Japen projektit

Käyttäjien kotisivuja, kunnostuskertomuksia ja projektipäiväkirjoja veneistä sekä linkkivinkkejä.
Vastaa Viestiin
cabana
Viestit: 313
Liittynyt: 17 Marras 2003 19:24
Paikkakunta: Tomminniemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja cabana » 31 Joulu 2006 21:16

Gullringen -veneet ovat tuntemattomia täällä. Ruotsissa niilla on hyvä maine ja erityisesti lasikuituversioilla.
Veneitä on valmistettu eräällä talotehtaalla sivutuotteina.
Tuttavallani on nyt äskeisen linkin vene, jonka rekisterinumero on BBH59. Runko on lasikuitua ja vankkaa onkin. Sisätiloissa on paljon mahonkivaneria.

Ohessa ladattavissa kuva, jossa oleva vene ei todellakaan ole hinnan kirossa. Jos ei muuta, niin osia siitä saa tuon arvonsa edestä. (Hinta on laskettu oletettuine rahteineen Suomen Ouluun.
http://kapsi.fi/~nietsu/gullringen.tif
http://nietsu.spymac.com
"Sävyjen maailmassa - aistit tarkkana ja mieli herkkänä"

Avatar
Jape
Viestit: 1628
Liittynyt: 02 Heinä 2003 08:56
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jape » 31 Joulu 2006 21:49

Nyt ne on vissiin tämän vaiherikkaan vuoden työt tehty. Paljonhan tuota kerkis tapahtumaankin.
Tänään vielä sain murjastua yhteen projektiveneeseen ylimmät laudat ja perälaudan paikalleen ja oon jopa ite tosi tyytyväinen lopputulokseen. Tästä voi hyvillämielin lähteä uuteen vuoteen.
Tuolla kuvia siitä projektista: www.puuvenekorjaamo.net/projektit/tv.htm

cabana
Viestit: 313
Liittynyt: 17 Marras 2003 19:24
Paikkakunta: Tomminniemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja cabana » 31 Joulu 2006 22:03

Tosi hyvä on tullut. Et ole syyttä tyytyväinen tuohon työprojektiin.

Vuosi 2006 on ollut vaiherikas itse kullakin. Toivottavasti vuosi 2007 olisi ainoastaan rikas.
Taitaa olla kuitenkin vain toiveajattelua, mutta unelmia pitää olla.
Projekteja on kuitenkin riittävästi ja toivon mukaan osa niistä valmistuu ja hyvä tulee......??
http://nietsu.spymac.com
"Sävyjen maailmassa - aistit tarkkana ja mieli herkkänä"

Puumio
Viestit: 219
Liittynyt: 20 Syys 2006 23:19
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Puumio » 02 Tammi 2007 12:41

Loihakka peli!
Mistä sinä nuin nohevan näköistä venelautaa saat?
Vai onko ahmattisalaisuus..

Avatar
Jape
Viestit: 1628
Liittynyt: 02 Heinä 2003 08:56
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jape » 02 Tammi 2007 20:29

Ei oo salaisuus, sahasin kilovanerista suikaleita. Ois toki pitäny aiemmin kirjoittaa että vanerilaudat, mutta kun sitä yrittää kaikessa säästää, kirjaimissakin. :)
Hyvin tuntuu kyllä tuo terva toimivan vanerissakin kun paikkapaikoin terva on imeytynyt vanerin keskimmäisiinkin viilukerroksiin.

Puumio
Viestit: 219
Liittynyt: 20 Syys 2006 23:19
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Puumio » 03 Tammi 2007 00:02

Jape kirjoitti:Ei oo salaisuus, sahasin kilovanerista suikaleita. Ois toki pitäny aiemmin kirjoittaa että vanerilaudat,
Sattuipas äkkiäkatottuna näyttämään vanhaan silmään ihan haapapuulta. Oisit vaan sanonut että toyotavuosinasi kaadoit, sahautit, ulkovarastoit ja nyt kymmenen vuoden jälkeen rupesit käyttämään, etkä myy kellenkään... !-)

Puumio
Viestit: 219
Liittynyt: 20 Syys 2006 23:19
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Puumio » 10 Tammi 2007 13:14

Alkoi kiinnostamaan tuon kuusisessa kymmenvuotiaassa oleva, ilmeisesti ongelmallinen, alkuperäinen vanha kyllästysaine.
Kuva

Ookko saanu selville että mitä se on ollu alkujaan ja millon on edellinen kyllästys tehty?

