Hei.
Lähestyisin teitä hyvät kohtalotoverit tälläisellä otsikon vähäpätöisen kuuloisella asialla...
Olen rakentanut tässä männystä limilautaisen "Cabin" tyylisen matka veneen. Työ vaiheena olisi seuraavaksi ikkunat hyttiin, joka on tehty mahongista... eli vaihtoehtoina olisi itse puusta tehdyt karmit ja väliin lasi( vai kenties pleksi?), tai sitten olen kuullut ettö alumiini kehyksiset valmiit olisivat parempia...?
Miltä kannalta asiaa kannattaisi lähteä tarkastelemaan?
Ikkunan reiät eivät ole täysin symmetrisiä, vaillinaisten käden taitojeni johdosta, että onko kellään tiedossa mitään yritystä joka kenties mittaisi ja leikkaisi lasit, jos vie veneen paikan päälle?
Kiitos jo etukäteen.
Ikkunat veneeseen
-
-
- Viesti:
Tuossa muutama rivi alempana on keskustelua liki samasta aiheesta otsikolla "Lasituslistat", viewtopic.php?t=386 ja vähän aiemmin viewtopic.php?t=315
Valmisikkunoitakin voi harkita, mutta oikean ja puuveneen tyyliin sopivan mallin löytyminen on mahdottoman vaikeaa.
Ei venettä tarvitse lasitusliikkeen pihalle viedä, tee vain jäykästä kartongista ikkunan mallit jotka sovitat niihin reikiin. Semmoinen pahvinippu kainalossa kun kävelee minkä hyvänsä lasiliikkeen pihalle niin tekevät oikeat ruudut. Muista että lasin olisi hyvä olla pari kolme milliä puussa olevaa upotusta pienempi. Pahimmillaan liian iso lasi voi halkaista laudan pokasta kun puu yrittää kutistua ja lasi ei anna perään.
Pekka
Valmisikkunoitakin voi harkita, mutta oikean ja puuveneen tyyliin sopivan mallin löytyminen on mahdottoman vaikeaa.
Ei venettä tarvitse lasitusliikkeen pihalle viedä, tee vain jäykästä kartongista ikkunan mallit jotka sovitat niihin reikiin. Semmoinen pahvinippu kainalossa kun kävelee minkä hyvänsä lasiliikkeen pihalle niin tekevät oikeat ruudut. Muista että lasin olisi hyvä olla pari kolme milliä puussa olevaa upotusta pienempi. Pahimmillaan liian iso lasi voi halkaista laudan pokasta kun puu yrittää kutistua ja lasi ei anna perään.
Pekka