Japen projektit

Käyttäjien kotisivuja, kunnostuskertomuksia ja projektipäiväkirjoja veneistä sekä linkkivinkkejä.
Puumio
Viestit: 219
Liittynyt: 20 Syys 2006 23:19
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Puumio » 10 Joulu 2006 00:45

Oiskoon tuo multa sit notta:

apitir toka

cabana
Viestit: 313
Liittynyt: 17 Marras 2003 19:24
Paikkakunta: Tomminniemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja cabana » 10 Joulu 2006 12:18

Apitir kolmas. Eli jos Veli-Matti saa luvan, niin minä annoin juuri itselleni luvan.
Sandvik skraba on terävä ja lämpöpuhallin kunnossa.
Hyvä Jape. Teit kyllä tosimiehen hankinnan ja se isompi työmaa on nyt edessä.
http://nietsu.spymac.com
"Sävyjen maailmassa - aistit tarkkana ja mieli herkkänä"

Avatar
Veli-Matti
Viestit: 7971
Liittynyt: 08 Loka 2003 21:59
Paikkakunta: Varjakka

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 10 Joulu 2006 15:37

Ei siihen mitään lupaa tarvita minulta vaan Japelta ;-)
Vaikka kyllä meillä oli nössinä semmoinen laki että apiteerattu järjestys piti kuolemaan saakka.
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;


"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

cabana
Viestit: 313
Liittynyt: 17 Marras 2003 19:24
Paikkakunta: Tomminniemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja cabana » 10 Joulu 2006 18:05

Eiköhän tuo Jape ottaisi toimivia käsiä talkoisiin...
Kädet toimii vielä. Jalat meinaavat kipeytyä, joten istumahommia - istumahommia :-)
http://nietsu.spymac.com
"Sävyjen maailmassa - aistit tarkkana ja mieli herkkänä"

Avatar
Jape
Viestit: 1628
Liittynyt: 02 Heinä 2003 08:56
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jape » 10 Joulu 2006 18:54

Noo, eipäs hätiköidä. Eiköhän sitä kaikki halukkaat pääse aikanaan rapsuttelemaan ilman sen kummempia varauksia. :) Veikkaan että apu on tarpeen jossain vaiheessa.
Nyt on vielä pakko keskittyä noihin pienempien veneiden kunnostuksiin että saa leipää aamupalalle ja sitten kun jotain alkaa jäämään yli niin ne voi työntää sitten tuohon.
Tänään tuli vähän siivoiltua siellä veneessä että kehtaa vieraita kutsua kylään ja otin sisältä muutaman uuden valokuvan, mutta aika pimeitä ne on edelleen. Pitää joskus viritellä jotain valonheittimiä sisälle että näkee itsekin mitä on tullut hankittua.

Puumio
Viestit: 219
Liittynyt: 20 Syys 2006 23:19
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Kortta kekoon

Viesti Kirjoittaja Puumio » 10 Joulu 2006 19:23

Puumio kirjoitti:...Joskus helmikuun puolenvälin jälkeen, ...
8) Tämä kaikki itsensä mestarin suostumuksella ja hyväksymisellä tieteski
lainaan itseäni...

Avatar
Jape
Viestit: 1628
Liittynyt: 02 Heinä 2003 08:56
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jape » 11 Joulu 2006 22:41

Alotin taas uuden soutuveneen korjauksen. Ei niistä kyllä päältäpäin pysty arvioimaan korjauskustannuksia. Tässä hyvä esimerkki. Alussa oli vaan kahden sentin reikä pohjassa. www.puuvenekorjaamo.net/projektit/tvr.htm

Avatar
Veli-Matti
Viestit: 7971
Liittynyt: 08 Loka 2003 21:59
Paikkakunta: Varjakka

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 12 Joulu 2006 08:44

Juu, tuommoista se tahtoo olla. Kun käy jollekkin katsomassa venettä ja antaa jonkinmoisella jonkintason kokemuksella korjausvinkkiä "pienestä" vauriosta niin pidetää hulluna ja sitten kun se kohta räjäytetään auki niin sanotaan että olisit varoittanut että se on niin per.eleen iso homma.
Tosin vaikka sitä olisi kuinka koettanut varoitella ja selittää vaurion piilevää laajuutta jollain 95% todennäköisyydellä niin kun jotakin tekee mieli niin aivot menevät ostajalla useinkin lukkoon ja kieltäytyvät uskomasta järkipuhetta.
Pahimpia on juuri ne "yksi lauta kaipaa korjaamista", "lievä projekti" ja "lakkausta vaille" olevat edulliset veneet ja sitten hienolla kiiltävällä lakkapinnalla puleeratut menokamppeet...

