SIKA-massaa 290DCi, olis ylimääräisenä.

Yleistä keskustelua puuveneisiin liittyvistä asioista.
merimakkara

SIKA-massaa 290DCi, olis ylimääräisenä.

Viesti Kirjoittaja merimakkara » 07 Heinä 2015 17:28

Tilasin epähuomiossa 600 ml pussituubeja :)) kannen saumaamiseen, eli puolet liikaa kun tuubin määrän olin laskenut 300ml menekin mukaan. Myyn nuo viisi tuubia sikahintaan :)) 10e tuubi 8o parasta ennen 4.2016 ja väri musta...ostakee nyt varsinkin veistäjät joilla menekkiä tavaralle.

Seesell

Re: SIKA-massaa 290DCi, olis ylimääräisenä.

Viesti Kirjoittaja Seesell » 18 Heinä 2015 01:02

Moi,
Millä työkalulla tuollaiset pussit pruutataan? Samalla kuin pienet tuubitkin? Miten pitkälle tuollaisella pussilla pääsee? Jos sauma olis esim. 4mm leveä ja 5 mm syvä. Montako metriä sillä,sais vedettyä? Vai pystyykö sen edes laskemaan?
Minulla taitaa olla tarvetta tavaralle, mutta en tiedä millaisille määrille... Pitäisikö minun ensin mitata montako metriä saumaa paatissa on? Niinkö kokeneemmat sen tekevät? :P

merimakkara

Viesti Kirjoittaja merimakkara » 18 Heinä 2015 11:27

Pursotukseen pitää olla 600ml puristin, esim motonetista voi ostaa

http://static1.motonet.fi/img/8/803232/500/803232.jpg

Menisköhän tolla patruunalla joku n. 10 metriä, veikkaus...kannattaa mitata se metrimäärä ja ostaa mieluummin yks ylimääräinen kuin että jää vaille. ;-)

Seesell

Viesti Kirjoittaja Seesell » 18 Heinä 2015 23:38

Noniin, myt on saumat mitattu. Mukava pieni keskiyön projekti taskari, mitta, vihko ja mitta taskussa. Laskin että saumaa joka 0,4x0,5 löytyy 33,33 metriä ja saumaa joka on leveämpää ja paikoin myös paljon syvempää(???) löytyy 10,8 metriä. Niin, ja jos sitten vielä lasletaan että puolet menee hukkaan kun ei ole tekniikka hallussa, niin taidan mennä vararikkoon... Tai eihän niitä varoja ikinä ollutkaan, joten ei mitään uutta ja yllättävää ole taivaalta tippunut :))

Onko tuolla isolla prutkuttimella yhtä vaikeata sotkea nuo massat rakoihin kuin pienemmällä?

Miten helpoiten onnistuisi kauppa? Missäpäin maailmaa olet näin kesällä?

merimakkara

Viesti Kirjoittaja merimakkara » 19 Heinä 2015 00:20

Itse olen pursottanut sillä pienellä 300ml tuubeissa olevalla puristimella ja sit tällä kalvopussipuristimella 600ml. Astetta helpompi oli mielestäni tuo isompi pursottaa, ilmeisesti tuo kalvo ei aiheuta puristuessaan kitkaa niin paljon kun patruuna.. ajattelin että ostan sen akkukäyttösen patruunapuristimen kun aikanaan pikkupuristimella pruuttailin ja kämmenet oli kipeet aina iltaisin mutta se on aika hintava tuo akkukone. Tänä kesänä pruuttailin tuolla 600ml kalvopuristimella ja se olikin helpompaa, ei tullut kämmenet kipeiksi vaikka pursotettavaa oli paljonkin.

Voishan toi mennä ihan sillaikin että avais pussinpään puukolla ja sit siitä suoraan kittilastalla nokare jonka levittäis uraan lastalla painamalla, tietysti hidasta ja sottaavampaa.

Kyllähän tohon käsipuristimeen varmaan sais kierretangonpätkän mitä vois sit akkumoneella pyörittää 8o sais teeseitse akkupursottimen :)) :))

Asustelen Pirkanmaalla mutta postissa voin lähettää jos laitat tiedot yv. Viestillä. Jos ostat viisi patruunaa niin voin antaa vielä alennusta, yhteensä kaikki viis 40e plus postimaksu, näin uuden puuveneilijän kunniaks. ;-)

merimakkara

Viesti Kirjoittaja merimakkara » 30 Heinä 2015 23:34

Tiedoksi muillekin että SIKAmassat on myyty :)) :))

Vastaa Viestiin