w2 sytytyksen säätö

Vanhat moottorit ja niihin liittyvä tekniikka, akselistot, ohjausjärjestelmät; puuveneilyn rautapuoli.
jiihaa69
Viestit: 10
Liittynyt: 01 Heinä 2007 21:12
Paikkakunta: tyrwää

w2 sytytyksen säätö

Viesti Kirjoittaja jiihaa69 » 05 Heinä 2007 20:20

jouduin tossa ottamaan vikusta w2 mangneeton irti. ja nyt tars laittaa takas paikalle! antakaas hyvät ohjeet että saan ajotuksen kohdalle!!!
kiitos!!!

apaprika
Viestit: 20
Liittynyt: 19 Kesä 2006 14:48
Paikkakunta: Pori

merkki

Viesti Kirjoittaja apaprika » 06 Heinä 2007 12:39

ellet puukolla tai pistepuikolla merkinnyt asentoa, jossa se oli niin kai sieltä vois jotkut vanhatkin "viivat" löytyä

muuten vaan suurin piirtein :) ja sitten kun saat käymään sen joten kuten niin pyörittelet sitä varovasti piiru kerrallaan ettiistakas, sitten kun kone käy niin että ei itseltä lähde hampaista paikat irti ja venekin tuntuu tärinän kestävän niin aika lähellä ollaan ja sitten "säätöpultti" tiukasti kiines

jos oikein helveetin tarkkaan haluat sen niin tutkit lampulla koska männöö kipinä tulpalle, konetta pyörittäessä kipunan pitäis tulla "hintsun" ennen kuin mäntä lähtöö aleespäin

näistä neuvoista nyt ei varmaan saanut selvää (eikä näistä varmaan ollut apua) joten jos joku ketä ei oo lomalla ja näin pöhnäs niin vois laittaa kanssa vastauksen kaverille
******************************
Aina ei voi voittaa, ei edes koskaan.
******************************

dieselmoottori
Viestit: 183
Liittynyt: 05 Heinä 2006 20:53

Viesti Kirjoittaja dieselmoottori » 06 Heinä 2007 22:33

Tuohon magneeton paikalleen laittoon en osaa sanoa mutta ainakin minun moottorissani jossa ei ole mitään sytytysennakon keskipakosäätöä niin paras käynti kyllä saavutetaan melko reippaalla sytytysennakolla eli magneetto on käännetty niin aikaiselle kun se menee. Kun ajetaan tyhjäkäyntiä niin silloin säädän sytytystä vivusta myöhäiselle. Koska minä laitan koneen aina käyntiin dynastartilla niin ei senkään vuoksi ei tarvitse sytytystä kovin myöhäiselle laittaa.

Aki74
Viestit: 33
Liittynyt: 21 Huhti 2005 13:42
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Aki74 » 24 Elo 2007 10:59

Tämä juttu on jo vanha mutta laitetaan nyt silti kommentti jos joku tekee haun myöhemmin.

Säädä magneeton käsisäätö myöhäiselle. Ota tulppa irti etummaisesta sylinteristä. Hae puristustahdin yläkuolokohta (mäntä ylhäällä) ja asenna magneetto niin että kärjet ovat juuri aukeamassa. Jos magneeton kiinnityspulttien säätövara ei riitä niin irrota magneetto ja siirrä hammasratasta yksi pykälä. Kun kone käy tee hienosäätö. Näin kerrotaan wikströmin käyttöohjeessa.

Puristustahdin voi todeta siitä että molemmat venttiilit ovat kiinni ja mäntä tulee ylös. Kärkien aukeamiskohdan voi varmentaa laittamalla kärkien väliin vaikka sanomalehden palan. Kun se alkaa liikkua kevyesti vetämällä on sytytys kohdallaan. Vielä tarkempaa on kytkeä lamppu hauenleuoilla kärkiin ja tarkkailla sen palamista/sammumista. Paperisäätötarkkuus riittää kyllä hyvin.
050 555 6424

Vastaa Viestiin