Wiki seissyt pihalla pressun alla talven ja nyt käyntiin yrittäessä/pyörittäessä aluksi tuntu täysin normaalilta, mutta sitten yhtäkkiä hävisi osa puristuksista. Normaalisti veivillä pyörittäessä saa kaksin käsin kammeta, mutta nyt motti pyörii yhdelläkin kädellä (jousi systeemi, mikälienee oikealta nimeltään) Kone lupaili muutaman kerran sellasilla 3-5 "sytkäyksillä" mutta ei jäänyt käyntiin. Laitoin kyllä uutta bensaa tankkiin ja annoin ryyppyä. Jos päätän ruveta konetta purkamaan, saako näihin vielä uusia osia ja tiivisteitä?
voisiko joku venttiili olla jumissa? otan mielelläni vastaan ehdotuksia
Wickström w1 ongelma
-
- Viestit: 19
- Liittynyt: 09 Heinä 2005 19:11
- Paikkakunta: särkisalo
pako venttiili taitaa kantaa joten sinne on voinut joutua joku karstan pala. kyllä kannen voi ottaa huoletta pois ja tarkistaa asian. minä olen ainakin ottanut aikanaan omassa wikkessäni 3 syl jokaisen kannen irti useaan kertaan vuosien mittaan ja käyttänyt aina uudelleen saman kannen tiivisteen. wikkessä on niin matala puristus suhde että tiiviste kestää kyllä aukaisun ja voihan sinne laitaa hiukan tiiviste massaa. kiristä kansi ristiin tasaisesti ettei ajon jälkeen hajoa palasiksi niinkuin kaverini wikkessä kävi.
-
- Viestit: 6
- Liittynyt: 14 Touko 2006 10:18
- Paikkakunta: Vaasa
No niin! Nyt on wikke taas pelikunnossa... Vaati kannen ja sylinterin irroittamisen, mutta syy oli selvästi heti näkyvissä: pakoventtiili ei sulkeutunut täysin koska seetien välissä oli karstaa kuten jo pete 29 asian ilmaisi. Kiitos vinkeistä... Vene oli myytävänä, mutta jos ei mahdollinen ostajaehdokas maksa pyytämääni summaa pidän kyllä veneen itse. Niin pomminvarmalta tuo tekniikka näytti :D Ei taida saada tuota lopullisesti rikki kuin ydinlautauksella :D