Vanhat moottorit ja niihin liittyvä tekniikka, akselistot, ohjausjärjestelmät; puuveneilyn rautapuoli.
-
åBeltan
- Viestit: 2
- Liittynyt: 25 Loka 2005 14:51
Viesti
Kirjoittaja åBeltan » 07 Tammi 2006 22:01
Olen hieman laitellut w3:stani. Purkanut, putsannut vesikanavat, uusinut tiivisteet puunannut ja maalannut ulkopuolelta jne. Esimmäisen käynnistämisen jälkeen huomasin että öljy oli ihan vaalean harmaata, kakkospytyssäkin näkyi hieman vesitippoja ja tulppa oli ihan kirkas samoin 3 pytyn tulppa oli kirkas. Tämän jälkeen vaihdoin vesipumpun stefat ja tarkastin vielä silmällä kannet ja sylinterit. Uuden kokoamisen jälkeen jo näyttikin että homma pelittää, mutta nyt muutaman koekäymmistyksen jälkeen taas öljy on harmaata. Pytyis sä ei nyt näy vesipisaroita ja tulpat ovat kaikki samannäköisiä ja nokisia.
Olisko kellään hyvää neuvoa mistä moinen voisi johtua, amatöörillä alkaa mennä sormi suuhun.
-
hb-77
- Viestit: 303
- Liittynyt: 18 Tammi 2005 11:17
- Paikkakunta: porvoo
Viesti
Kirjoittaja hb-77 » 09 Tammi 2006 12:56
Wickströmin w-sarjan sylintereillä on paha taipumus haljeta venttiili jousten takaa alakulmasta.
-
åBeltan
- Viestit: 2
- Liittynyt: 25 Loka 2005 14:51
Viesti
Kirjoittaja åBeltan » 09 Tammi 2006 15:28
Osaatko tarkemmin kuvailla mitenkä sen pystyisin havaitsemaan.
-
hb-77
- Viestit: 303
- Liittynyt: 18 Tammi 2005 11:17
- Paikkakunta: porvoo
Viesti
Kirjoittaja hb-77 » 09 Tammi 2006 16:52
siinä kun on se koroke venttiilijousien välissä . niin se halkea just siitä alaa kulmasta lohkon ja sylinterinvälistä.