veneilyaktiivisuus

Löysää puhetta ja laiturijuoruja. Jos tuntuu että aihe ei enää liippaa kovin läheltä puuveneitä, niin siirretään keskustelu tänne.
louhi

veneilyaktiivisuus

Viesti Kirjoittaja louhi » 09 Syys 2005 21:49

Laitoin veneen vesille 25.4. Tämän jälkeen tänään on ensimmäinen perjantai kun olen kotona. Aamulla lähden vesille. Samoin 2 seuraavaa viikonloppua. Pisin yhtäjäksoinen reissu kesti 2 päivää vajaa viisi viikkoa. Nosto sitten 25.9 kun tulen maihin. Onko tämä veneilyriippuvuutta?

Veli-Matti

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 09 Syys 2005 21:58

Jep, kirjoita välittömästi ongelmastasi Reginan Lääkäri vastaa palstalle ;) ;) ;)
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;

"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

Masa

Viesti Kirjoittaja Masa » 09 Syys 2005 22:49

Mää oon ainakin katteellinen tommosele touhule,
tänä kesänä, aina kun mulla on ollu vappaata, kelit on ollu perseestä,
tai on siunaantunu jotaki muuta välttämätöntä tekemistä.
Onneksi muutama hyväkin retkipäivä on sattunu ja päivälenkkejä teen vielä syyskuun ajan.
"Elämä on laho puuvene, mutta se on minun ikioma laho puuvene..."

Ande

Viesti Kirjoittaja Ande » 10 Syys 2005 14:37

Höh vai oikein vesille
mulla kun aikaa ois niin pakkaa aika menemään siihen notta roplaa
konetta muija kerran kysykin, että käytetäänkö sitä vai roplataanko vaan... :-)
E mare libertas

Jude

Virtuaaliveneilyä

Viesti Kirjoittaja Jude » 10 Syys 2005 19:13

Kaksi vuotta on velipojan kanssa venettä tehty. Veteen sitä ei ole vielä saatu. Muutoinkin olen ollut epäkelpo puuveneilijä. Vasta nyt on veneeseen tehty ensimmäiset puuosat. Olemme aloittaneet veneen sisustamisen. Ensi kesänä tapahtuu vesille lasku.

Mieleen on tullut toisen penemmän veneen hankkiminen. Saaristo- ja rannikkolaivurin kurssit tuli käytyä ensimmäisenä rakennusvuotena. Avomerilaivurin kurssia en kehtaa käydä ennen, kuin vene on vesillä.

hkhk

Viesti Kirjoittaja hkhk » 11 Syys 2005 09:55

Kerettiläisiä ajatuksia. Veneily ja sitä mukaa puuveneily johtaa aikaa myöten seuraavaan tilanteeseen:

Suomessa on 3 x 4 = kaksitoista viikonloppua kesällä. Niistä kuutena sataa, jää jäljelle 6. Sitten on häitä, syntymäpäiviä ja hautajaisia vähintäin 3, jää jäjelle 3, jolloin pääsee seilaamaan.

Mutta finaali on se, että vene kelluu rannassa ja vesillä liikkuja menee silloin tällöin veneeseensä lukemaan iltapäivälehteä. Näin näyttää olevan Nitzassakin, mitä nyt päällisin puolin katsoin.
Kyyrö

kms

Viesti Kirjoittaja kms » 11 Syys 2005 19:18

Samoilla linjoilla noiden viikonloppujen suhteen. Sen lisäksi, että kesäviikonloppuina on huono ilma, silloin on myös kaikki vierasvenesatamat ja helposti lähestyttävät luonnonsatamat kuin "vasaralla lyötyjä".

Tämän johdosta veneilenkin yleensä arkisin. Duunin jälkeen, noin viiden maissa, oten köydet irti ja seilaan 2-3 tuntia ympäriinsa ja tulen takaisin. Moni on kiusoitellut näistä minireissuistani, mutta minulle on pääasia itse veneessä oleminen, ja tuleehan niitä mailejakin loppujen lopuksi ihan mukavasti. Pienemmissä osissa vaan:-)

k

Jude

Melonta

Viesti Kirjoittaja Jude » 11 Syys 2005 19:28

Kun vielä mahduin helposti kajakkiin, niin tuli melottua paljon. Perjantai-iltana kun kävi melomassa niin viikonloput tuntuivat kolmipäiväisiltä.

JiiB

Viesti Kirjoittaja JiiB » 12 Syys 2005 18:33

hkhk kirjoitti:Kerettiläisiä ajatuksia. Veneily ja sitä mukaa puuveneily johtaa aikaa myöten seuraavaan tilanteeseen:

Suomessa on 3 x 4 = kaksitoista viikonloppua kesällä. Niistä kuutena sataa, jää jäljelle 6. Sitten on häitä, syntymäpäiviä ja hautajaisia vähintäin 3, jää jäjelle 3, jolloin pääsee seilaamaan.

Mutta finaali on se, että vene kelluu rannassa ja vesillä liikkuja menee silloin tällöin veneeseensä lukemaan iltapäivälehteä. Näin näyttää olevan Nitzassakin, mitä nyt päällisin puolin katsoin.

Kylläpä on optimistisia ajatuksia.Kannattaisikohan unohtaa koko veneily,siinähän menee rahatkin hukkaan,ja istua kotona sadetta pitelemässä!

Ande

Viesti Kirjoittaja Ande » 12 Syys 2005 20:57

No niinhän se on.. samalla voi lopettaa työssäkäymisen ja ruokaan tuhlaamisen ja kuolla pois ;-)

Ei vaiskaan sehän on aivan sama vaikka ei tulisi kuin 1 veneilypäivä kesässä joltei ehdi niin ei ehdi ja silleen...
E mare libertas

louhi

Viesti Kirjoittaja louhi » 12 Syys 2005 22:05

Minulle sää kuin sää sopii veneilyyn. Tietenkin, jos myrskyää pysyn sisäsaariston suojassa. Jos sataa ja on kylmä, reflex päälle ja toti nokan alle- taas paistaa aurinko.

JiiB

Viesti Kirjoittaja JiiB » 13 Syys 2005 19:49

Kuulostaa jo huomattavasti paremmalta.oikea veneilysäähän ei riipu tippaakaan ilmoista,vaan ruorin ja penkin selkänojan välissä istuvan asenteesta!

Kinde

Viesti Kirjoittaja Kinde » 13 Syys 2005 21:21

Mun asenne on että seilaan vaan kaaunilla ilmalla, ja niitähän suomessa riittää etenkin sateisia ;) Rumalla ilmalla voi vaikka sitten onkia.

Matti Laurila

Viesti Kirjoittaja Matti Laurila » 14 Syys 2005 12:02

Minulla veneily on kms:n kanssa aikalailla saman tyylistä ja hyvin se on meikäläiselle riittänyt. Itse asiassa kilometrejä ja tunteja on tullut enemmän kuin samalla lahdella majaileville kahdelle "pitkämatkalaiselle" yhteensä. Lyhyelle reissulle on helppo lähteä ilman mitää ihmeellisiä valmisteluja, kunhan astuu veneeseen ja antaa mennä.

t.Matti

Neukku

Viesti Kirjoittaja Neukku » 14 Syys 2005 15:21

JiiB kirjoitti:Kuulostaa jo huomattavasti paremmalta.oikea veneilysäähän ei riipu tippaakaan ilmoista,vaan ruorin ja penkin selkänojan välissä istuvan asenteesta!
No joo. Sehän riippuu aika paljon siitä millaisella veneellä on liikenteessä.
Viime kesänä ajeltiin avoveneellä ja eipä taidettu päästä yhtäkään
reissua kastumatta.Eihän se muuten olisi haitannut,mutta kun lähtee
tuollaiselle päivän kestävälle reissulle, niin kyllä se alkaa tympiä
jos joka kerta tulee vettä niskaan. Tänä kesänä tuli sitten hankittua
tuo vanha "fiskari" jossa on jonkinlainen hytti. Eipä ole sen koommin
nuo sateet haitanneet.Vielä kun on tuo keskimoottori, niin tarkenee
ajella vaikka vähän viileämmälläkin kelilä.

Vastaa Viestiin