volvo penta mb 10 a pensa 14 hv
-
MB10A:n lämpötila
Tietääkö joku mikä on Volvo Penta MB10A normaali käyntilämpötila? Koneessa ei ole termostaattia ja päästän melkein kaikki jäähdytysvedet pakoputkistoon, silti minusta lämpötila on koko ajan aika korkea (80-85 astetta). Onko tämä ihan normaalia?
klas
klas
- jansix
- Viesti:
-
Kyllähä siihen kaiketi sen termostaatinkin vois laittaa?
Mulla on sitten semmoset koneet, että laitan numerot tauluun, joita ei ehkä heti panna paremmaksi? Litroja on noin 1000 ja tehoja noin 15000 pollea. Mutta litratehoissa en pärjää minäkään. Ai niin ja noita motteja on kymmenen... Rautaa on noin 150000 kg eli kymmenen kiloo per polle. ja niitä kierroksia on sitten vaan 600. Nätin sinisiä...
Mulla on sitten semmoset koneet, että laitan numerot tauluun, joita ei ehkä heti panna paremmaksi? Litroja on noin 1000 ja tehoja noin 15000 pollea. Mutta litratehoissa en pärjää minäkään. Ai niin ja noita motteja on kymmenen... Rautaa on noin 150000 kg eli kymmenen kiloo per polle. ja niitä kierroksia on sitten vaan 600. Nätin sinisiä...
AVA = Afrikka voittaa aina
-
volvo penta mb 10 a pensa 14 hv
Moro, eikös se ollu niin, että volvon moottoreissa toi perässä oleva A, B tai jopa C on vaan sen kyseisen moottorin versio kehityskaaressa. Toi MB taitais olla Marin ja Bensin, B kun taisi yleisesti ottaen, ennen numeroa laitettuna, tarkoitta Benziiniä,,,
-
Taitaa olla dieselvoimaloita. Joskus vuosia sitten olin muutaman keikan sellaisten tarkastushommissa ns. kolmantena osapuolena eli ulkopuolisena tarkastajana. On ne kunnioitusta herättävän kokoisia. Hiukan jännitti silloin ensimmäisellä tarkastuskeikalla.rafiki kirjoitti: