

Tarkotus olis tehä kerralla kunnolla toi paatti, että voi sit kesäsin luottavaisin mielin putputella merellä.
Ostettiin aikoinaan Ruusa (lasikuitufiskarini) vähän "sikana säkissä", ja siitä alko pikkuhiljaa paljastua kaikkia pieniä vikoja. Esimerkiks sellanen sivuseikka, että ikäloppu Volvo Penta päätti sammua aina isommassa aallokossa, ilmeisesti tankista irtoavan paskan takia. Vika reissu kyseisellä koneella oli ihan mielenkiintoinen, ko todettiin kotimatkalla mökiltä Sapokkaan, että kone ei kulje kö yhdeksää solmua. Jos yritti laskea alle sen tai pistää vapaalle, kone sammu, ja sen uudelleen käyntiin saaminen oli aika operaatio. No ei siinä mitään, näillä mennään. Sapokkaan tultaessa jengi alkaa huutaa, että "Etsie tiiä kui kovaa sie meet!?" No tiiänhän mie, mutku ei pääse hiljempaa.. Samana talvena meniki sit kone vaihtoon.
Ohjausvaijeriki katkes yhden myrskyisän mökkimatkan jälkeen, onneks oltiin tosiaan päästy jo mökkirantaan. Toiki oli ihan mielenkiintonen, opetin mun toista isobroidia ajaan Ruusaa, ja kekkuloin itte keulassa huudellen broidille ohjeita, että mihin suuntaan kannattaa kääntyä ja miks. Broidi huus takas, että ei tää käänny. Minä siihen, että käännä käännä. "No nyt tää ruori pyörii vaan tyhjää". Äkkiä kattomaan, että mitähän se broidi sekoilee, ja joo, vaijeri tosiaan poikki. Eiku huutelemaan mökkinaapureille, että viittiskö joku tulla hinaamaan meiät laituriin.


Kyllästämisen suhteen on aika selvät sävelet, täällä foorumillakin on ihan vaan muutama keskustelu aiheesta.

Ymmärtääkseni pilssiä ei oo tapana maalata millään? Pelkkä kyllästyskö riittää? Mun veneen pilssi on vedetty sillä oranssilla lyijymönjällä, innolla sen pois skrabaamista ja hiomista odottaen..