Kokemusta Albin O-22? Kolisee...

Vanhat moottorit ja niihin liittyvä tekniikka, akselistot, ohjausjärjestelmät; puuveneilyn rautapuoli.
putkimies2
Viestit: 66
Liittynyt: 01 Touko 2005 23:43
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja putkimies2 » 11 Kesä 2009 00:54

Pohja avattu, ykköspytyn alapään löysäys auttoi ja sen myötä pyörii alakerta vaivatta. Otin männän kankineen viel pöydälle tarkempaa tarkastelua varten. Asennusvirhettä en mielestäni löytänyt mutta otan tuohoon huomenna vielä toimittajan mielipiteen!

Kuva

Kuva
Fiskari

Avatar
Veli-Matti
Viestit: 7971
Liittynyt: 08 Loka 2003 21:59
Paikkakunta: Varjakka

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 11 Kesä 2009 16:59

Hiottiinko kampiakseli - ihan kuin kaulassa olisi muotovirhetta kun on tuolla tapaa merkannut...
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;


"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

putkimies2
Viestit: 66
Liittynyt: 01 Touko 2005 23:43
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja putkimies2 » 12 Kesä 2009 00:12

Veli-Matti kirjoitti:Hiottiinko kampiakseli - ihan kuin kaulassa olisi muotovirhetta kun on tuolla tapaa merkannut...
Ei, kampura ei ollut irti koneesta. Puhuin ruotsalaisten kanssa ja ne korosti palojen parisuutta, että ovat oikein päin eikä pareja sekoiteta. En mielestäni ole sitä tehnyt mutta sovittiin uudesta soitosta sitten kun olen raudan ääressä.
Fiskari

putkimies2
Viestit: 66
Liittynyt: 01 Touko 2005 23:43
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja putkimies2 » 16 Kesä 2009 00:48

Olin minä taukki sittenkin sekoittanut alapäät keskenään :s Nyt pyörii vaivatta! :)
Huomenna kansi kiinni ja kone olis sitä myöden valmis. Vesipumpun katson vielä samalla, samoin kaasarin sakkapohjan jos siinä sellainen on. Niin ja öljyt kannattaa muistaa laittaa! ;)
Fiskari

Avatar
Veli-Matti
Viestit: 7971
Liittynyt: 08 Loka 2003 21:59
Paikkakunta: Varjakka

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 16 Kesä 2009 00:53

Vanhoissa koneissa laakeripukit on yleensä meistetty numeroilla jo tehtaalla ja vieläpä isoilla numeroilla .... ;-)
Itse pruukataan merkitä pistepuikolla.
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;


"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

putkimies2
Viestit: 66
Liittynyt: 01 Touko 2005 23:43
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja putkimies2 » 16 Kesä 2009 00:55

Veli-Matti kirjoitti:Vanhoissa koneissa laakeripukit on yleensä meistetty numeroilla jo tehtaalla ja vieläpä isoilla numeroilla .... ;-)
Itse pruukataan merkitä pistepuikolla.
Oli niissä numerot ja olin ottanut ne talteen kuvaamalla. Silti menivät ristiin jossain kohtaa, ärh

Nuo kelit ei vaan suosi lakkaushommia :( Viel olis vähintään 2 kerrosta. Mutta tän "kevään" rojekti alkaa näyttää olevan voiton puolella =)
Fiskari

putkimies2
Viestit: 66
Liittynyt: 01 Touko 2005 23:43
Paikkakunta: Espoo

Re: Kokemusta Albin O-22? Kolisee...

Viesti Kirjoittaja putkimies2 » 25 Kesä 2009 01:03

Tää on nyt nipussa 8]
Fiskari

putkimies2
Viestit: 66
Liittynyt: 01 Touko 2005 23:43
Paikkakunta: Espoo

Re: Kokemusta Albin O-22? Kolisee...

Viesti Kirjoittaja putkimies2 » 03 Heinä 2009 10:42

Kone nostettu eilen kyytiin ja tänään pitäis yrittää savuja tuossa pihassa. Jos pelittää niin viikonloppuna nakataan korppu jonkkaan :)
Fiskari

Vastaa Viestiin