Wickström w1 ongelma

Vanhat moottorit ja niihin liittyvä tekniikka, akselistot, ohjausjärjestelmät; puuveneilyn rautapuoli.
wikiw1
Viestit: 6
Liittynyt: 14 Touko 2006 10:18
Paikkakunta: Vaasa

Wickström w1 ongelma

Viesti Kirjoittaja wikiw1 » 14 Touko 2006 10:50

Wiki seissyt pihalla pressun alla talven ja nyt käyntiin yrittäessä/pyörittäessä aluksi tuntu täysin normaalilta, mutta sitten yhtäkkiä hävisi osa puristuksista. Normaalisti veivillä pyörittäessä saa kaksin käsin kammeta, mutta nyt motti pyörii yhdelläkin kädellä (jousi systeemi, mikälienee oikealta nimeltään) Kone lupaili muutaman kerran sellasilla 3-5 "sytkäyksillä" mutta ei jäänyt käyntiin. Laitoin kyllä uutta bensaa tankkiin ja annoin ryyppyä. Jos päätän ruveta konetta purkamaan, saako näihin vielä uusia osia ja tiivisteitä?

voisiko joku venttiili olla jumissa? otan mielelläni vastaan ehdotuksia

pete 29
Viestit: 19
Liittynyt: 09 Heinä 2005 19:11
Paikkakunta: särkisalo

Viesti Kirjoittaja pete 29 » 17 Touko 2006 22:19

pako venttiili taitaa kantaa joten sinne on voinut joutua joku karstan pala. kyllä kannen voi ottaa huoletta pois ja tarkistaa asian. minä olen ainakin ottanut aikanaan omassa wikkessäni 3 syl jokaisen kannen irti useaan kertaan vuosien mittaan ja käyttänyt aina uudelleen saman kannen tiivisteen. wikkessä on niin matala puristus suhde että tiiviste kestää kyllä aukaisun ja voihan sinne laitaa hiukan tiiviste massaa. kiristä kansi ristiin tasaisesti ettei ajon jälkeen hajoa palasiksi niinkuin kaverini wikkessä kävi.

Ande
Viestit: 1182
Liittynyt: 08 Elo 2003 13:35

Viesti Kirjoittaja Ande » 17 Touko 2006 23:39

Kyllähän wikuun viellä osia saa waasan moottorista. yhteystiedot varmaan haulla löytyy, joten sen tähden ei kannata konetta korjaamatta jättää :)

venttili varmaan kantaa joten ei muuta kuin auki vaan ja tsekkaamaan!
E mare libertas

wikiw1
Viestit: 6
Liittynyt: 14 Touko 2006 10:18
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja wikiw1 » 19 Touko 2006 15:31

No niin! Nyt on wikke taas pelikunnossa... Vaati kannen ja sylinterin irroittamisen, mutta syy oli selvästi heti näkyvissä: pakoventtiili ei sulkeutunut täysin koska seetien välissä oli karstaa kuten jo pete 29 asian ilmaisi. Kiitos vinkeistä... Vene oli myytävänä, mutta jos ei mahdollinen ostajaehdokas maksa pyytämääni summaa pidän kyllä veneen itse. Niin pomminvarmalta tuo tekniikka näytti :D Ei taida saada tuota lopullisesti rikki kuin ydinlautauksella :D

Vastaa Viestiin