Seagull
-
- Viestit: 108
- Liittynyt: 17 Joulu 2004 22:33
Seagull
Johdanto:
Seagull perämoottorini, josta pääsääntöisesti pidän erittäin paljon, on aivan liian moderni. Siinä on kärjetön sytytys. Sellainen kampe kun menee rikki, ja kun piirilevyt ja ensiöpuolat(joku sellainen siellä on, kuulemma ), tyristorit ja sun muut hilavitkuttimet on valettu yhteen pakettiin, osia ei (eikö?) voi vaihtaa yhtä kerrallaan. On hankittava koko sytytysmötikkä. Pienoinen ongelma on vain siinä, että niitä uusia ei näytä saavan mistään, tehdas kun on pantu kiinni 20 vuotta sitten. Saving Old Seagulls-sivujen pitäjä lupasi korjata sytytysyksikön hintaan 70 puntaa. Hinta tuntuu sen verran suolaiselta (etenkin kun osa pitää lähettää englantiin korjattavaksi eikä toimivuudesta tai aftermarketingista ole takeita sieltä asti), että ensiksi kannattaa miettiä muita vaihtoehtoja. Eräs kaveri ehdotti, että josko tuuppaisi koneeseen jonkin vapaavalintaisen mopon (tms. pienkoneen) kärjettömän sytytysyksikön.
Kysymys kuuluu:
Kuulostaako järkevältä ehdotukselta? Onko joku jossain koskaan milloinkaan ennen moista kokeillut? Onko jollakin teoreettista tietoa kokeilun onnistumisen mahdollisuuksista? Valistuneita arvauksia otetaan kiitollisuudella vastaan.
Muokkaus. Joku admin varmaan siirtää tämän sähköt alueelle. Kiitos.
Seagull perämoottorini, josta pääsääntöisesti pidän erittäin paljon, on aivan liian moderni. Siinä on kärjetön sytytys. Sellainen kampe kun menee rikki, ja kun piirilevyt ja ensiöpuolat(joku sellainen siellä on, kuulemma ), tyristorit ja sun muut hilavitkuttimet on valettu yhteen pakettiin, osia ei (eikö?) voi vaihtaa yhtä kerrallaan. On hankittava koko sytytysmötikkä. Pienoinen ongelma on vain siinä, että niitä uusia ei näytä saavan mistään, tehdas kun on pantu kiinni 20 vuotta sitten. Saving Old Seagulls-sivujen pitäjä lupasi korjata sytytysyksikön hintaan 70 puntaa. Hinta tuntuu sen verran suolaiselta (etenkin kun osa pitää lähettää englantiin korjattavaksi eikä toimivuudesta tai aftermarketingista ole takeita sieltä asti), että ensiksi kannattaa miettiä muita vaihtoehtoja. Eräs kaveri ehdotti, että josko tuuppaisi koneeseen jonkin vapaavalintaisen mopon (tms. pienkoneen) kärjettömän sytytysyksikön.
Kysymys kuuluu:
Kuulostaako järkevältä ehdotukselta? Onko joku jossain koskaan milloinkaan ennen moista kokeillut? Onko jollakin teoreettista tietoa kokeilun onnistumisen mahdollisuuksista? Valistuneita arvauksia otetaan kiitollisuudella vastaan.
Muokkaus. Joku admin varmaan siirtää tämän sähköt alueelle. Kiitos.
- riskila
- Viestit: 144
- Liittynyt: 10 Joulu 2005 20:56
- Paikkakunta: Eurajoki
Seagull
Minä päivitin tällaisen modernin Seagullin vanhemmaksi vaihtamalla siihen toisesta yksilöstä magneeton ja vauhtipyörän. Osat sopivat heittämällä paikoilleen ja ne ovat samanlaiset kaikissa malleissa. Lisäksi bonuksena tuli alkuperäinen ulkonäkö, kun ruma palautuva narukäynnistys poistui. Eli osta vaikka Huutonetistä mahdollisimman halpa yksilö gannibalisoitavaksi. Tulee halvemmaksi, kun tuo 70 puntaa.
-
- Viestit: 108
- Liittynyt: 17 Joulu 2004 22:33
Voisi olla ideaa!
