin