Moi,
Kiitos kommenteista. Luin koko ketjun vastauksineen ajatuksella läpi ja kävin oman lokikirjan merkinnät läpi. Illalla saumoja auki skrapaillessa päätin tehdä kyllästyksen ensin. Eli samalla tavoin, kuin viime vuonna keulakansi:
- Saumat tyhjiksi / kuumailmapuhallin, omatekoinen "naulaskrapa" (On jo puoliksi tehty, tänään illalla pitäisi valmistua.)
- Kannen lakkojen poisto / kuumailmapuhallin, skrapa ja lasta
- hionta / tasokone ja 120 paperi
- saumojen sekä kannen imurointi pölystä ja mömmöistä
- kyllästys / pöö+teknos base+ yms.
(kuivumisaika kunnes on kuiva)
- saumaus Marine Caulk mustalla massalla
(kuivumisaika kunnes on kuiva)
- saumojen veisto kannen tasaan terävällä taltalla
- hionta / tasokone ja 120 paperi
- Lakkaus / Tonkinos, min neljä kerrosta täksi kesäksi.
Jos alkaa mennä kovin pitkäksi, niin osa lakkauksista tapahtuu vesillelaskun jälkeen. Kyllästeen kuivumisaikaa voi säätää lyhyemmäksi käyttämällä vernissaa ja toivomalla lämmintä sekä aurinkoa.
Ja tämähän on tekemistä vaille tässä