Avatar
Jape
Viestit: 1628
Liittynyt: 02 Heinä 2003 08:56
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jape » 10 Tammi 2007 13:25

En oo saanu selville eikä veneen alkuperästäkään ole tietoa että sieltä tekijältä sais kysyttyä. Ois kyllä kiintoisaa tietää. Se voi olla että osittain ne ongelmat johtuu puun pihkaisuudesta ja osittain siitä kyllästysaineesta. Kun laudasta pyyhkäisee raapalla pinnan niin vähänajan päästä siinä on taas sellainen lasimainen nihkeä kalvo puunpinnassa. Ja se puu on kokonaan sellaista vahamaista niinkuin kynttilää.
Nyt se homma alkaa onneksi olla jo loppusuoralla ja sisäpuolen käsittely menossa.

Avatar
Jape
Viestit: 1628
Liittynyt: 02 Heinä 2003 08:56
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jape » 13 Tammi 2007 10:44

Taas vähän isompia muutoksia kotisivuissa, eli tein sinne sellasen ennen/jälkeen kuvasivun jossa koko projekti pelkistyy kahteen kuvaan ja Wivellan pohjaan tuli tehtyä yksi reikä ja sen kunnostus jatkuu nyt tästä eteenpäin. Ja sen yhen soutuveneen muutostyön sain valmiiksi. www.puuvenekorjaamo.net/projektit.htm

Karimix
Viestit: 59
Liittynyt: 14 Joulu 2006 21:24

Viesti Kirjoittaja Karimix » 13 Tammi 2007 15:53

Ennen/Jälkeen -sivu on hyvä idea!

JT
Viestit: 192
Liittynyt: 14 Loka 2003 01:36
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja JT » 13 Tammi 2007 16:14

Hienot on sivut ja ennen kaikkea on mukava katsella, kun joku oikeasti osaa tehdä! Etenkin tuo Weekendin kansiremontti oli vakuuttavan hieno. Mielenkiinnolla näitä muitakin projekteja tulee seurattua.

Avatar
Jape
Viestit: 1628
Liittynyt: 02 Heinä 2003 08:56
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jape » 21 Tammi 2007 20:23

Tuli käytyä sunnuntaiajelulla pieni 800 km:n kierros ja matkalla metsästä löytyi tämmönen tapaus:

Kuva
Kuva

-Eli tiedossa kevään mittaan mielenkiintoisia kuvia sitämukaa kun kunnostus etenee.
-Tai kunhan sen nyt ensiks saa vähän sulamaan
-Mut kone on hieno, ilmeisesti alkuperäinen

-Laidoissa on Johnson merkit, mut onko sen merkkisiä veneitä tehty. Kun nyt ei tuu mieleen missä veneessä on yhtenäinen kaareva etulasi

toeevo
Viestit: 52
Liittynyt: 12 Tammi 2005 18:47
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja toeevo » 22 Tammi 2007 12:17

Hyvät sivut sulla tosiaan, muttei täydelliset.
Sivuille pitää ehdottomasti lisätä osio "Tuhat ja yksi corsan käyttötapaa".
Ei vesi ol hyvä gom paati al.

Avatar
jansix
Viestit: 578
Liittynyt: 25 Joulu 2003 19:24
Paikkakunta: oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jansix » 22 Tammi 2007 13:14

muistelen että jossain finmarin bemar mallissa on kaareva tuulilasi tai sitten vois olla joku telvan malli. johnsson on tehny lasikuitusia tl-veneitä, epäilen että ne merkit on otettu jostain 60-luvun koneesta.

Avatar
Jape
Viestit: 1628
Liittynyt: 02 Heinä 2003 08:56
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jape » 22 Tammi 2007 21:49

Kyllähän siellä jonkin verran korsastakin kuvia on, mutta koskaan ei kamera oo mukana kun on parhaat tilanteet.

Sitä epäilen itekin noiden merkkien suhteen että ne ei oo veneen merkit.
Jotenkin mulla on sellanen kuva mielessä että jollain täällä palstalla oli samanlainen vene kunnostettavana, mut en muista että kellä. mieleen on jääny tuo soikea reikä kojelaudassa ja sen alla semmonen ulosvedettävä karttataso.

Vastaa Viestiin