Pakosarjan valmistaminen itse

Vanhat moottorit ja niihin liittyvä tekniikka, akselistot, ohjausjärjestelmät; puuveneilyn rautapuoli.
kare

Viesti Kirjoittaja kare » 06 Maalis 2006 14:04

No joo, nyt kyllä alan itsekin tekemään kokeilumielessä itse pakosarjaa, kun on noin hyvät ja helpot neuvot apuna.Ei tullut vielä edes hiki...siis minulle!En tosin aio kilpailla Mattia/kelloa vastaan.
Suunnittelu alkoi jo viime yönä.Teen sen kyllä mustasta 70 ja 90mm RHS:stä,koska makeavesi kiertää sisällä.Ulostulo vain tupla "happamasta".Laipat poltatan polttokoneessa,sahaukset konesahalla ym.niin tulevat asiallisen siistit.Nyt rautaostoksille...perästä kuuluu,sanoi torventekijäkin.
oikea vene on puuta,eikä juurikaan muuta!

Veli-Matti

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 06 Maalis 2006 14:46

"Suunnittelu alkoi jo viime yönä..." Sehän on sitten jo ainakin puoliksi tehty ;)
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;

"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

kare

Viesti Kirjoittaja kare » 06 Maalis 2006 17:04

Veli-Matti kirjoitti:"Suunnittelu alkoi jo viime yönä..." Sehän on sitten jo ainakin puoliksi tehty ;)
Just nimenomaan niin,hyvä suunnittelu kannattaa aina ja sain jopa siitä palkkaa,kun olin töissä.Puolinukuksissa rekkaa ajellessahan on hyvää aikaa ajatella tärkeitä asioita,puhua puhelimessa,tehdä piirrustukset,muistiinpanoja ja laskelmia jne.
oikea vene on puuta,eikä juurikaan muuta!

matti

Viesti Kirjoittaja matti » 07 Maalis 2006 07:01

No niinhän minä kirjoitin, että mustasta ja happokäyrät päähän ja liitos hitsaamalla ettei tarvi tehdä laippaliitosta väliin= yksi vuotopaikka vähemmän, muuten tekisin nyt itsekin rhs:stä, suorasivuinen helpompi reijittää sekä hitsata.

Matti

PS Laipat kanteen kiinni= hitsausjigi on valmis, muista pitää jigissä viimeiseen saumaan asti muuten vääntyy, kokemusta nääs:)

matti

Viesti Kirjoittaja matti » 07 Maalis 2006 09:22

Kirjoitimpas taas epäselvästi, tärkeintä on siis järjestys=himmeli muuten kokonaan vlmiiksi viimeistä saumaa myöten ja lopuksi laipat niihin putkentumppeihin, siten että ne on kiinni joko kannessa tai tiivistettä apuna käytettynä tehdyssä jigissä=ei tarvi mitenkään mittailla reikä-/pulttijakoa.
Käytin konetta jiginä= jää yksi työvaihe pois, samalla voi sovitella, että se imusarja sopii.
Miten niin vaikea hitsata alap. eihän se kone ole varmaankaan kiinni missään kun kääntää kyljelleen (sehän on kooltaan sellainen yksin käänneltävä)ja irrottaa laturin ja startin niin kyllä mahtuu puikkoilemaan. Jaa jos pelkää että menee roiskeita koneeseen, niin tekee sokean peltitiivisteen!! :)
Lohkossa startin etupuolelle on sellaiset sokeat tukipisteet, tee siihen kierre ja laita vinotuki sarjasta ettei jää pelkän tiivistepinnan varaan, kun painoa kertyy jonkinverran.

Matti
PS Kumpa olis digikamera ja osais siirrellä kuvia, niin asian vois esittää tuhannella sanalla. Pitäis varmaan ostaa vaikka vaimolle synttärilahjaksi.

ÄÄh pitää mennä maalaamaan loppuun toi 7-v projekti (vrt takka ilman piippua) yläkerran rapun laki piti jo jokin aikaa sitten paneloida, tietenkin se remppa rupeaa turpoamaan, seinätkin tietysti pitää maalata, kyllä aikaa kuluu kun pitää välillä olla linja-autonakin koko tämä viikko on tullut jo nakerrettua. Meni jo laituriparlamentin puolelle.

kari.tee
Viesti:

pakosarja/vilho

Viesti Kirjoittaja kari.tee » 12 Maalis 2006 21:55

täällä vaasasa tekee pakosarjoja pohjan vesa puh0405066309 eli soita vilho vesalle niin saat oikeanlaisen ammattimiehen tekemän..
t.kari.tee

hkhk

Viesti Kirjoittaja hkhk » 15 Maalis 2006 18:31

Matille, pysäytettiinkö kellot, kun olit köntällään vai jo asennossa seisoen. Mulla on yks autoiluun liittyvä laji. Sisun lehtijousen vaihto. Se menee kahteen tuntiin asennosta asentoon kellotettuna.
Kyyrö

matti

Viesti Kirjoittaja matti » 15 Maalis 2006 21:49

Tietenniin asennosta asentoon.

Matti

PS Kun 70-l olin rasvamontussa, niin kaveri kävi kyselemässä, että kuinkahan kauan eskortin kytkimen vaihtoon menee=paljonko kustantaa.
-kyllä sen alle tunnissa vaihtaa
parin päivän päästä sama uudelleen ?? ei uskonut.
Lupasin 1/2 h velotuksella-tuo 1030, niin teen ruokatunnilla loppuun jos ei ehdi työaikana. Edellyttäen, että kangella vähän kampeat itse konetta takakenoon. Hommaan meni n.20 min, silloin oli kovalevyllä avainkoot yms, ei tarttenut tehdä jalanjäkiä. Tosin yksiputkisella kardaanilla-ei keskipukin irroitusta tms.
Siihen aikaan vaimokin kehui, että olitpas nopea:)) muttei enää

Vastaa Viestiin