
- mitä enemmän purkaa ja etsii ja yrittää parasta, sitä isompi on todennäköisyys, että mennään ns liian syvällle. purettaan pikkase liika, korjattaan aivan turhan hienoksi ja hifistellaan enemmän, kun tarvii. Muistakaas 10 metrin sääntö. pätee kaikessa sentapaisessa. elikkä lähempänä kun 10 metri ei tarvii kenelläkään katsoa ja jos sieltä näyttää hyvältä, niin se sitä oikeesti on.
-jos ottaa itselle tavoitteen: joka päivä teen jotain, että projekti menee eteenpäin. On se sitten vaikka netista samantapaisten projektien kuvien katselu. Jos sieltä on opittava ja muistat vaikka jonkun kivan itsetehtyn klemmarin ja se nopeutta sun työtä joskus tulevaisuudessa, olet tehnyt jotain, että projekti menee eteenpäin. päiväkirjan pitäminen motivoi kummasti-jos ei oo mitään kirjoitettava, niin kai sitten etsii jotain tekemistä, että pystyis merkinta saaman.
Mun rojekti lähti lapasesta sillä sekunnilla, kun päättiin purkaa lasikuidun hytin ja kansien päältä pois. no siinä lähti sen jälkeen hytti ja kannetkin. Mutta heti, jos sää sallii, alan mittamaan uusia kansia. parraslistaraknnekin on talven pähkäilyn ja veneprojekte selailessa selväksi suunitelmaksi ajateltu. Ja ihan kuuluisaniminen mies hytin/ohjamon perusmuotojakin hahmottamaan kaupitelty:D Muuten työmatkojen autoilun vaihtamineen julkiseen antoi mahdollisuuden ajatella asioita läpii melkein 2 tuntia lisää joka päivä.
Joten eteenpäin pitää mennä, jossainkohta pitää lyötä jarruja ja mietii huolella, kuinka oleellista eteen tullut haaste on veneilynautintoa silmällä pitäen. Toki muitakin aspekteja siinä ohella on.
Seesellilla kannattais budjettin ja aikataulujen rajojen lähestyessä miettii ja katsoa samanlaisisa veneitä läheelta. Voi olla että muutamat asiat ei oo oikeesti sen arvoista, että siinä uhrattaan muutama kuukautta tai euroja. Vene tarvii oikeesti vaan eteenpäin vievän luotettavan voimalähteen ja pinnalla pysymisen perusedellykseet. Loput on hifistelyä. Kaiku, on puhtaasti mielestäni mukavuusvaruste. Kunnon moottori, pilssipumppu(vaikka se yksi ja kunnollinen), ohjausjärjestelmä on oleellisia juttuja. Se että kahden vuoden kuluttua kenties jostain lakka hilseilee on aivan toissiajinen asia. Aivan taatusti jostain hilseilee ja rakoilee ja joudut tekee pikkukorjauksia. Koita valitsee kaikista neuvoiste tehokkain ja asialklisin tapaa. Kirjoitaa "ongelmakohdat" tai muut huolet omalle paperille ja sinne perään erilaisia ratkaisuja, mitä sulle on tarjottu. Musta tuntuu että nevojen vyöryssä sä alat hukkamaan neuvoja ja kysyt asioita uudestaan.
Kunhan ei sorruta teinipoikien pillurallin tyyliseen 1,3 litrasen corollan kromivanteiden, maalipinnan kiillon ja ralliraitojen tuoman yleisön hyväksynnän hakuun.