joko on miehet kömpiny ressujen alle kevät hommiin?

Löysää puhetta ja laiturijuoruja. Jos tuntuu että aihe ei enää liippaa kovin läheltä puuveneitä, niin siirretään keskustelu tänne.
Kinde
Viestit: 793
Liittynyt: 25 Marras 2003 13:43

Viesti Kirjoittaja Kinde » 23 Huhti 2006 18:38

Jos tulee eteen kokeilen lipperiä jos ei laitan unicaa.

Avatar
Veli-Matti
Viestit: 7971
Liittynyt: 08 Loka 2003 21:59
Paikkakunta: Varjakka

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 23 Huhti 2006 20:09

Haa, nasahdit kerralla "takana on jotain" ;-) ;-) ;-)
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;


"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

Avatar
jansix
Viestit: 578
Liittynyt: 25 Joulu 2003 19:24
Paikkakunta: oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jansix » 23 Huhti 2006 20:32

noissa purkeissa ei oo ku norsikia, ainaki se on paksumpaa owa ja impreg. ja klipperissä on myös 1 ja 2:nen ja tuntuu hyvältä aineelta lisätietoja saa tästä jotunin tekemästä kyllästeestä ja lakasta, huippumaalit, osmo säily p:0405058671

hkhk
Viestit: 678
Liittynyt: 06 Maalis 2005 18:52
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja hkhk » 23 Huhti 2006 21:27

Vanhan Olympian vanhasta kaasuttimesta. Kävin katsomassa hökötystä. Tuli mieleen keskustelu pakosarjan valmistamisesta. Tässä Olympiassa se onkin aika veikeä.

Samaan aikaan pieneen mötikkään tulee imu ja pako, reunasta tarjotaan vettä. Ja koko paketin yläreunan läpi imetään kuumaa ilmaa erillistä putkea myöten kaasuttimen yläpuolelle imusarjaan.

Sitten koko imetty ilma (kaasarin läpi ja tästä sivusyötöstä) vielä kertaalleen kuuman pakosarjan läpi moottoriin. Siinä luulisi palavan melkein millaisen aineen tahjansa, kun kone on kuumennut. -Hieno valu Vaasan pojilta.
Onks niissä Solex-versioissa ainoa kuumennus, kun sumu menee pakosarjan lävitse?
Kyyrö

Oorwin
Viestit: 53
Liittynyt: 19 Maalis 2006 19:00
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Oorwin » 26 Huhti 2006 19:52

Jeees. Tänää otettii ressu pois veneen päältä ja alko kunnostus. Pientä projektia ennen vesille laittoa, esim. kajuutanlipan lasikuidutus, kajuutan/koko muun veneen maalaus + kyllästystä. Jos ton toukokuun puolessa välissä sais vesille ni kyllä kelpais :) Tänään ja eilen ollu jo +18-19 varjossa, sais vaa yölläki pysytellä n. +10.. Kuvia veneestä otan loppuviikosta, pitää saada se "ennen ja jälkeen" kuva otettua.

Toi itse vene on lasikuidutettu puuvene, 7m pitkä, 1,9m leviä ja koneena 13hv sole diesel. (Ensimmäinen kajuutallinen minkä ruoriin pääsen)
Ei tyyni merimiestä tee.

Avatar
Beerit
Viestit: 44
Liittynyt: 21 Loka 2005 20:10
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Beerit » 26 Huhti 2006 20:34

Pressun alle on kömmitty helmikuun puolivälissä, sisäpuoli skrapattu ja kyllästeellä sudittu. Uudet konepukit sahailtu. Kone nostettu pois ja riisuttu, "alihankintana" maalattu. Apulaitteet koneesta putsattu sekä uudelleen asennettu. Runko vaatii vielä pesua ja hiontaa sekä kertaalleen lakkausta...(mikäli säät sen sallii) Sen jälkeen helat kiinni ja veteen kenties ens viikon loppupuolella...?
Nälkä lähtee syömällä ja nainen juomalla.

hkhk
Viestit: 678
Liittynyt: 06 Maalis 2005 18:52
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja hkhk » 26 Huhti 2006 21:00

Hyvä Beerit. Pidät yllä tunnetusti napakoiden suomalaisten naisten mainetta.
Kyyrö

Oorwin
Viestit: 53
Liittynyt: 19 Maalis 2006 19:00
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Oorwin » 01 Touko 2006 14:12

Photobuckettiin sain kuvan äsken. http://s63.photobucket.com/albums/h138/ ... =venhe.jpg Siinäs se. Mun mielestä helkkarin komias, miellyttää ainaki omaa silmää. Tossa kunnossa se oli 2pvä sitten, ulkonäkö muuttuu pikkuhiljaa parempaan ja 2vk päästä pitää napsasta kuva ko saa vesille tuon :)
Ei tyyni merimiestä tee.

Avatar
vanhami
Viestit: 507
Liittynyt: 16 Huhti 2003 14:35
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vanhami » 02 Touko 2006 07:14

toista kuukautta on kömitty pressun alla.

Poja on auki ja kyllästetynä kuivaamassa. Koneesta on kansi irti ja ruiskutuslaitteet koestettavana. Nyt pitäis alkaa maalaamaan pohjaa ja lakkaamaan korjauksia umpeen. Motti kasaan ja veteen. Lasku olis suunitteilla helatorstaina, eli noin kolmen viikon kuluttua.
Veneiden näprääminen on kivaa. Samoin saaressa siggen polttelu takakannella olutpullo kädessä. Veneilystä en niinkään perusta.

http://www.mikavanhala.fi

Yrittäjänä venetarvikekaupassa.
http://www.heater.fi/

Vastaa Viestiin