Tiikkikannen saumojen uudelleen massaus
-
Tiikkikannen saumojen uudelleen massaus
Terve
Ajattelin vaihtaa Pikku-Scyllan tiikkikannen saumat uusiksi.
Millä nuo vanhat massat saisi vaivattomammin pois?
T: Tero
Ajattelin vaihtaa Pikku-Scyllan tiikkikannen saumat uusiksi.
Millä nuo vanhat massat saisi vaivattomammin pois?
-
- Viesti:
Re: Tiikkikannen saumojen uudelleen massaus
Moro
Tällä työkalulla se käy kuin leikki!
http://v1.multimaster.info/fein-multima ... utting.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Tällä työkalulla se käy kuin leikki!
http://v1.multimaster.info/fein-multima ... utting.php" onclick="window.open(this.href);return false;
NorttiCutting blade
For cutting away panelled deck sealant materials quickly and safely. Also ideal for difficult areas such as cabins, rails, gunwales, cleats, and curves.
PS. Yllä oleva teksti on minun näkemykseni asiasta, eikä välttämättä edusta yleistä näkemystä. Sinulla on oikeus olla eri mieltä. Pidätän oikeuden muuttaa käsitystäni. Scylla Ottiliana, https://www.youtube.com/ottilianasailing
-
Hienoa, kiitos vinkistä
- FourRocks
- Viesti:
Juuri yhden tiikkikannen purkaneena tuli pari juttua mieleen..
Varaudu tilaamaan mainitut terät etukäteen, todennäköisesti lähikaupasta ei saa heti mukaan (esim. K-raudat ja muut - turha toivo). Itse tilasin paikalliselta liikkeeltä (Järvenpään Varastomaali Oy) puhelimitse, sain laskun sähköpostiin ja sen maksettuani kävin hakemassa terät maahantuojalta (Ota-tuote Oy) Arabianrannasta. Toimii jos on pääkaupunkiseudulla.
Mittaa myös sauman leveys, itse ostin turhaan yhden 3mm:n terän, täsmäkoko 4mm toimi paljon paremmin.
Riippuen vähän kannen koosta, teriä voi mennä useampi kappale. U-terän saa rikki kun epähuomiossa ajelee vähän (väsyneenä) huolimattomasti sauman vierestä koukun syvälle tiikkirimaan.
Tsemppiä!
Varaudu tilaamaan mainitut terät etukäteen, todennäköisesti lähikaupasta ei saa heti mukaan (esim. K-raudat ja muut - turha toivo). Itse tilasin paikalliselta liikkeeltä (Järvenpään Varastomaali Oy) puhelimitse, sain laskun sähköpostiin ja sen maksettuani kävin hakemassa terät maahantuojalta (Ota-tuote Oy) Arabianrannasta. Toimii jos on pääkaupunkiseudulla.
Mittaa myös sauman leveys, itse ostin turhaan yhden 3mm:n terän, täsmäkoko 4mm toimi paljon paremmin.
Riippuen vähän kannen koosta, teriä voi mennä useampi kappale. U-terän saa rikki kun epähuomiossa ajelee vähän (väsyneenä) huolimattomasti sauman vierestä koukun syvälle tiikkirimaan.
Tsemppiä!
"If it's worth doing, it's worth overdoing", Grant Imahara, Mythbusters.
Venla : Lasikuitu/Puu/Moottorivene vm.1973
Camilla : Mahonki/Teak/Purjevene vm.1968
Venla : Lasikuitu/Puu/Moottorivene vm.1973
Camilla : Mahonki/Teak/Purjevene vm.1968
-
http://www.youtube.com/watch?v=GWejez4x ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;
Siitä uusi ja (halpa) kittiaine (illallisen jälkeen)!!
Matti
Siitä uusi ja (halpa) kittiaine (illallisen jälkeen)!!
Matti
-
Tein tollasen koukkuterän Feinin tylstyneestä terästä, vähän lämpöä ja vasaraa kruustukissa ja sitte mirkkelillä teräväksi, hyvin toimi. Jos ajettavaa on paljon, ei varaterä ole huono idea.
- Donna 28
Täällä Pojois-Kymenlaakson kaupungissa on Etrassa todella hyvät valikoimat Feinin teriä.
Donna 28
Donna 28

Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua
- MitjaT
Itse olen käyttänyt hyvällä menestyksellä ruuvimeisseliä. Onko kitin alla puuvillalankaa? Jos on, voi koneellinen poistaminen olla hankalaa.