veneilyaktiivisuus
-
veneilyaktiivisuus
Laitoin veneen vesille 25.4. Tämän jälkeen tänään on ensimmäinen perjantai kun olen kotona. Aamulla lähden vesille. Samoin 2 seuraavaa viikonloppua. Pisin yhtäjäksoinen reissu kesti 2 päivää vajaa viisi viikkoa. Nosto sitten 25.9 kun tulen maihin. Onko tämä veneilyriippuvuutta?
- Veli-Matti
Jep, kirjoita välittömästi ongelmastasi Reginan Lääkäri vastaa palstalle ;) ;) ;)
Veli-Matti
http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."
http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."
- Masa
Mää oon ainakin katteellinen tommosele touhule,
tänä kesänä, aina kun mulla on ollu vappaata, kelit on ollu perseestä,
tai on siunaantunu jotaki muuta välttämätöntä tekemistä.
Onneksi muutama hyväkin retkipäivä on sattunu ja päivälenkkejä teen vielä syyskuun ajan.
tänä kesänä, aina kun mulla on ollu vappaata, kelit on ollu perseestä,
tai on siunaantunu jotaki muuta välttämätöntä tekemistä.
Onneksi muutama hyväkin retkipäivä on sattunu ja päivälenkkejä teen vielä syyskuun ajan.
"Elämä on laho puuvene, mutta se on minun ikioma laho puuvene..."
-
Virtuaaliveneilyä
Kaksi vuotta on velipojan kanssa venettä tehty. Veteen sitä ei ole vielä saatu. Muutoinkin olen ollut epäkelpo puuveneilijä. Vasta nyt on veneeseen tehty ensimmäiset puuosat. Olemme aloittaneet veneen sisustamisen. Ensi kesänä tapahtuu vesille lasku.
Mieleen on tullut toisen penemmän veneen hankkiminen. Saaristo- ja rannikkolaivurin kurssit tuli käytyä ensimmäisenä rakennusvuotena. Avomerilaivurin kurssia en kehtaa käydä ennen, kuin vene on vesillä.
Mieleen on tullut toisen penemmän veneen hankkiminen. Saaristo- ja rannikkolaivurin kurssit tuli käytyä ensimmäisenä rakennusvuotena. Avomerilaivurin kurssia en kehtaa käydä ennen, kuin vene on vesillä.
-
Kerettiläisiä ajatuksia. Veneily ja sitä mukaa puuveneily johtaa aikaa myöten seuraavaan tilanteeseen:
Suomessa on 3 x 4 = kaksitoista viikonloppua kesällä. Niistä kuutena sataa, jää jäljelle 6. Sitten on häitä, syntymäpäiviä ja hautajaisia vähintäin 3, jää jäjelle 3, jolloin pääsee seilaamaan.
Mutta finaali on se, että vene kelluu rannassa ja vesillä liikkuja menee silloin tällöin veneeseensä lukemaan iltapäivälehteä. Näin näyttää olevan Nitzassakin, mitä nyt päällisin puolin katsoin.
Suomessa on 3 x 4 = kaksitoista viikonloppua kesällä. Niistä kuutena sataa, jää jäljelle 6. Sitten on häitä, syntymäpäiviä ja hautajaisia vähintäin 3, jää jäjelle 3, jolloin pääsee seilaamaan.
Mutta finaali on se, että vene kelluu rannassa ja vesillä liikkuja menee silloin tällöin veneeseensä lukemaan iltapäivälehteä. Näin näyttää olevan Nitzassakin, mitä nyt päällisin puolin katsoin.
Kyyrö
-
Samoilla linjoilla noiden viikonloppujen suhteen. Sen lisäksi, että kesäviikonloppuina on huono ilma, silloin on myös kaikki vierasvenesatamat ja helposti lähestyttävät luonnonsatamat kuin "vasaralla lyötyjä".
Tämän johdosta veneilenkin yleensä arkisin. Duunin jälkeen, noin viiden maissa, oten köydet irti ja seilaan 2-3 tuntia ympäriinsa ja tulen takaisin. Moni on kiusoitellut näistä minireissuistani, mutta minulle on pääasia itse veneessä oleminen, ja tuleehan niitä mailejakin loppujen lopuksi ihan mukavasti. Pienemmissä osissa vaan:-)
k
Tämän johdosta veneilenkin yleensä arkisin. Duunin jälkeen, noin viiden maissa, oten köydet irti ja seilaan 2-3 tuntia ympäriinsa ja tulen takaisin. Moni on kiusoitellut näistä minireissuistani, mutta minulle on pääasia itse veneessä oleminen, ja tuleehan niitä mailejakin loppujen lopuksi ihan mukavasti. Pienemmissä osissa vaan:-)
k
-
hkhk kirjoitti:Kerettiläisiä ajatuksia. Veneily ja sitä mukaa puuveneily johtaa aikaa myöten seuraavaan tilanteeseen:
Kylläpä on optimistisia ajatuksia.Kannattaisikohan unohtaa koko veneily,siinähän menee rahatkin hukkaan,ja istua kotona sadetta pitelemässä!
-
Minulla veneily on kms:n kanssa aikalailla saman tyylistä ja hyvin se on meikäläiselle riittänyt. Itse asiassa kilometrejä ja tunteja on tullut enemmän kuin samalla lahdella majaileville kahdelle "pitkämatkalaiselle" yhteensä. Lyhyelle reissulle on helppo lähteä ilman mitää ihmeellisiä valmisteluja, kunhan astuu veneeseen ja antaa mennä.
t.Matti
t.Matti
-
No joo. Sehän riippuu aika paljon siitä millaisella veneellä on liikenteessä.JiiB kirjoitti:Kuulostaa jo huomattavasti paremmalta.oikea veneilysäähän ei riipu tippaakaan ilmoista,vaan ruorin ja penkin selkänojan välissä istuvan asenteesta!
Viime kesänä ajeltiin avoveneellä ja eipä taidettu päästä yhtäkään
reissua kastumatta.Eihän se muuten olisi haitannut,mutta kun lähtee
tuollaiselle päivän kestävälle reissulle, niin kyllä se alkaa tympiä
jos joka kerta tulee vettä niskaan. Tänä kesänä tuli sitten hankittua
tuo vanha "fiskari" jossa on jonkinlainen hytti. Eipä ole sen koommin
nuo sateet haitanneet.Vielä kun on tuo keskimoottori, niin tarkenee
ajella vaikka vähän viileämmälläkin kelilä.