Huonot soutimet
-
Huonot soutimet
Olen ostanut monet Kokkolassa "muka"valmistetut airot, ne kestää mun käytössäni keskimäärin kolme vuotta. Ne ovat vesillä olevassa Busterissa 8kk vuodesta, lopun aikaa aaltopellillä peitetyssä paatissa. Suurin syy airojen loppumiseen on liimauksien aukeaminen, jolloin airojen "emäpuuhun" liimatut sivusoirot tippuvat. Parikertaa olen jatkanut airojen elämää Sikalla, liimaamalla ne soirot uudelleen, jos ovat olleet tallella. Mitenkä suomalainen yritys voi päästää käsistään noin huonon tuotteen, tuntuu ihan kuin he olisivat liimanneet ne keitetyllä perunalla. Se on tätä nykyaikaa, tuotteet kestävät juuri sen aikaa, kun perävalot näkyvät. Ostin viikolla taas uudet airot, mutta nyt tein kiusaa valmistajalle
, maalasin lavat kolmeen kertaan Epocoatilla ja vielä pintamaali päälle, jos nyt kestäisi neljä kesää.

-
Re: Huonot soutimet
"Teit kiusaa huonojen airojen valmistajalle" ostamalla taas uudelleen heidän tuotettaan?
Sehän vaan hyötyy ja hykertää kun kauppa käy
Viisas oppii jopa toisten virheistä mutta "pöllömpi" ei edes omistaan
ps.En kyllä ole itekkään aina oppinut!tai oikeestaan harvoin
Sehän vaan hyötyy ja hykertää kun kauppa käy

Viisas oppii jopa toisten virheistä mutta "pöllömpi" ei edes omistaan

ps.En kyllä ole itekkään aina oppinut!tai oikeestaan harvoin

Tarkka suunnittelu "tappaa" luovuuden ja haaskaa värkkäilyaikaa..
-
Kiusaa se on pienikin kiusa
, ei olis välii vaik nää airot kestäis kuus vuotta. Jotkut oli hankittava, kun on airot nou, niin ei voi soutaa ![cool 8]](./images/smilies/icon_cool.gif)

![cool 8]](./images/smilies/icon_cool.gif)
-
Ei muuta ku hyviä souteluja vahvistetuilla soutimilla 

Tarkka suunnittelu "tappaa" luovuuden ja haaskaa värkkäilyaikaa..
-
Mulla soutuveneessä jotkut tarjoustalosta ostetut airot ja kyllänrkin ois haljennu heti ekana kesänä ellen olis laittanu niihin niitä puristettavia/siirrettäviä hankaimia jorka nyt sitte pitäny kasassa niitä jo neljä vuotta
-
- Viesti:
Moro
Vähän samansuuntaisia kokemuksia. Mulla on inkkarikanootissa (Lahna) melat, jotka oli lakattu jollain kovahkolla lakalla (mahd 2-komp). Kyllästys oli unohdettu kokonaan, joten kun lakka halkesi, puu imi vettä kuin sieni ja mela alkoin näyttää huonolta. Poistin kaikki lakat, liimasin halkeamat epoksilla, uitin lapaa pellavaöljyssä pari viikkoa. Lakkasin kunnon venelakalla ja nyt melat on kestäneet.
Tietenkin tässä pätee vanha sanonta "Ikuinen työ tekee ikuisen nälän!" eli jos melatehdas tekee liian kestäviä meloja uusia ei mene kaupaksi.
Nortti
Vähän samansuuntaisia kokemuksia. Mulla on inkkarikanootissa (Lahna) melat, jotka oli lakattu jollain kovahkolla lakalla (mahd 2-komp). Kyllästys oli unohdettu kokonaan, joten kun lakka halkesi, puu imi vettä kuin sieni ja mela alkoin näyttää huonolta. Poistin kaikki lakat, liimasin halkeamat epoksilla, uitin lapaa pellavaöljyssä pari viikkoa. Lakkasin kunnon venelakalla ja nyt melat on kestäneet.
Tietenkin tässä pätee vanha sanonta "Ikuinen työ tekee ikuisen nälän!" eli jos melatehdas tekee liian kestäviä meloja uusia ei mene kaupaksi.
Nortti
PS. Yllä oleva teksti on minun näkemykseni asiasta, eikä välttämättä edusta yleistä näkemystä. Sinulla on oikeus olla eri mieltä. Pidätän oikeuden muuttaa käsitystäni. Scylla Ottiliana, https://www.youtube.com/ottilianasailing