Vinkkejä veneen sisustamiseen.

Yleistä keskustelua puuveneisiin liittyvistä asioista.
venho

Vinkkejä veneen sisustamiseen.

Viesti Kirjoittaja venho » 13 Syys 2011 18:29

Veneprojektini alkaisi olla siinä vaiheessa, että voisi harkita puuosien pinnoittmista. Rakentelussa olen käyttänyt pitkälti koivuvaneria sekä kuusta ja mäntyä.
Itse en välittäisi alkaa lakkaamaan koska nämä "tavalliset" puut on lakattuna mielestäni aika rumia tai ei ainakaan minun silmälle kovin kaunista katsella, jalopuut on tietysti sitte vähän eri juttu.

Tarjolla on monenlaisia vahoja ja litkuja, jotka jättäisivät silti puun syyt sopivasti näkösälle. Koe mielessä ostin pienen purkillisen sikahintaista spriipohjaista maalia, joka kyllä varmaankin asiansa ajaa, mutta saman homman saa ilmeisesti tehtyä vaikka sävytetyllä puunsuoja-aineella, joka on vielä 10 kertaa halvempaa.
Toisaalta minulla olisi muutama purkki pellavaöljyä ja pineenitärpättiä jäljellä, että jos siihen sitte ostaisi lisäksi jotain sävytettyä homeenestoa jatkeeksi.
Olisihan tietysti maalaaminen vielä yksi vaihtoehto, mutta mitä ehdotuksia olisi palstalaisilla.

Mutta kertokaa ihmeessä mitä vaihtoehtoja olisi, vaikka se oma sekoitus resepti ;-)

Lopuksi vielä, että mieltä olette maton käytöstä sisustamisessa, tarkoitan sitä millä päällystetään seiniä ja kattoja ja joka myötäilee hyvin muotoja.

Donna 28

Re: Vinkkejä veneen sisustamiseen.

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 12 Marras 2011 16:36

Maton käyttäminen sisustusmateriaalina kuuluu mielestäni lasikuituveneisiin. Lattialle voisin kuvitella jotakin räsymattoa ja pikkasen fiininpään ympäristöön jotain itämaista. Keinonahkoja ja sen sellaisia en kyllä suosisi, ainakaan omassa veneessäni. Siinähän tulisi vielä tunne, että istuu jossakin guttaberkkaveneessä. Hyi hitto !!! Mutta jokaisella on makunsa.
Donna 28 :)
Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua

Vastaa Viestiin