Dolphin kirjoitti: Ongelmana vaan on, että vesi ei erotu kunnolla polttoaineesta pelkässä lasikupissa, vaan polttoaine/vesi -seoksen on kuljettava suodattimen tai muun vastaavan pienireikäisen "verkon" läpi jotta vesi pisaroituu irti polttoaineesta. Jos kytkentä on tehty väärin päin, vesi erottuu vasta suodattimen jälkeen ja kulkeutuu moottoriin.
Onkos tietoa kuinka helposti vesi "sekoittuu" polttoaineeseen ( Diesel )
jolloin yllämainittu irtipisaroimista tarvitaan.
Itse olin aikaisemmin kuvitellut veden kondensoituvan tankkiin ja valuvan
raskaanpana tankin pohjalle ja siitä polttoaineletkuun.
Tästä johtuen olen kuvitellut mudanerottimen vedenerottimeksi, jossa virtausnopeuden putoaminen jättää veden kupin pohjalle.
Mistä johtuu, että vesipolttoaine seos erottuu kuljettuaan pienireikäisen
verkon läpi eikä esim. sekoitu toisiinsa entistä paremmin?