mikä vika
-
- Viestit: 11
- Liittynyt: 13 Loka 2006 23:57
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
-
- Viestit: 20
- Liittynyt: 19 Kesä 2006 14:48
- Paikkakunta: Pori
wiku ampuu
tere
"kylmä" wiku ampuu aina
tuoretta polttoainetta kehiin
sytytys kannattaa säätää, tosin jos wiku toimi syksyllä niin ei tarvinne säätää mitään
venttiililautanen/lautaset saattavat jumittaa, koska nykyiset "pensat" hiukan kuivia aineita, koska voiteleva lyijy puuttuu!, joten polttoaineen joukkoon jotain n. prosentti (polttoöljy, valmis bensiinin lisäaine)
ja sitten tärkein!, w2:sta ajetaan/käytetään 2000 luvulla pintakaasulla seuraavissa tilanteissa:
0. käynnistyksen jälkeen muutama minuutti
1. laiturista lähtö
2. satama-ajo
3. matka-ajo
4. satamaa lähestyttäessä
5. laituriin ajo
jos konekopan alla ruksuttaa wiiggumi niin kiire ei saa olla muuta kuin alkoon
terveisin
w2 omistaja
"kylmä" wiku ampuu aina
tuoretta polttoainetta kehiin
sytytys kannattaa säätää, tosin jos wiku toimi syksyllä niin ei tarvinne säätää mitään
venttiililautanen/lautaset saattavat jumittaa, koska nykyiset "pensat" hiukan kuivia aineita, koska voiteleva lyijy puuttuu!, joten polttoaineen joukkoon jotain n. prosentti (polttoöljy, valmis bensiinin lisäaine)
ja sitten tärkein!, w2:sta ajetaan/käytetään 2000 luvulla pintakaasulla seuraavissa tilanteissa:
0. käynnistyksen jälkeen muutama minuutti
1. laiturista lähtö
2. satama-ajo
3. matka-ajo
4. satamaa lähestyttäessä
5. laituriin ajo
jos konekopan alla ruksuttaa wiiggumi niin kiire ei saa olla muuta kuin alkoon
terveisin
w2 omistaja
******************************
Aina ei voi voittaa, ei edes koskaan.
******************************
Aina ei voi voittaa, ei edes koskaan.
******************************
- Veli-Matti
- Viestit: 7971
- Liittynyt: 08 Loka 2003 21:59
- Paikkakunta: Varjakka
Kunnossa oleva Wiku ei pauku kylmänä eikä kuumana. Ja lyijytön polttoaine korkeintaan lisää venttiilien tiivistepintojen ja seetien kulumista mutta ei missään tapauksessa aiheuta jumiutumista. Jos haluaa käyttää jotakin lisäainetta jolla suojelee venttiileitä niin ainoa oikea aine on siihen lyijyn korvaavat lisäaineet joiden valmistajia on pilvin pimein. Polttoöljy, moottoriöljy tai 2T-öljy ei suojaa venttiileitä mitenkään varsinkaan 1% seoksena...
Tuo paukkuminen viittaa eniten liian laihaan seokseen tai ilmavuotoon imusarjassa tai läpän kaulalla
Tuo paukkuminen viittaa eniten liian laihaan seokseen tai ilmavuotoon imusarjassa tai läpän kaulalla
Veli-Matti
http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."
http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."
-
- Viestit: 20
- Liittynyt: 19 Kesä 2006 14:48
- Paikkakunta: Pori
Selvä selvä.Veli-Matti kirjoitti:Kunnossa oleva Wiku ei pauku kylmänä eikä kuumana. Ja lyijytön polttoaine korkeintaan lisää venttiilien tiivistepintojen ja seetien kulumista mutta ei missään tapauksessa aiheuta jumiutumista. Jos haluaa käyttää jotakin lisäainetta jolla suojelee venttiileitä niin ainoa oikea aine on siihen lyijyn korvaavat lisäaineet joiden valmistajia on pilvin pimein. Polttoöljy, moottoriöljy tai 2T-öljy ei suojaa venttiileitä mitenkään varsinkaan 1% seoksena...
Tuo paukkuminen viittaa eniten liian laihaan seokseen tai ilmavuotoon imusarjassa tai läpän kaulalla
Jos lyijytön polttoaine ei aiheuta jumiutumista, niin sitten tämän palstan koneinsinöörit saavat selittää miksi W2:n paukkuminen loppuu välittömästi kun koneen käydessä tankkiin kaadetaan esim. polttoöljyä. Prosentti sitä riittää. Liika lentää pakoputkesta ulos ja kelluu lauttana purkin perässä.
Mä näistä siis mitään varsinaisesti tiedä. Paukkumisen kanssa tappelin männä vuosina ja sytytys säädettiin, venttiilit säädettiin, polttoainejärjestelmä puhdistettiin, kärjet vaihdettiin, tulpat vaihdettiin, ymymym ja jossain vaiheessa kipparin hermotkin vaihdettiin, sitten vaihdettiin vielä tekijöitäkin ja ampuminen loppui kun bensiiniin lisättiin "plissiä".
Mene ja tiedä. Joka tapauksessa W2 on hyvä kone aina kun se ei ole veneessä. Hiihoo. Mut tsemppiä vaan kaikille muillekin museoveneilijöille.
******************************
Aina ei voi voittaa, ei edes koskaan.
