Nyt pitäis katella mitkä osat on ottaneet vaurioita merivedestä. Maasähkölaturin toiminta epäilyttää ainakin. Myös moottorin laturi taisi ottaa vettä ja saattaa mennä vaihtoon. Merivaihde oli hetken pinnan alla, puristelin lisää rasvaa laakereihin pitää viikolla vaihtaa öljyt siihenkin. Tyhjäkäytin konetta lähes vuorokauden jotta akut pysy latauksessa kun en uskaltanut maasähköä kytkeä. Se ei ilmeisesti kummemin kärsinyt vaikka koneen alaosa olikin vedessä. Jääkaapin koneisto saattoi ottaa vettä. Kaapelit täytyy käydä läpi ja tsekkailla alempana olevat liitokset. Onko muita vinkkejä? Ja jos laitteet toimii niin mitä tekisit vai et mitään? Hyvä miettiä siltäkin kantilta jos sattuu kohdalle, tai jos auttaa välttämään
Kastuminen
-
- Viestit: 227
- Liittynyt: 14 Kesä 2012 22:06
- Paikkakunta: Helsinki
Kastuminen
Vesillelasku meni myöhään ja helteiden jälkeen vuodot oli sen mukaiset. Piti ajaa keula luiskaan uppoamista estämään ja kammeta kallistunut vene lankuilla pystyyn että pilssipumpun ulostulot nousi pinnan yli. Moottori kävi koko ajan ja akutkin pysyi onneksi toiminnassa. Lopulta jotain turpoamista ilmeni ja pumput sai pidettyä veneen pinnalla. Onneksi oli tyyntä ja lämmintä vettä.
Nyt pitäis katella mitkä osat on ottaneet vaurioita merivedestä. Maasähkölaturin toiminta epäilyttää ainakin. Myös moottorin laturi taisi ottaa vettä ja saattaa mennä vaihtoon. Merivaihde oli hetken pinnan alla, puristelin lisää rasvaa laakereihin pitää viikolla vaihtaa öljyt siihenkin. Tyhjäkäytin konetta lähes vuorokauden jotta akut pysy latauksessa kun en uskaltanut maasähköä kytkeä. Se ei ilmeisesti kummemin kärsinyt vaikka koneen alaosa olikin vedessä. Jääkaapin koneisto saattoi ottaa vettä. Kaapelit täytyy käydä läpi ja tsekkailla alempana olevat liitokset. Onko muita vinkkejä? Ja jos laitteet toimii niin mitä tekisit vai et mitään? Hyvä miettiä siltäkin kantilta jos sattuu kohdalle, tai jos auttaa välttämään
Nyt pitäis katella mitkä osat on ottaneet vaurioita merivedestä. Maasähkölaturin toiminta epäilyttää ainakin. Myös moottorin laturi taisi ottaa vettä ja saattaa mennä vaihtoon. Merivaihde oli hetken pinnan alla, puristelin lisää rasvaa laakereihin pitää viikolla vaihtaa öljyt siihenkin. Tyhjäkäytin konetta lähes vuorokauden jotta akut pysy latauksessa kun en uskaltanut maasähköä kytkeä. Se ei ilmeisesti kummemin kärsinyt vaikka koneen alaosa olikin vedessä. Jääkaapin koneisto saattoi ottaa vettä. Kaapelit täytyy käydä läpi ja tsekkailla alempana olevat liitokset. Onko muita vinkkejä? Ja jos laitteet toimii niin mitä tekisit vai et mitään? Hyvä miettiä siltäkin kantilta jos sattuu kohdalle, tai jos auttaa välttämään
-
- Viestit: 2185
- Liittynyt: 12 Maalis 2005 15:31
Re: Kastuminen
Hieman kokemuksia tuosta kastumisesta.
Jääkaappikoneisto saattaa toimia vaikka on kastunut. Kaapeloinnissa, kaikki + puolen liittimet hapettuvat.
Mary III:n latureista vetuksen alkuperäinen jäi toimintakuntoon, Prestolite-merkkinen lisälaturi alkoi vihertään, vaihdoin ne molemmat.
Agm starttiakku jäi henkiin, avoimet lyijyakut-toinen otti vedet sisään ja loppui, toista käytin tilapäisesti keväällä.
Painevesipumpun sähkömoottori, vedenpitäväksi tarkoitettu oli puolillaan vettä, kuivasin -toimii, automaattiohjauksen hydraulipumpun moottori oli ollut veden vallassa, mutta avonaisen rakenteen vuoksi oli tyhjentynyt, laakerit menivät jumiin ruostumisen seurauksena, ne kun uusi niin pelittää.
Kone toimii-vaihdoin öljyt pariin kertaan seuraavana pv. Merikytkimeen ei ehtinyt mennä huohottimesta paljoakaan vettä-öljynvaihto.
Pääkytkimet ilmeisesti olisi ollut ehyet, mutta vaihdoin ne.
Ei pety pahasti kun asennoituu, että kaikki veden alle joutuneet sähkölaitteet menevät uusiksi ennemmin tai myöhemmin.
Jääkaappikoneisto saattaa toimia vaikka on kastunut. Kaapeloinnissa, kaikki + puolen liittimet hapettuvat.
Mary III:n latureista vetuksen alkuperäinen jäi toimintakuntoon, Prestolite-merkkinen lisälaturi alkoi vihertään, vaihdoin ne molemmat.
Agm starttiakku jäi henkiin, avoimet lyijyakut-toinen otti vedet sisään ja loppui, toista käytin tilapäisesti keväällä.
Painevesipumpun sähkömoottori, vedenpitäväksi tarkoitettu oli puolillaan vettä, kuivasin -toimii, automaattiohjauksen hydraulipumpun moottori oli ollut veden vallassa, mutta avonaisen rakenteen vuoksi oli tyhjentynyt, laakerit menivät jumiin ruostumisen seurauksena, ne kun uusi niin pelittää.
Kone toimii-vaihdoin öljyt pariin kertaan seuraavana pv. Merikytkimeen ei ehtinyt mennä huohottimesta paljoakaan vettä-öljynvaihto.
Pääkytkimet ilmeisesti olisi ollut ehyet, mutta vaihdoin ne.
Ei pety pahasti kun asennoituu, että kaikki veden alle joutuneet sähkölaitteet menevät uusiksi ennemmin tai myöhemmin.