vielä peräsimestä!
- jansix
- Viestit: 578
- Liittynyt: 25 Joulu 2003 19:24
- Paikkakunta: oulu
- Viesti:
vielä peräsimestä!
miten reakoivat eri materiaalit tuolla vesirajan alapuolella? ajattelin tehdä peräsimen rosterista, mutta mitä kalarauta tykkää siitä kun peräsin saranoitu alareunasta siihen. tällä hetkellä molemmat ovat mustaa rautaa ja potkuri on pronssia kaikki ovat hyvässä kunnossa. potkuri akseli on rosteria tai happoterästä ja sen läpivienti laakerin hela messinkiä tai pronnssia. miten käy kalaraudan, sinkkejä ei ole ja venehän on mahonki fiskari. eli iskeekö sähkögalvaninen korrosio kalarautaan?
-
- Viestit: 936
- Liittynyt: 14 Huhti 2003 10:33
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Älä ihmeessä mene tekemään rosterista jos muut osat ovat tavallista. Peräsimen sarana on melkein kaikkein hankalimpia paikkoja kun kaksi erilaista metallia liikkuu toisiaan vasten. Pahimmat näkemäni eripariaineista tehdyt saranat ovat olleet sitä luokkaa, että vanha rautaninen puolikas näyttää kesän jälkeen siltä kuin rauta olisi ruostunut "vaahtona" pois, ruostuminen on ollut niin nopeaa.
Sinkit kannattaa laittaa sinne joka tapauksessa, mutta jos vanha peräsin on useamman kymmenen vuotta selvinnyt patarautaisena nin tee siitä nytkin ja ruostesuojamaalaa se hyvin.
Jos sinne haluaa haponkestävää niin sitten pitää vaihtaa kaikki. Mutta ihmettelen että miksi jos kaikki nykyiset osat ovat hyvässä kunnossa. Jos peräsinongelma ei opettelullakaan helpotu niin hitsaile sitten niitä lisäosia siihen vanhaan peräsimeen.
Pekka
Sinkit kannattaa laittaa sinne joka tapauksessa, mutta jos vanha peräsin on useamman kymmenen vuotta selvinnyt patarautaisena nin tee siitä nytkin ja ruostesuojamaalaa se hyvin.
Jos sinne haluaa haponkestävää niin sitten pitää vaihtaa kaikki. Mutta ihmettelen että miksi jos kaikki nykyiset osat ovat hyvässä kunnossa. Jos peräsinongelma ei opettelullakaan helpotu niin hitsaile sitten niitä lisäosia siihen vanhaan peräsimeen.
Pekka
- jansix
- Viestit: 578
- Liittynyt: 25 Joulu 2003 19:24
- Paikkakunta: oulu
- Viesti: