Merihädässä

Vanhat moottorit ja niihin liittyvä tekniikka, akselistot, ohjausjärjestelmät; puuveneilyn rautapuoli.
Avatar
Donna 28
Viestit: 2729
Liittynyt: 08 Tammi 2008 20:10

Merihädässä

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 08 Elo 2010 00:35

Läksin viime lauantaina ms Koitolla aamupäivällä Kotkan Meripäiville, puolessa välissä matkaa koneen kierrokset alkoivat laskea ja kone kävi juuri ja juuri, kimposin avotilaan katsomaan moottoria -oli vetänyt öljyt pellolle siis lattialle vai sanotaanko sitä nyt turkiksi.
Hinautin kaverilla joka oli kalakisoissa läheisen saaren takana itseni Haminaan.
Vika oli polttoainepumpun kalvossa, se päästi kaasuöljyä sisään niin paljon, että se täytti kampikammion, luulin jo hetken aikaa, että hyvin palvellut Perkinssi oli tiensä päässä, mutta ei onneksi. Kouvolan K-Maatalaudesta löytyi vastaavanlainen pumppu ja se pelittää erinomaisesti. Ainoastaan öljynvaihto oli pelkää tuskaa, sillä käsimäntäpumpulla kuivan kaasuöljyn, n. 5 litraa, imeminen oli tosi hankalaa ja sottaista puuhaa, pohjalla olleet öljyt tulivat helpommin, siis normaalin hankalasti nekin kylmänä. Meripäivät meinasivat mennä heti alkuunsa läskiksi, mutta pääsinhän minä kuitenkin mukaan sinnekin, vakkei meitä ollut palstan puuveneilijöitä paikalla muita kuin Notikka, Jape ja minä ja tuskin nämä kaksi herraa edes toisiaan näkivät. :)
Donna 28
Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua

Avatar
Notreal
Viestit: 2014
Liittynyt: 22 Huhti 2008 00:10

Re: Merihädässä

Viesti Kirjoittaja Notreal » 09 Elo 2010 08:11

Jape kävi Sapokassa meitä morjestamassa... Muutama tunti sinun jälkeen :))
Notreal
Veneilyä Suomessa jo ensimmäisessä sukupolvessa.
Princess OJ8834

Vastaa Viestiin