sinkit
-
- Viestit: 184
- Liittynyt: 05 Kesä 2006 12:42
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
-
- Viestit: 2767
- Liittynyt: 23 Huhti 2003 11:16
- Paikkakunta: Pori
- Viesti:
zink
Moro
Sinkit on välttämättömät jos veneessä on veden alla syöpyviä osia!
Minkäs tyyppinen vene on kyseessä?
Purje vai moottori?
Rauta vai lyijyköli, koko?
Potkurin materiaali?
Vannasputken, akselin, perälaakerin, peräsimen materiaalit?
Potkuri vaatii oman sinkin ja vannasputki omansa.
Kaikkiin suojattaviin kohteisiin on sinkillä oltava sähköinen yhteys joko pulttaamalla sinkki suoraan ko. osaan tai sähköjohdolla vedettynä.
t:Aki
Sinkit on välttämättömät jos veneessä on veden alla syöpyviä osia!
Minkäs tyyppinen vene on kyseessä?
Purje vai moottori?
Rauta vai lyijyköli, koko?
Potkurin materiaali?
Vannasputken, akselin, perälaakerin, peräsimen materiaalit?
Potkuri vaatii oman sinkin ja vannasputki omansa.
Kaikkiin suojattaviin kohteisiin on sinkillä oltava sähköinen yhteys joko pulttaamalla sinkki suoraan ko. osaan tai sähköjohdolla vedettynä.
t:Aki
PS. Yllä oleva teksti on minun näkemykseni asiasta, eikä välttämättä edusta yleistä näkemystä. Sinulla on oikeus olla eri mieltä. Pidätän oikeuden muuttaa käsitystäni. Scylla Ottiliana, https://www.youtube.com/ottilianasailing
-
- Viestit: 184
- Liittynyt: 05 Kesä 2006 12:42
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
- lasikuituronkoinen meriläinen (getasnipan), keskimoottori
- kalarauta ja peräsin on mielestäni samaa materiaalia, jotain terästä
- potkuri mangaanipronssia
- perälaakeri valkometallia (?) ja akselissa pronssinen (?) holkki
- vannasputken materiaalia en tiedä, mikäkohän lie ollut yleisin 70-luvun lopulla
eli aikamoinen metallikimara taitaa olla.
Tähän asti kyseiset osat on pysyneet syöpymättöminä seuraavilla sinkeillä:
- potkurinmutterin sinkki
- peräsimessä (on yhteydessä kalarautaan) kaksi 200g sinkkiä potkuriakselin kohdalla
Eipä sillä taida suurta merkitystä kyseisessä veneessä olla, missä kohden peräsimen sinkit on. Mutta kun jotkut vaan on sanonut, että ne häiritsee virtauksia siinä potkurin kohdalla. Niinpä tuli mieleen, että pitäisikö ne varoiksi laittaa peräsimen yläreunaan.
- kalarauta ja peräsin on mielestäni samaa materiaalia, jotain terästä
- potkuri mangaanipronssia
- perälaakeri valkometallia (?) ja akselissa pronssinen (?) holkki
- vannasputken materiaalia en tiedä, mikäkohän lie ollut yleisin 70-luvun lopulla
eli aikamoinen metallikimara taitaa olla.
Tähän asti kyseiset osat on pysyneet syöpymättöminä seuraavilla sinkeillä:
- potkurinmutterin sinkki
- peräsimessä (on yhteydessä kalarautaan) kaksi 200g sinkkiä potkuriakselin kohdalla
Eipä sillä taida suurta merkitystä kyseisessä veneessä olla, missä kohden peräsimen sinkit on. Mutta kun jotkut vaan on sanonut, että ne häiritsee virtauksia siinä potkurin kohdalla. Niinpä tuli mieleen, että pitäisikö ne varoiksi laittaa peräsimen yläreunaan.
-
- Viestit: 30
- Liittynyt: 22 Tammi 2007 15:32
- Paikkakunta: hämeenlinna
Terve puuveneilijät
Minun tasasaumaisessa mäntyfiskarissani oli ostoaikana viime syksynä lähes loppuun kuluneet sinkit peräsimessä molemmin puolin potkuriakselin kohdalla. Tarvitseeko kölirauta omat sinkkinsä?
Potkuri on mangaanipronssia ja akseli rosteria. Taliboksi vai onko se laakeriboksi on myös rosteria.
Vene oli ennen ostoani meressä, tuleven kesän aikana se pitäisi saada järviveteen.
Minun tasasaumaisessa mäntyfiskarissani oli ostoaikana viime syksynä lähes loppuun kuluneet sinkit peräsimessä molemmin puolin potkuriakselin kohdalla. Tarvitseeko kölirauta omat sinkkinsä?
Potkuri on mangaanipronssia ja akseli rosteria. Taliboksi vai onko se laakeriboksi on myös rosteria.
Vene oli ennen ostoani meressä, tuleven kesän aikana se pitäisi saada järviveteen.
pikeero
9,3x2,5 mäntyä ja mahonkia, keskellä -57 vm. Fordson Majorin sydän, joka sykkii SARA II:lle.
9,3x2,5 mäntyä ja mahonkia, keskellä -57 vm. Fordson Majorin sydän, joka sykkii SARA II:lle.