Volvo Pentan ilmanpoisto polttonesteputkista

Vanhat moottorit ja niihin liittyvä tekniikka, akselistot, ohjausjärjestelmät; puuveneilyn rautapuoli.
macgyver2
Viestit: 52
Liittynyt: 17 Kesä 2003 18:20
Paikkakunta: Keminmaa
Viesti:

Volvo Pentan ilmanpoisto polttonesteputkista

Viesti Kirjoittaja macgyver2 » 10 Kesä 2006 14:50

ELi joka keväthän tämä remppa on edessä, että ilma poistetaan putkistosta. Nyt kuitenkin tänään laskimme veneen ja yli tunnin koitimme saada konetta käymään. Eikä lähtenyt.

Ilmausruuveja on kaksi ja niistä ne on aina ennen saatu toimimaan mutta nyt ilmaa vain tuntui tulevan ja olevan aivan kauheasti. Aina vaan tulee suihkuna naftaa ku aukaisee ruuvia ja sitten yrittää käsipumpulla pumpata niin koko ajan suihkuaa vaan.

Kysynkin että onko sitä naftaa tosiaankin valutettava niin paljon että saa koneen toimimaan. Tuollainenhan järjestelmä on kyllä aika kehno jos tuo on aina noin vaikeaa.

PS. onko siihen ilmanpoistoon mitään hyvää niksiä?
E.T

Ambrosio
Viestit: 289
Liittynyt: 18 Huhti 2005 14:11

Viesti Kirjoittaja Ambrosio » 10 Kesä 2006 23:15

Jos siellä on kerran ilmaa, niin miksi sitten nafta roiskuu ?
Eikös ensin ilmata säiliöstä suodattimelle ja sitten suodattimelta pumpulle. Omassa koneessa ei ollut käsipumppua vaan löpö valui omalla painollaan ja homma oli mukavan rauhallista. Onko tankissa varmasti tarpeeksi ainetta ?
Mielestäni ihan looginen systeemi- toki ilmaa voi vielä olla paineputkissa mutta sen pitäisi loppua kun vähän aikaa starttaa.

venenaula
Viestit: 271
Liittynyt: 10 Kesä 2004 18:11
Paikkakunta: East FInn

Re: Volvo Pentan ilmanpoisto polttonesteputkista

Viesti Kirjoittaja venenaula » 12 Kesä 2006 14:07

macgyver2 kirjoitti:ELi joka keväthän tämä remppa on edessä, että ilma poistetaan putkistosta. Nyt kuitenkin tänään laskimme veneen ja yli tunnin koitimme saada konetta käymään. Eikä lähtenyt.

Ilmausruuveja on kaksi ja niistä ne on aina ennen saatu toimimaan mutta nyt ilmaa vain tuntui tulevan ja olevan aivan kauheasti. Aina vaan tulee suihkuna naftaa ku aukaisee ruuvia ja sitten yrittää käsipumpulla pumpata niin koko ajan suihkuaa vaan.

Kysynkin että onko sitä naftaa tosiaankin valutettava niin paljon että saa koneen toimimaan. Tuollainenhan järjestelmä on kyllä aika kehno jos tuo on aina noin vaikeaa.

PS. onko siihen ilmanpoistoon mitään hyvää niksiä?

Ymmärtääkseni olette poistaneet ilman syöttöpumpusta se on hyvä.,Lataappa akku täyteen.

Seuraavan kerran startatessasi aukase jonkunverran painepuolen liittimiä suihkunpuoleisesta päästä. Yhden väljentäminen yleensä riittää.

Sit ko kone käy ,muista kiristää!

JA!!! enneko lähet isommille vesille tarkasta siirtopumpun imupuoli ,mistä se sitä ilmaa saa?

Tää on normaalia kun polttoainetäydennyksen unohtaa näissä työkoneissa,siirtopumpulla ilmataan syöttöpumppu ja senjälkeen ilmataan suihkuputki/putket.

Ise asiassa , ei toinna starttailla jos ei samalla ilmaa yhtä painepuolen putkea.

Vastaa Viestiin