"Summalainen Dejah Thoris ja uudet seikkailut pohjoises

Löysää puhetta ja laiturijuoruja. Jos tuntuu että aihe ei enää liippaa kovin läheltä puuveneitä, niin siirretään keskustelu tänne.
Vastaa Viestiin
Northling
Viestit: 2767
Liittynyt: 23 Huhti 2003 11:16
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: "Summalainen Dejah Thoris ja uudet seikkailut pohjoises

Viesti Kirjoittaja Northling » 07 Kesä 2010 23:32

Moro

Työkaluista:
Yksi kangaskassi työkaluille, yksi muovinen pieni lokeropakki sähkötarvikkeille, yksi isompi lokeropakki rikivarusteille ja köysi ja vaijerityökaluille, kolme lokerikkoa haponkestäville ruuveille, muttereille, pulteille, prikolle ja liittimille. Sitten on vielä yksi vetolaatikko missä on sikaa, letkuklemmareita, akkuväännin, kaikki kärkivaihtoehdot mitä veneestä löytyy, hiomapaperia, lakkaa, suteja, plokeja ym. Sitten on vielä pari lenkki ja räikkähylsysarjaa salkussa (iso ja pieni).

Tän kevään löytö oli Würthin Zebra räikkälenkkisarja jossa 8-18 mm lenkit ja adapteri väänninkärjille ja kaikki tuo kahdessa varressa.
On jo osoittautunut todella käteväksi. Saattaa siirtää lenkkiräikkasalkun eläkkeelle.

Kävin taas tänä keväänä osan pakeista läpi ja jätin n 10 kg pois, mutta jäis sitä vieläkin.

Nortti
PS. Yllä oleva teksti on minun näkemykseni asiasta, eikä välttämättä edusta yleistä näkemystä. Sinulla on oikeus olla eri mieltä. Pidätän oikeuden muuttaa käsitystäni. Scylla Ottiliana, https://www.youtube.com/ottilianasailing

Avatar
Veli-Matti
Viestit: 7971
Liittynyt: 08 Loka 2003 21:59
Paikkakunta: Varjakka

Re: "Summalainen Dejah Thoris ja uudet seikkailut pohjoises

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 08 Kesä 2010 05:51

"Kävin taas tänä keväänä osan pakeista läpi ja jätin n 10 kg pois, mutta jäis sitä vieläkin..." - Nortti
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;


"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

Avatar
Notreal
Viestit: 2014
Liittynyt: 22 Huhti 2008 00:10

Re: "Summalainen Dejah Thoris ja uudet seikkailut pohjoises

Viesti Kirjoittaja Notreal » 08 Kesä 2010 18:53

Minä yksinkertaistin tälle kaudelle mukana kuljetettavaa satsia.
Aikaisemmin työkaluja 3 eri paketissa ( salkku + 2 muovilaatikkoa ) jotka vaihdoin
yhteen Bahcon settiin. Sattui sopiva tarjous 110 euroa ( ovh. 285 )
Kuva
Pari HK:n muovilaatikkoa setin lisäksi varaosia ja tarvikkeita + ruuviväännin johon pieni poranteräsarja.
Ja sitten ne 2 tärkeintä, mangeetti ja pihti varrenpäässä jolla saa pilssiin tippuneet työkalut takaisin.
Niin ja ladattava remonttilamppu.
Näillä mennään.
Notreal
Veneilyä Suomessa jo ensimmäisessä sukupolvessa.
Princess OJ8834

Avatar
Veli-Matti
Viestit: 7971
Liittynyt: 08 Loka 2003 21:59
Paikkakunta: Varjakka

Re: "Summalainen Dejah Thoris ja uudet seikkailut pohjoises

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 08 Kesä 2010 23:15

Meillon varkaat tapettu jo kauan sitten - niillei oo rauhotusaikaa ;-)
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;


"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

Avatar
Veli-Matti
Viestit: 7971
Liittynyt: 08 Loka 2003 21:59
Paikkakunta: Varjakka

Re: "Summalainen Dejah Thoris ja uudet seikkailut pohjoises

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 09 Kesä 2010 16:10

ETP:n mitä todennäköisin lähdekin löytyi - vetolevy paskana...

Koneen käydessä avatusta tarkistureiästä lentää kuminmurusia ja sieltä kuuluu voimakkaasti "MMMMMMMUUUUUUUUUUUUU-UUUU.... joka tosiaankin enemmän tuntuu päässä kuin kuuluu korvissa :-)

Tässä sitä ollaan puhtaan paidan kanssa persaukisena :-(
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;


"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

Avatar
ms.venla
Viestit: 1043
Liittynyt: 29 Loka 2009 21:43

Re: "Summalainen Dejah Thoris ja uudet seikkailut pohjoises

Viesti Kirjoittaja ms.venla » 09 Kesä 2010 16:20

Mulla makso hurth:n kytkimeen vetolevy 150e.Tilasin piikkiöstä

Avatar
Veli-Matti
Viestit: 7971
Liittynyt: 08 Loka 2003 21:59
Paikkakunta: Varjakka

Re: "Summalainen Dejah Thoris ja uudet seikkailut pohjoises

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 09 Kesä 2010 21:27

Kuva

Voiko se hevimies ajaa muuten kuin metallin välityksellä... :-)

Kumeista sen verran tietoa että selvästi tunnistettavia kappaleita löytyi kaavelin pohjalta 3 kpl ja varttilitra sitten niitä murusia...

Sinänsä näppärä homma tehdä kun irrotuksen meni vajaa tunti ja samahan se menisi kasaamisen JOS OLISI osat - ja siinäpä se tämän 265 PMR:n osalta ongelma onkin.

Eilisiltaisen ja tämänaamuisen lähestulkoon maatakaatavan xitutuksen jälkeen pääsin jopa niihin sinisiin (veneily)ajatuksiin kiinni - kyllä veneilyharrastus on mukavaa :-)
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;


"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

Avatar
ms.venla
Viestit: 1043
Liittynyt: 29 Loka 2009 21:43

Re: "Summalainen Dejah Thoris ja uudet seikkailut pohjoises

Viesti Kirjoittaja ms.venla » 09 Kesä 2010 22:14

Tuo osa on varmasti laatikon puolelta:) Ei kai kaavelissa vaan ole takakäpäliä, vai onko ne koneessa?

Avatar
Veli-Matti
Viestit: 7971
Liittynyt: 08 Loka 2003 21:59
Paikkakunta: Varjakka

Re: "Summalainen Dejah Thoris ja uudet seikkailut pohjoises

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 09 Kesä 2010 22:57

Alumiinihärpäke tai paremminkin sen jäänteet on vauhtipyörästä. Vaihteessa on kiinni kartiolla sitten sen teräksinen vastakappale - ja siinäpä se ongelma onkin. Kakskuusvitosia on kahdenlaisia, joko booriakselilla tai sitten kartiolla kiinni olevalla olevalla "pyörittäjällä".
Jälkimmäiseen ei saa enää uusia vetolevyjä - sitä mun tuuria...
Jos löytyy käytetty hyväkuntoinen vetolevy niin hemmetin hyvä mutta jos löytyy vastavaa 2:1 vaihde booriaksleilla niin sekin on hyvä koska siihen saa uuden vetolevyn.
Jos joutuu alkaa fundeeraamaan kartiolle booriakselin sepitystä niin se on tyydyttävä mutta vaivalloisin ja viimeisin vaihtoehto. Alkaa käymään ainevahvuudet vähiin...

Taidampa tarkistaa Vikingoton jos sais tilata heti aamulla tehdasuuden Lombardinin :-) :-) :-) :-) :-
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;


"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

Avatar
Simon
Viestit: 958
Liittynyt: 22 Maalis 2007 23:27
Paikkakunta: Kaskinen

Re: "Summalainen Dejah Thoris ja uudet seikkailut pohjoises

Viesti Kirjoittaja Simon » 09 Kesä 2010 23:26

Mitä tuossa YV:lä juteltiin ja nyt kun tuon kuvan näin, voin vain todeta, eipä ole ennen tullut vastaavaa komistusta nähtyä? Aikas erikoinen voimansiirron väline. Huomaan kumminkin asenteestasi pursuavan jo varjaagimaista positiivisuutta, "Odin ja Aasa" venettä ei jätetä :)

Avatar
Veli-Matti
Viestit: 7971
Liittynyt: 08 Loka 2003 21:59
Paikkakunta: Varjakka

Re: "Summalainen Dejah Thoris ja uudet seikkailut pohjoises

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 10 Kesä 2010 22:26

Miksi ihmeessä Jude poisti viestinsä - mies kun oli 110% oikeassa. Tämän iltaisen tarkemman putsaamisen ja tutkimisen jälkeen totesin että kytkintälli on ihan tavallinen teollisuudessa käytetty sakarakytkin.
Nyt on vaan kysymys että löytyykö sopivaa standartijoustoelementtiä väliin vai pitääkö se muokata jostain lähes sopivasta...

Osat on kuitenkin täytehitsattava ja koneistettava kuntoon ensi viikolla .

Kuva

Jopa oheisessa kuvassa saattaa olla just sopiva joustoelementti...

Toisaalta taas ehdin hälyyttää apuun melkeinpä kaikki tutut Kemin luotsiasemalta Kotkaan saakka sekä osan järvi-Suomestakin ja "varmoja havaintoja" vaihteista ja osista on useita...joten eiköhän vielä tälle kesälle olla vesillä :-)
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;


"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

Avatar
Veli-Matti
Viestit: 7971
Liittynyt: 08 Loka 2003 21:59
Paikkakunta: Varjakka

Re: "Summalainen Dejah Thoris ja uudet seikkailut pohjoises

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 10 Kesä 2010 23:28

Kuva

Siinäpä se - teollisuudessa käytetty sakarakytkin...
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;


"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

Avatar
Notreal
Viestit: 2014
Liittynyt: 22 Huhti 2008 00:10

Re: "Summalainen Dejah Thoris ja uudet seikkailut pohjoises

Viesti Kirjoittaja Notreal » 11 Kesä 2010 09:31

Ihan haitarista.
Nyt iski kauhee tarve saada selville onko mullakin tuollanen vetolevy jossain piilossa. 8-|
Ja jos on, missä kunnossa.... 8|

Sama osa voisi olla hyvinkin syynä häiritsevään resonanssi värähtelyyn....

P.S. Laitappa kuva siitä koneeen päästä nyt kun tuo "levy" on irroitettu.
Notreal
Veneilyä Suomessa jo ensimmäisessä sukupolvessa.
Princess OJ8834

Avatar
CC
Viestit: 819
Liittynyt: 17 Touko 2008 01:50
Paikkakunta: JKLn MLK

Re: "Summalainen Dejah Thoris ja uudet seikkailut pohjoises

Viesti Kirjoittaja CC » 11 Kesä 2010 12:12

Vanha ja kulunut vetolevy on hyvä ehdokas kaikille räminöille, oli sen rakenne minkälainen hyvänsä.
Mulla uudet kesti hiljaisina vajaan 8 vuotta. Nyt taas erityisesti tyhjäkäynnillä sirraa ja rämisee. Helpottaa, kun nostaa kierroksia
vähän. Kun noissa on auton kytkinlevyä vastaava jousivaimenninrakenne, niin pitäisi varmaan kokeilla tursuttaa ne jouset täyteen
vaikka silikonia...
36 Cavalier Crusader, nyttemin uudessa kodissa.

Avatar
Veli-Matti
Viestit: 7971
Liittynyt: 08 Loka 2003 21:59
Paikkakunta: Varjakka

Re: "Summalainen Dejah Thoris ja uudet seikkailut pohjoises

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 11 Kesä 2010 17:03

Yleensä se sirinä ja räminä vetolevyltä on sen merkki että vaihto on edessä - voi kestää 2 kautta ja siristä aina vaan hieman enemmän mutta voi posahtaa 5 minuutin kuluttua...

Pajan (alumiini)hitsari on lomalla, joustoelementtiä ei saa vakiona vaan täytyisi teettää Aikolonilla jonka hinta-arvio n. 600€, naapurin migistä alumiinilanka loppu, jne...
Ja xitut, mää teen kaiken ite kun on noita alumiinipuikkojakin puolipakettia ja materiaali kolmen elementin tekemiseen maksoi vaan 60€.

Eli uppoudun ainakin huomis-iltaan asti syvälle erittäin monipuolisen ja kehittävän harrastuksen pariin :-) :-) :-)

Semmonen asia ihmetyttää että Valmet tehdasasentaja on keväällä -96 laittanut varmastikkin jo silloin lähestulkoon loppuun ajetun vetosydeemin upouuden Valmetin jatkoksi. Ilmeisesti soppari on ollut vaan koneasennuksesta PMR vaihteeseen ja asentaja on ollut sen luokan kusipää että on tehnyt niin kuin on käsketty eikä ole osannut käyttää omia aivojaa. Nimi on tiedossa %&¤(&¤)/&%¤)=&T(/%/&%¤= 8} 8} 8} 8}
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;


"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

Vastaa Viestiin