Tuokin tapaus näyttää sellaiselta että jos korjaaja meinaa tienata leipänsä ja hoitaa velvoitteensa yhteiskunnalle niin asiakkaalle tulisi melkeinpä halvemmaksi ostaa uusi vene ;-(
Täällä Oulunseudulla on heppu joka tekee vastaavan kokoisia puusoutuveneitä joista oli myynnissä 700 eurolla ihan vastikään...
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;


"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

manteli
Viestit: 596
Liittynyt: 10 Maalis 2004 08:51
Paikkakunta: Täl pual jokke
Viesti:

Viesti Kirjoittaja manteli » 12 Joulu 2006 15:18

Sinistä tuli mieleeni tää VM:n "projekti"


Palataanpa siihen norskiprojektiin:
Norjalaiset vastasivat ystävällisesti Pinjan avustuksella mutta hommassa on pieni mutka. Kotimaisten paperien mukaan vene on tilattu Suomeen 1938 (ja valmistunut 1939) vuorineuvostason edustusalukseksi. Tässä kohtaa norjalaisten tieto ko. telakan historiasta ei pidä ilmeisesti paikkaansa. Kringla V voi olla tämän sisaralus mutta todennäköisesti kysymys ei ole samasta aluksesta. Kävin kaverini kanssa puhelinkeskustelun jossa asia tuli esille. Hän on nähnyt nuo paperit ihan omssa kourassa ja selvästä päästä... Mutta onko paperit sitten aitoja???? "The truth is out there... Vielä ;)


mites sille kävi, kyselee jaakko?

viljo
Viestit: 20
Liittynyt: 23 Elo 2005 08:16

Viesti Kirjoittaja viljo » 12 Joulu 2006 15:53

Eikös tuo ole sama vene mikä nyt on Japen kunnostettavana? Näin ainakin aikaisemmista viesteistä ymmärtäisin.

Esimerkiksi tuosta linkistä,
viewtopic.php?t=1746&highlight=kotka

Avatar
Veli-Matti
Viestit: 7971
Liittynyt: 08 Loka 2003 21:59
Paikkakunta: Varjakka

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 12 Joulu 2006 19:48

Samasta Sinistä puhutaan mutta jossakin on mutkia matkassa. Mutta eiköhän Jape selvitä ne ajan kanssa.
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;


"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

Avatar
Jape
Viestit: 1628
Liittynyt: 02 Heinä 2003 08:56
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jape » 12 Joulu 2006 23:19

Joo pieniä epäselvyyksiä vielä on matkan varrella. Esim kauppakirjassa jossa Kyseinen vuorineuvos on myynyt veneen Enso-gutzeitille vuonna 1968 veneen valmistusvuodeksi on merkitty 1959. Mutta tässä pitäis nyt joku päivä soittaa muutama puhelu kunhan jossain välissä ois toinen käsi sen aikaa vapaana veneprojekteista, nyt on hirvee työinto päällä. :)

manteli
Viestit: 596
Liittynyt: 10 Maalis 2004 08:51
Paikkakunta: Täl pual jokke
Viesti:

Viesti Kirjoittaja manteli » 13 Joulu 2006 08:09

Olen tainnut olla lomalla tai on muuten vaan jäänyt tää "norskiprojektin" jatko silloin seuraamatta, oli kyllä vähän sellainen kutina mullakin että olis sama vene.
Ei muuta kuin onneva projektiin ja jäitä hattuun et muistat tehdä niitä leiväntuovia töitäkin ;O)

t. Jaakko

Avatar
Jape
Viestit: 1628
Liittynyt: 02 Heinä 2003 08:56
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jape » 15 Joulu 2006 20:07

Joo jäitä on hatussa ja lasissa ja tuo Siniprojektikin saa olla nyt "jäissä" sinne asti kun on tarpeeksi aikaa ja rahaa laittaa se kerralla kuntoon.

On se ihmeellistä kun tänään tuli laskettua tämän kevään ensimmäinen vene veteen, on ainakin ajoissa.

Avatar
Jape
Viestit: 1628
Liittynyt: 02 Heinä 2003 08:56
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jape » 30 Joulu 2006 23:08

Nytpä löytyi Wamosille alkuperä ja merkki.
Vene on merkiltään Gullringen DC, ja yhden samanlaisen veneen kunnostus on osoitteessa http://groups.msn.com/GullringenKabin/g ... snw?Page=1
Cabanalle kiitokset vinkistä :)

Vastaa Viestiin