Yleistä keskustelua puuveneisiin liittyvistä asioista.
-
Sauli Särkkä
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Sauli Särkkä » 12 Loka 2009 21:19
Mile kirjoitti:Pikkujyrsijät ehkä ainakin jättäisivät chilillä suojatus osat rauhaan, elleivät sitten olisi jotain mexicolaisia hyppyrottia , jotka vaan sanoisivat "nami-nami-caramba" .
Jokunen vuosi takaperin eräs chiliharrastaja raportoi nimenomaan jyrsijoiden ahmineen satonsa pilalle. Ihan kotimaassa.. ;)
-Sale
-
Veli-Matti
Viesti
Kirjoittaja Veli-Matti » 12 Loka 2009 21:32
On se luojan lykky ettei täällä pohjoisessa ole tuota näkkiä. Dejah Thoriksen pohjassa sitä oli kun se tuotiin tänne Haminasta ja oli tosi xittumaista irroitella se syksyllä pois.
Täällä Oulun edustalla pärjää kunhan on jotakin maalia pohjassa ja on melkienpä sama onko se ferrexiä vai jotakin hienoa ja kallista "myrkky"maalia sillä kasvusto on täällä lähinnä limoittumista. Mulla on pelkkä original lyijymönjä pohjassa - niin ja n. 2/3 vedenalaisesta osasta rosteria. Joka tosin limoittuu sekin...
-
raimå
Viesti
Kirjoittaja raimå » 12 Loka 2009 23:54
Oon myrkkymaalannut oman paattini vuosittain Hempelin Hard Racingillä, joka on suunniteltu plaanaaviin veneisiin yksinomaan. Toimivuus pitäisi kuulemma tapahtua vauhdin kuluttamisen kautta ja uuden "pinnan" paljastuttua. Aloin vetämään tuolla koska sitä suositeltiin ekaksi myrkkykerrokseksi ennen "pehmeää myrkkyä" kuten Hempelin Basicia. Noh, tykkäsin kovasti Hard Racingin tummanpunaisesta sävystä ja vedin sillä seuraavinakin kesinä, koska ei ole ollut koskaa mitään levää tai rokkoa missään muualla kuin niissä kohdissa (köliraudan alapuoli) mihin laiskuuttani en ole myrkkyä vetänyt. Monet veneilevät veljet jättävät maalaamisen väliin tai laiminlyövät myrkyn vetämisen ja sitten ollaan lankunpätkällä raapimassa paskaa pois pohjasta. Toki on poikkeuksiakin, missä myrkky ei vain ole pitänyt eliöitä loitolla. Kait siihen ajomääräkin vaikuttaa. Mutta nyt kun olen havainnut että tuo hard racing toimii hyvin, enpä aio sitä vaihtaa mihinkään muuhun. Periaatteeni on että jos joku toimii, älä koske:)
Niin ja jos kunnon painepesurilla - missä kunnon suutin, tuuttaa menemään siten että rokotkin lentää, on päivän selvää että myrkytkin lentää osittain palasina pois. Ei se kuitenkaan sitä syvemmälle mene ellei pidä suihkua liian kauan paikallaan. Eihän se rokkokaan sen syvemmälle ole mennyt kun siihen myrkyn pintaan. Kunnon pesureita vain ei ole ne halpahallin kärkkerit:)
-
jkanerva
Viesti
Kirjoittaja jkanerva » 14 Loka 2009 19:40
Itse olen myrkkymaalannut veneeni muutaman vuoden hempelin basicilla ja se on tuntunut tosi hyvältä.
Rokkoa yms oli yhtä paljon (tai siis vähän) kuin raimållakin, eli todella vähän. Se vain tuntuu lähtevän painepesurilla melkein kokonaan pois syksyisin.
En sitten tiedä pitäiskö vaihtaa tuohon hard racingiin, kun vene kulkee 2-3 kertaa kovempaa kuin pauliina??
Ja muuten testasin tuota painepesuria, niin on muuten uskomattoman hyvä. Minkäs merkkinen kapistus se olikaan??