Tuossahan olisi ideaa! Mistä sait käyttövoiman kärjille?
- riskila
- Viestit: 144
- Liittynyt: 10 Joulu 2005 20:56
- Paikkakunta: Eurajoki
Magneetto
Siis otin siitä vanhemmasta vauhtipyörän ja magneeton. Magneetto kärkineen on vauhtipyörän alla olevalla levyllä ja se kiinnitetään yhdellä ruuvilla. Vauhtipyörän epäkesko käyttää kärkiä. Kaikki on Seagullissa yksinkertaista ja varmaa.
-
- Viestit: 108
- Liittynyt: 17 Joulu 2004 22:33
Niinku jes!
Toimin neuvon mukaan. Ostin raadon ja vaihdoin vauhtipyörän ja aluslevyn sähkökamppeineen. Hiukan joutui osia muokkaamaan, koska kannibalisoitavassa vermeessä oli kaasutin sivulla ja tässä modernissa päällä. Aluslevyä joutui sahaamaan jotta sen sai mahtumaan. Kaulus, johon aluslevy tulee, oli myös aaningin verran matala uudessa mallissa, joten kiinnityksen varmistamiseksi porasin aluslevyyn reiän ja laitoin ruuvin läpi itsepalauttavasta käynnistyshässäkästä vapaaksi jääneeseen ruuvinreikään. Hyvin lähti käyntiin pihalla, ei meinannut sammua laisinkaan. Koskaan ei olla tyytyväisiä, aina valitetaan. No, eiköhän tuo sammune, kun laittaa vedessä kierrokset vaihde päällä nolliin.
Huomenna testiajo merellä.
Kiitokset neuvoista.
Huomenna testiajo merellä.
Kiitokset neuvoista.
-
- Viestit: 108
- Liittynyt: 17 Joulu 2004 22:33
Joskus
Yleensä minulla ja toiminnalla ei ole mitään tekemistä keskenämme; missä toiminta on, siellä minä en ole ja missä minä olen, siellä ei toimintaa ole.caracal kirjoitti:Oho! Taidat olla toiminnan miehiä. Kysely alkoi aamulla 7.54 ja alle kymmenen tunnit kuluttua on kannibalisoitava moottori hankittu tilalle, ja kone käy ja kukkuu!
Mutta.
Toisinaan kaikki käy kuin leikiten. Yleensä ei.
-
- Viestit: 108
- Liittynyt: 17 Joulu 2004 22:33
Re: Seagull
Koeajoa on suoritettu ja kone pelasi. Sammui kyllä ensimmäisellä testikerralla erittäin yllättäen Hessundin sillan alla vastatuulessa ja aiheutti kiireistä toimintaa. Mutta onhan tuosta siltojen alta luovimisesta jo kokemusta ja pojat (10 ja 7 vuotta) pätevä miehistö. Seilit nousiva kuin duaksaus vain! Sen jälkeen seagull pelasi erinomaisesti. Säätövara kaasuvaijerissa ei oikein riitä kaasulla sammuttamiseen (tätä täytyy tutkistella vielä kiireettömämpänä aikana), mutta kone sammuu, kun laittaa ryypyn päälle.riskila kirjoitti:Moottorin saa sammumaan kaasuvivusta säätämällä vaijerin pituutta. Ei ole syyttä maailman paras perämoottori.
Nyt ei ole tyvenistä huolta.
- wikumies
- Viestit: 128
- Liittynyt: 02 Joulu 2003 18:28
- Paikkakunta: veneliitto5544@gmail.com
seagul
osia pitäisi löytyä täältä
- Antti Korhonen
- Viestit: 116
- Liittynyt: 09 Syys 2008 12:04
- Paikkakunta: Perniö/Turku
Re: Seagull
Ostin Hangon Auto- ja Veneestä löytölaatikollisen British Seagullin varaosia, mutta nyt ne pitäisi tunnistaa! Omassa Seagullistani vuotaa ilmeisesti peräöljyt pihalle, riittääkö pelkkä tiivisteiden vaihto vaiko onko kyseessä jokin tyyppivika?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Hait L-14 Dana ja L-72 Pingvin