kaasari vuotaa

Vanhat moottorit ja niihin liittyvä tekniikka, akselistot, ohjausjärjestelmät; puuveneilyn rautapuoli.
miimy
Viestit: 16
Liittynyt: 02 Heinä 2006 07:09
Paikkakunta: Nokia

kaasari vuotaa

Viesti Kirjoittaja miimy » 12 Kesä 2007 19:53

W 3 kaasari vuotaa bensaa sammutuksen jälkeen ilman putsarin läpi onko propleema ???? en muista nähneeni viime kesänä tippuvan bensaa sieltä vai onko normaalia

dieselmoottori
Viestit: 183
Liittynyt: 05 Heinä 2006 20:53

Viesti Kirjoittaja dieselmoottori » 12 Kesä 2007 21:01

W2 vuosi myös koko viime kesän kun kone oli kuuma ja hana auki moottori sammuksissa. Ajossa ei vuotanut ja kävi hyvin niin en jaksanut paremmin perehtyä. Vuodon paikka ei kyllä täysin selvinnyt.

axelina
Viestit: 5
Liittynyt: 14 Tammi 2007 22:34

kaasari vuotaa

Viesti Kirjoittaja axelina » 12 Kesä 2007 21:39

Arvaisin uimuriventtiin toimintahäiriöksi, venttiili ei sulkeudu kohon nuostua yläasentoon, kannattaa avata ja tarkistaa toiminta.
Absolutisti ei tiedä miten ihanaa on herätä ilman krapulaa

Avatar
Veli-Matti
Viestit: 7971
Liittynyt: 08 Loka 2003 21:59
Paikkakunta: Varjakka

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 12 Kesä 2007 22:23

Siinä nyt on useampi mahdollisuus. Neulaventtiili vika ainoastaan siinä tapauksessa jos bensiinihana ei pidä tai on jatkuvasti auki. Toinen mahdollinen vuotosyy on kaasuttimen asento ( jos kone on kallistettu maksimiinsa pukilla) jolloin bensiini tihkuu kaasarin kannen ja rungon välistä pikkuhiljaa ulos. Joskus tuohon auttaa tiivisteen uusiminen, joskus se vaatii kannen oikaisun lasilevyn päällä ja joskus pitää bensiinin pintaa hieman pudottaa neulaventtiilin alle laitettavilla prikoilla.
Vanhat kaasuttimet tahtoo olla järkiään kannen osalta kieroja kun niitä on vuosikymmeniä väkisellä kiristelty uusille ja vanhoille tiivisteille. Oikaisu on helppoa lasi tai teräslevyn päällä käyttäen siinä vaikka karkeaa hiomatahnaa. Samalla voi myös hioa rungon suoraksi koska kierrereiät tahtovat venyä kiristettäessä ylöspäin.
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;


"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

miimy
Viestit: 16
Liittynyt: 02 Heinä 2006 07:09
Paikkakunta: Nokia

kaasari vuotaa

Viesti Kirjoittaja miimy » 13 Kesä 2007 07:34

kiitos vastauksista täytyy tarkkailla ja jos jatkuu niin aukasta kaasari

suoraa_huutoa
Viestit: 479
Liittynyt: 26 Heinä 2006 13:09
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja suoraa_huutoa » 13 Kesä 2007 11:48

Minun W2:ssa oli tuollainen samanlainen ongelma.

Ongelmana oli se että neula venttiilli ei sulkeutunut kun bensapinta nousi kaasuttajassa. Tilasin uuden neula venttiilin ja toimi kesän. Sitten sama peli. Liekö sitten ongelma polttoaineen seisomisesta talven yli.

Joka tapauksessa siirryin käyttämään kikka kolmosta. Eli jos ongelma ilmeni niin kopautin ruupavin kumisella kädensijalla kevyesti kaasarin kylkeen niin vuoto loppui ja eikun kovaa käyttöä.

-Matti
HULLU itselleen töitä ostaa.

jucculio
Viestit: 18
Liittynyt: 28 Kesä 2006 23:29
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja jucculio » 13 Kesä 2007 12:55

viime viikonloppuna oma w3:n teki ihan samaa.
ensimmäisen kerran vaikka tunteja onkin jo tullut

Tuntuu johtuvan lämmöstä.
Konekoppa kiinni niin ainakin omassa vekottimessa siellä olevat lämmöt kasvavat ja onhan kaasari pakosarjan alla.

Kunnon tuuletus kopalle tuntui auttavan.

Lisäksi tutkittuni kaasaria ulkopuolisesti, pohjassa oleva (luultavasti neulaventtiliin) säätöruuvilla sai myös kokonaan kaasariin tulevan syötön kiinni. Sitä säätämällä vähemmän tavaraa kaasarille, vähemmän vuotoa ilmaputsarista?

tietä häntä.

Ite ajattelen niin kun se ei enään vuoda, en koske :)
- kun merituuli puhaltaa
kiville hän karahtaa.. -

dieselmoottori
Viestit: 183
Liittynyt: 05 Heinä 2006 20:53

Viesti Kirjoittaja dieselmoottori » 13 Kesä 2007 17:30

Ettet vain säätänyt pääsuuttimen seoksen säätöruuvista. En kyllä paljon koskis ruuviin sen jälkeen kun seokset on saatu kohdalleen.
Itse suljen bensahanan ja annan käydä sammuksiin satamaan tullessa.

Avatar
Veli-Matti
Viestit: 7971
Liittynyt: 08 Loka 2003 21:59
Paikkakunta: Varjakka

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 14 Kesä 2007 21:57

Kannattaisi liimata se säätösuutin kiinteäksi tai vaihtaa kiinteäsuuttimiseen runkoon koska nykypäivän yhdellä polttoaineella ajettaessa siitä ei ole mitään hyötyä. Ennen oli toisin kun käytettiin myös petroolia ja ajettiin koko sulan vedes ajan -10 -30 asteen keleissä. Ompahan vaan yksi mahdollisuus enemmän rikkoa kone...
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;


"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

Vastaa Viestiin