******************************
Aina ei voi voittaa, ei edes koskaan.
******************************
-
- Viestit: 183
- Liittynyt: 05 Heinä 2006 20:53
-
- Viestit: 10
- Liittynyt: 01 Heinä 2007 21:12
- Paikkakunta: tyrwää
joo kävin taas veneellä! paikansin vian kun kurkkasin mangneettoon!
jostain syystä löi kipinää startatessa magneetin ja hiilirunkon välissä olevasta liittimestä mangneeton ankkuriin.putsasin mangneettoa rasvasta ja paskasta paikan päällä ja kävi heti paremmin, mut ei vieläkään kunnolla!joten otin mangneeton mukaan ja pesin sen kotona kunnolla.meen huomenna kokeileen taas kerran.onks luulotautia vaan likanen mangneetto, vai onks siinä jotain muuta vikaa kun kipinöi tollain?
jostain syystä löi kipinää startatessa magneetin ja hiilirunkon välissä olevasta liittimestä mangneeton ankkuriin.putsasin mangneettoa rasvasta ja paskasta paikan päällä ja kävi heti paremmin, mut ei vieläkään kunnolla!joten otin mangneeton mukaan ja pesin sen kotona kunnolla.meen huomenna kokeileen taas kerran.onks luulotautia vaan likanen mangneetto, vai onks siinä jotain muuta vikaa kun kipinöi tollain?
- Veli-Matti
- Viestit: 7971
- Liittynyt: 08 Loka 2003 21:59
- Paikkakunta: Varjakka
Mun logiikka ei selitä miksi paukkuminen kaasarissa loppuu 1% polttoöljyn lisäyksellä kun vika on 99,9% varmasti seoksessa tai sytkässä.
En ole koskaan kokeillut tuota koska paukkumisen syy on aina löytynyt jostain muualta.
Mutta toisaalta jos kaikki on kunnossa niin sen 1% pitäisi myös palaa tekemättä saastekalvoa veden pinnalle...
Kunnossa olevalla lättäpäällä polttoöljyseoksen palaamattomuuden raja liikkuu 20-30 %välillä ajossa ja tyhjäkäynnillä 10% korvilla lämpimässä koneessa.
En ole koskaan kokeillut tuota koska paukkumisen syy on aina löytynyt jostain muualta.
Mutta toisaalta jos kaikki on kunnossa niin sen 1% pitäisi myös palaa tekemättä saastekalvoa veden pinnalle...
Kunnossa olevalla lättäpäällä polttoöljyseoksen palaamattomuuden raja liikkuu 20-30 %välillä ajossa ja tyhjäkäynnillä 10% korvilla lämpimässä koneessa.
Veli-Matti
http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."
http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."
-
- Viestit: 1239
- Liittynyt: 11 Heinä 2006 23:34
- Paikkakunta: Dragsfjärd
Moi!
Tuo polttoöljyn vaikutus kuulostaa aika erikoiselta..
Pensakoneessahan sinne sylinteriin puristettavaksi tarvitaan bensaa ja ilmaa sopivassa suhteessa. Tämän sitten sopivalla hetkellä kipinä sytyttää palamaan.
Mikä tässä tapahtumassa on sen polttoöljyn rooli? Periaatteessa kaikki aineet, jotka bensasta poikkeavat, voivat vain huonontaa palotapahtumaa. Niin paitsi tietysti mahdolliset bensaa ärhäkkäämmät aineet, mutta niitä ei oikeasti ole niinkään käsillä.
Eikö muuten ventiilinvarret kulje öljykylvyn läpi? Uudemmissa koneissa näin on, mutta wickströmmistä en ole kyseistä asiaa tarkistanut. Eihän joku polttoöljy ainakaan muodosta voitelukalvoa...
No tämähän ei varsinaisesti auta alkup. kysyjää.. Siihen liittyen äänestän minäkin laihaa seosta. Kaasarissa kenties jokin tuutti tukossa? Entäs säätösuutin? Mitäs jos ruuvaisi isommalle hiukkasen?
No toivottavasti se herää toimimaan.
Tuo polttoöljyn vaikutus kuulostaa aika erikoiselta..
Pensakoneessahan sinne sylinteriin puristettavaksi tarvitaan bensaa ja ilmaa sopivassa suhteessa. Tämän sitten sopivalla hetkellä kipinä sytyttää palamaan.
Mikä tässä tapahtumassa on sen polttoöljyn rooli? Periaatteessa kaikki aineet, jotka bensasta poikkeavat, voivat vain huonontaa palotapahtumaa. Niin paitsi tietysti mahdolliset bensaa ärhäkkäämmät aineet, mutta niitä ei oikeasti ole niinkään käsillä.
Eikö muuten ventiilinvarret kulje öljykylvyn läpi? Uudemmissa koneissa näin on, mutta wickströmmistä en ole kyseistä asiaa tarkistanut. Eihän joku polttoöljy ainakaan muodosta voitelukalvoa...
No tämähän ei varsinaisesti auta alkup. kysyjää.. Siihen liittyen äänestän minäkin laihaa seosta. Kaasarissa kenties jokin tuutti tukossa? Entäs säätösuutin? Mitäs jos ruuvaisi isommalle hiukkasen?
No toivottavasti se herää toimimaan.
-
- Viestit: 20
- Liittynyt: 06 Heinä 2006 09:12
- Paikkakunta: Pietarsaari
- Viesti: