Höyrypuhdistin veneen puhdistuksessa ja turvotuksessa

Yleistä keskustelua puuveneisiin liittyvistä asioista.
Avatar
ijp
Viestit: 292
Liittynyt: 02.05.2005 20:36
Paikkakunta: Siuntio

Höyrypuhdistin veneen puhdistuksessa ja turvotuksessa

Viesti Kirjoittaja ijp » 21.05.2017 13:49

Onko teillä kokemusta höyrypesurin käytöstä puuveneen pilssin putsauksessa? Lähteekö lika höyrypesurilla paremmin kuin harjalla ja pesuaineella?

Itsellä on ollut tapana turvottaa limisaumaista venettä sumuttamalla ruiskupullolla kuumaa vettä saumoihin sisäpuolelta. Toimisiko höyrypuhdistin paremmin tuossa hommassa?

Tarkoitan siis jotain tällaista: https://www.kaercher.com/fi/home-garden ... 24050.html
Ilkka

Avatar
stuuvari
Viestit: 315
Liittynyt: 05.09.2014 21:02

Re: Höyrypuhdistin veneen puhdistuksessa ja turvotuksessa

Viesti Kirjoittaja stuuvari » 21.05.2017 22:28

ijp kirjoitti:Onko teillä kokemusta höyrypesurin käytöstä puuveneen pilssin putsauksessa? Lähteekö lika höyrypesurilla paremmin kuin harjalla ja pesuaineella?
Äkkiä tuntuis että lähtee. Tuotahan vois jopa kokeilla.

kaller
Viestit: 271
Liittynyt: 15.03.2009 20:45
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Höyrypuhdistin veneen puhdistuksessa ja turvotuksessa

Viesti Kirjoittaja kaller » 22.05.2017 8:38

Minulla on tasasaumainen vene joka on ollut useamman vuoden remontissa kuivilla. Olen tehnyt veneen pohjalle teltan suojauspressta siten että se on teipattu vesilinjaan ja laskeutuu siitä lattialle. Tänne teltan sisälle olen laittanut kaksi Ufox kostutinta. Teltassa pysyy karkeasti 80-90% kosteus noilla kostuttimilla ja veneen pinta kostuu mukavasti siitä. Tarkkaa tutkimusta ei ole miten tuo toimii, mutta muutama sauma jotka olivat aiemmin auki on ainakin mennyt kiinni.

ses
Viestit: 91
Liittynyt: 19.04.2003 13:56

Re: Höyrypuhdistin veneen puhdistuksessa ja turvotuksessa

Viesti Kirjoittaja ses » 12.06.2017 9:07

Annoin itselleni kertoa että pilssiä ym voi kätevästi puhdistaa höyrypuhdistimella ja samalla imee rojut pois märkäimurilla. Ajattelin syksyllä kokeilla...

Vastaa Viestiin