BMW D12 kärvähti, kansipahvi vissiin?

Vanhat moottorit ja niihin liittyvä tekniikka, akselistot, ohjausjärjestelmät; puuveneilyn rautapuoli.
karhu
Viestit: 32
Liittynyt: 20 Huhti 2004 16:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

BMW D12 kärvähti, kansipahvi vissiin?

Viesti Kirjoittaja karhu » 24 Syys 2007 15:04

Tere,

Eilen olin merillä. Kyydissä vieraita ja kaunista Helsinkiä piti esitellä. Noh, yht äkkiä pakokaasut muuttuu mustaksi ja tehot heikkeni n. puoleen.

Kitkuteltiin takasin satamaan ja heti kun kaasua helläsi niin kone sammui.
Koneenkoppa auki ja vahinkoja tarkastelemaan.

Diagnoosiksi annoin kannentiivisteen palamisen. Ainakin kaikenlaista ylimäärästä sieltä on läpi päässyt.

- Voiko kyseessä olla mahdollisesti joku muu vika?
- Mikä aiheuttaa kannentiivisteen palamisen?
- Voiko kyseistä vikaa havaita muulla tavalla kuin kannen irroituksella?
- Jos kansipahvi palaa niin voiko kone vaurioitua sitä kautta jotenkin muuten?
- Voiko kyseisellä koneella ajaa parin tunnin matkaa veneennosto paikalle, näin pääsisi pajottamaan konetta talvea vasten?

t:Antti

Nuts
Viestit: 71
Liittynyt: 17 Helmi 2007 09:00

Viesti Kirjoittaja Nuts » 24 Syys 2007 18:19

Nåh,

- moottorin yklikuumeneminen voi polttaa kannentiivisteen yms.

Kannatta nyt ensin katsoa moottoriöljyt, jäähdytysvedet, polttoainesuodattimet ja muut asiaan kuuluvat.

Älä nyt helv....ssä ajele sillä moottorilla enäään, rikot vaan enemmän!!


t. n

Vastaa Viestiin