Käytännössä siis mitään muuta alkuperäistä ei jää, kuin mittaristoilta tulevat johdot, sekä tietyt rungon sisällä kulkevat valojen ym. johtoniput, kuten:
Vene oli päässyt käymään veden alla, eikä mitään ollut käytännössä pelastettavissa.. Nyt on tarkoitus tehdä homma hyvistä palikoista ja siististi, enempiä säästelemättä, mutta kuitenkin järkevällä aikataululla (loppuvuoden aikana). Biltemakamalla ei rakennella.. Jos autatte projektissa, lupaan tehdä hyvin kattavan dokumentaation projektista tänne forumille! Kuvapankki veneen purusta ja remontista on myös kattava, joten siltäkin puolelta saadaan varmasti tuotua teille hyvää materiaalia.
Tässä nyt polttavimmat kysymykset heti kärkeen:
- Veneeseen on tulossa kaksoisakkujärjestelmä kaksoisakkureleellä; 3x150Ah käyttöakut + 1x150Ah käynnistysakku. Onko tämä järkevä kombinaatio?
- Laturi on ilmeisesti tämä: http://goo.gl/dL4sp4. Riittääkö se lähtökohtaisesti edellämainituille? Tehontarve pitää toki vielä määritellä..
- Maasähköt tulevat myös varmasti, mutta ehkä myös aurinkopaneelit (toivottavasti ei..). Mitä komponentteja siis tarvitsen kaiken tämän hoitamiseen? Onko jotain valmista kaupallista ja yksinkertaista ratkaisua koko paletin pyörittämiseen?
Lähtökohtaisesti rakennan uuden kytkinpaneelin vanhaan reikään ja lohkaisen karttalaatikosta puolet kytkentätilaksi. Osaatteko suositella laadukkaita kytkinpaneeleita, vai onko paras rakentaa itse? Mistä komponentit?
Kytkennät hoidan varmaankin ihan Wagon jousikuormitteisilla riviliittimillä, mutta miten hoitaisitte sulakesuojauksen? Saako riviliitinasennukseen suoraan venekäyttöön soveltuvia automaattisulakkeita? Onko tavallinen MKEM-johdin riittävä vai onko syytä vetää tinattuja kaapeleita?
Nyt siis vedetään vähän suuria linjoja, jonka jälkeen tulee varmasti paljon kysymyksiä. Anna mielipiteesi ja vaikuta
![hymy :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
-Saku