mikä vika

Vanhat moottorit ja niihin liittyvä tekniikka, akselistot, ohjausjärjestelmät; puuveneilyn rautapuoli.
jiihaa69
Viestit: 10
Liittynyt: 01 Heinä 2007 21:12
Paikkakunta: tyrwää

mikä vika

Viesti Kirjoittaja jiihaa69 » 01 Heinä 2007 21:22

wickström w2
otin venen talvisäilöstä ajoon ja ampuu kaasarissa pirusti kun antaa kaasua! mistä kannataa hakea vikaa?

Kapu III
Viestit: 364
Liittynyt: 14 Huhti 2007 14:11
Paikkakunta: Mänttä

Viesti Kirjoittaja Kapu III » 01 Heinä 2007 21:47

sytytys myöhäsellä?

hangover
Viestit: 19
Liittynyt: 08 Touko 2007 22:03

Viesti Kirjoittaja hangover » 01 Heinä 2007 22:36

kosteutta syttyvehkeissä? kärjet takertelee?

pontso04
Viestit: 172
Liittynyt: 09 Marras 2004 07:47
Paikkakunta: keuruu

Viesti Kirjoittaja pontso04 » 01 Heinä 2007 22:53

paskaa kaasarissa,suodattimessa tai sakkakupissa? kuullostaa bensansaanti ongelmalta.

Ari
Viestit: 11
Liittynyt: 13 Loka 2006 23:57
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari » 01 Heinä 2007 23:35

Sytytys myöhässä

apaprika
Viestit: 20
Liittynyt: 19 Kesä 2006 14:48
Paikkakunta: Pori

wiku ampuu

Viesti Kirjoittaja apaprika » 02 Heinä 2007 10:15

tere

"kylmä" wiku ampuu aina

tuoretta polttoainetta kehiin

sytytys kannattaa säätää, tosin jos wiku toimi syksyllä niin ei tarvinne säätää mitään

venttiililautanen/lautaset saattavat jumittaa, koska nykyiset "pensat" hiukan kuivia aineita, koska voiteleva lyijy puuttuu!, joten polttoaineen joukkoon jotain n. prosentti (polttoöljy, valmis bensiinin lisäaine)

ja sitten tärkein!, w2:sta ajetaan/käytetään 2000 luvulla pintakaasulla seuraavissa tilanteissa:

0. käynnistyksen jälkeen muutama minuutti
1. laiturista lähtö
2. satama-ajo
3. matka-ajo
4. satamaa lähestyttäessä
5. laituriin ajo

jos konekopan alla ruksuttaa wiiggumi niin kiire ei saa olla muuta kuin alkoon

terveisin

w2 omistaja
******************************
Aina ei voi voittaa, ei edes koskaan.
******************************

Avatar
Veli-Matti
Viestit: 7971
Liittynyt: 08 Loka 2003 21:59
Paikkakunta: Varjakka

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 02 Heinä 2007 16:07

Kunnossa oleva Wiku ei pauku kylmänä eikä kuumana. Ja lyijytön polttoaine korkeintaan lisää venttiilien tiivistepintojen ja seetien kulumista mutta ei missään tapauksessa aiheuta jumiutumista. Jos haluaa käyttää jotakin lisäainetta jolla suojelee venttiileitä niin ainoa oikea aine on siihen lyijyn korvaavat lisäaineet joiden valmistajia on pilvin pimein. Polttoöljy, moottoriöljy tai 2T-öljy ei suojaa venttiileitä mitenkään varsinkaan 1% seoksena...

Tuo paukkuminen viittaa eniten liian laihaan seokseen tai ilmavuotoon imusarjassa tai läpän kaulalla
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;


"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

jiihaa69
Viestit: 10
Liittynyt: 01 Heinä 2007 21:12
Paikkakunta: tyrwää

Viesti Kirjoittaja jiihaa69 » 02 Heinä 2007 16:17

joo tossahan niitä neuvoja tulikin.pääsin töistä juuri ja lähden veneelle!katotaas kuinka käypi.
kiitoksia!!!!!

jiihaa69
Viestit: 10
Liittynyt: 01 Heinä 2007 21:12
Paikkakunta: tyrwää

Viesti Kirjoittaja jiihaa69 » 02 Heinä 2007 20:02

temusin aikani ja vika ei korjaantunut!vaihdoin bensan putsasin kaasarin tarkistin kärjet ja vääntelin sytkää.mut lopputulos sama!jotenkin tuntuu et vika vois olla kipinä puolella?huomenna uusi päivä.

apaprika
Viestit: 20
Liittynyt: 19 Kesä 2006 14:48
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja apaprika » 03 Heinä 2007 08:58

Veli-Matti kirjoitti:Kunnossa oleva Wiku ei pauku kylmänä eikä kuumana. Ja lyijytön polttoaine korkeintaan lisää venttiilien tiivistepintojen ja seetien kulumista mutta ei missään tapauksessa aiheuta jumiutumista. Jos haluaa käyttää jotakin lisäainetta jolla suojelee venttiileitä niin ainoa oikea aine on siihen lyijyn korvaavat lisäaineet joiden valmistajia on pilvin pimein. Polttoöljy, moottoriöljy tai 2T-öljy ei suojaa venttiileitä mitenkään varsinkaan 1% seoksena...

Tuo paukkuminen viittaa eniten liian laihaan seokseen tai ilmavuotoon imusarjassa tai läpän kaulalla
Selvä selvä.

Jos lyijytön polttoaine ei aiheuta jumiutumista, niin sitten tämän palstan koneinsinöörit saavat selittää miksi W2:n paukkuminen loppuu välittömästi kun koneen käydessä tankkiin kaadetaan esim. polttoöljyä. Prosentti sitä riittää. Liika lentää pakoputkesta ulos ja kelluu lauttana purkin perässä.

Mä näistä siis mitään varsinaisesti tiedä. Paukkumisen kanssa tappelin männä vuosina ja sytytys säädettiin, venttiilit säädettiin, polttoainejärjestelmä puhdistettiin, kärjet vaihdettiin, tulpat vaihdettiin, ymymym ja jossain vaiheessa kipparin hermotkin vaihdettiin, sitten vaihdettiin vielä tekijöitäkin ja ampuminen loppui kun bensiiniin lisättiin "plissiä".

Mene ja tiedä. Joka tapauksessa W2 on hyvä kone aina kun se ei ole veneessä. Hiihoo. Mut tsemppiä vaan kaikille muillekin museoveneilijöille.
******************************
Aina ei voi voittaa, ei edes koskaan.
******************************

dieselmoottori
Viestit: 183
Liittynyt: 05 Heinä 2006 20:53

Viesti Kirjoittaja dieselmoottori » 03 Heinä 2007 17:19

Tänään ampui kaasarissa kun kone oli kylmä mutta vika on tässä tapauksessa sytytysjohdoisssa jotka lyövät silloin tällöin läpi eikä sytytä aina jokaisella . Huomenna uudet hatut ja tulpanjohdot niin sytyttää niinkuin pitääkin.

jiihaa69
Viestit: 10
Liittynyt: 01 Heinä 2007 21:12
Paikkakunta: tyrwää

Viesti Kirjoittaja jiihaa69 » 04 Heinä 2007 19:31

joo kävin taas veneellä! paikansin vian kun kurkkasin mangneettoon!
jostain syystä löi kipinää startatessa magneetin ja hiilirunkon välissä olevasta liittimestä mangneeton ankkuriin.putsasin mangneettoa rasvasta ja paskasta paikan päällä ja kävi heti paremmin, mut ei vieläkään kunnolla!joten otin mangneeton mukaan ja pesin sen kotona kunnolla.meen huomenna kokeileen taas kerran.onks luulotautia vaan likanen mangneetto, vai onks siinä jotain muuta vikaa kun kipinöi tollain?

Avatar
Veli-Matti
Viestit: 7971
Liittynyt: 08 Loka 2003 21:59
Paikkakunta: Varjakka

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 05 Heinä 2007 01:14

Mun logiikka ei selitä miksi paukkuminen kaasarissa loppuu 1% polttoöljyn lisäyksellä kun vika on 99,9% varmasti seoksessa tai sytkässä.
En ole koskaan kokeillut tuota koska paukkumisen syy on aina löytynyt jostain muualta.
Mutta toisaalta jos kaikki on kunnossa niin sen 1% pitäisi myös palaa tekemättä saastekalvoa veden pinnalle...
Kunnossa olevalla lättäpäällä polttoöljyseoksen palaamattomuuden raja liikkuu 20-30 %välillä ajossa ja tyhjäkäynnillä 10% korvilla lämpimässä koneessa.
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;


"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

MÖsteri
Viestit: 1239
Liittynyt: 11 Heinä 2006 23:34
Paikkakunta: Dragsfjärd

Viesti Kirjoittaja MÖsteri » 05 Heinä 2007 10:58

Moi!

Tuo polttoöljyn vaikutus kuulostaa aika erikoiselta..

Pensakoneessahan sinne sylinteriin puristettavaksi tarvitaan bensaa ja ilmaa sopivassa suhteessa. Tämän sitten sopivalla hetkellä kipinä sytyttää palamaan.

Mikä tässä tapahtumassa on sen polttoöljyn rooli? Periaatteessa kaikki aineet, jotka bensasta poikkeavat, voivat vain huonontaa palotapahtumaa. Niin paitsi tietysti mahdolliset bensaa ärhäkkäämmät aineet, mutta niitä ei oikeasti ole niinkään käsillä.

Eikö muuten ventiilinvarret kulje öljykylvyn läpi? Uudemmissa koneissa näin on, mutta wickströmmistä en ole kyseistä asiaa tarkistanut. Eihän joku polttoöljy ainakaan muodosta voitelukalvoa...

No tämähän ei varsinaisesti auta alkup. kysyjää.. Siihen liittyen äänestän minäkin laihaa seosta. Kaasarissa kenties jokin tuutti tukossa? Entäs säätösuutin? Mitäs jos ruuvaisi isommalle hiukkasen?

No toivottavasti se herää toimimaan.

Faija_65
Viestit: 20
Liittynyt: 06 Heinä 2006 09:12
Paikkakunta: Pietarsaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Faija_65 » 07 Heinä 2007 01:19

Mulla oli viime kesänä sama ongelma paukkumisen kanssa, ja viimein ku löysin vian niin banjoliitin kaasariin oli täynnä moskaa, eli ei saanu pensaa tarpeex.

Vastaa Viestiin