Wau! Nyt minullakin toimii!
Tuli mieleen noita projekteja katsellessani että olisi todella hyödyllistä alkavalle puuveneilijälle tai sellaiselle joka harkitsee puuveneen ostoa tai remontointia tai entisöintiä, niin tietää suurin piirtein mitä noi projektit on tullut maksamaan asiakkaille. Tiedän että se varmaan on mahdoton ajatus, mutta minulla ei esim vieläkään ole harmainta aavistusta mitä mun projekti tulee maksamaan kun se vihdoin on vesillä. Tiedän vaan että kaikki rahat menivät jo...
Tiedän että kaikki veneet, kaikki tekijät ja kaikki remonttitarpeet ovat yksilöllisiä, mutta olisko kuitenkin mahdollista luoda jonkunlainen taulukko tai laskuri tai jotain missä vois saada edes jonkunlainen idea missä mennään.
Esim sellaisen että jos kyllästää veneen ja kaikki menee hyvin niin puhutaan x-xx €/m, jos taas tulee paljon takapakkeja hinta voi olla jopa xxx. Ja riippuen tietenkin miten paljon se syö tavaraa ja mitä tavaraa se syö...
ja jos kansi rempataan niin eri materiaalit ja menetelmät ym otettu huomioon puhutaan.....
Jos koko höskä lakataan 8 kertaan niin puhutaan x-xx€/m2.
Kaarien vaihto/korjaus, ja kaikki muu mikä voi veneessä olla korjauksen tarpeessa...eli kaikki

Ei tarttis olla mitenkään kauhian tarkka hinta vaan sinnepäin....
Tiedän että kaikki on yksilöllistä, mutta jos sais edes tonnilleen tietää mitä jokin tietty veneremppa on maksanut niin olisi todella hyödyllistä. Eikä se tietenkään sido ketään tekemään jotain muuta samaan hintaan.... Niin, siis ei sido ketään tai mmitään mihinkään... Tai jotain...
Luultavasti löytyy miljoonaa syytä miksi tämä on huono idea, mutta tulipahan kuitenkin mieleeni tällainen, olisi minua auttanut paljon. Luultavasti en olisi puuveneilijä jos tällainen olisi olemassa
No joo, ehkä mun aivot on hiukan tukossa kaikesta hiomapölystä....