Kampikammiossa kaasuöljyä

Vanhat moottorit ja niihin liittyvä tekniikka, akselistot, ohjausjärjestelmät; puuveneilyn rautapuoli.
Avatar
Donna 28
Viestit: 2729
Liittynyt: 08 Tammi 2008 20:10

Kampikammiossa kaasuöljyä

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 15 Elo 2010 19:21

Meripäivät meinasivat mennä ohi suun, sillä joudunin merihätään vanhalla Koitollani. Syynä oli
minulle täysin käsittämätön juttu silloin - moottoriöljyt lensivät pihalle. Hinautettuani itseni takaisin Haminaan noin kolmanneksesta matkasta Kotkaan, omaan laituripaikkaan, selvisi syykin. Polttoainepumpun kalvo oli ruennut fuskaamaan ja työnsi "ylimääräisen" polttoaineen kampikammioon ja kun paine siellä tuli riittävän suureksi, puhalsi se öljytikun kautta painetta tasatakseen osan öljyistä ja polttoaineesta ulos avotilan lattialle. Siis veneelläni en päässyt
Meripäiville. Loman aloitin sitten maanantai aaumuna Kouvolassa etsimällä samanlaista polttoainepumppua kuin mitä vanhassa Perkinsissäni oli. Löytyihän se K-Maatalouden varaosapalvelusta, jolla oli P:n edustus. Panin uuden pumpun paikoilleen, pumppasin loput öljyt ja polttoaineet kampikammiosta sekä vaihdoin vielä varoiksi öljyn suodattimen ja heitin uudet öljyt sisään, siitä alkoi sitten täysin ongelmaton loma.
Donna 28
Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua