Noniin ja taas toimii. Näköjään eilen jokin muutos ei antanut lisätä viestejä.
Eli, sunnuntaina kävin koneen kimppuun. Konetta avatessa selvisi, että ei välttämättä vielä tässä vaiheessa kannata irroittaa mäntiä
kuva. Kampiakseli tulee tuohon etukoppaan kiinni, eli öljypohja jää periaatteessa viimeiseksi osaksi purkua ja tilasin pelkän kansipahvin. Ei pysty siis irroittamaan veivejä pelkästään.. Testin vuoksi laskin naftaa kansien päälle 5mm, jotta näen miten renkulat pitää. 30min kesti vuotaa läpi, joten oletettavasti ei mitään kovin pahaa ohivuotoa ole. Sormet ristiin.
Kansi ympäri, naftaa venojen päälle ja paineilmaa sekä imu-, että pakosarjaan. Pari venoista falskasi hieman, joten venttiilit irti, hionta ja pesät hiomatahnalla. Hammaskehäkin tuli putsattua ohimennen.
Täytyi tarttua autonkin kimppuun välillä, sillä webasto vuoti jäähdytinnestettä letkun juuresta. Samassa tuli sekin irroitettua ja kunnostettua oikutteleva höyrystin, sillä ei tahtonut lähteä kirveelläkään käyntiin enää talvella. Nyt kelpaa taas kesän poltella, että saa talveksi taas epäkuntoon..
Soppelisti jäi vielä aikaa purkaa veneen kannesta ruffin ja lasikuidun välinen tiivistysmassa ja hioin samalla puoliväliin ruffin kyljen lakan irti. Tarkoitus on petsata kylki mahonkipetsillä, jotta saan harmaan pinnan uudistettua.
Eilen kääntelin mukit kerrallaan akk:an ja hoonasin pallohoonilla olkapään pois ja salmiakkia seinille. Samassa tuli hiottua lohko ja kansi epäkeskolla valmiiksi uutta nahkaa varten. Pikku pyöröurat vielä mukien reunoihin käsin ja kannen kasaus venoineen. Eilinen oli täten taputeltu. Ei joka päivä jaksa..
Tänään hommat jatkuu ruffin hiomisella loppuun, kiinnitän kannen reunan irronneet kuidut lukkopulteilla täksi kesäksi ja tiivistän ruffin ja kuidun reunan takaisin paikoilleen. Myös ikkunalistat pitää hioa ja kajuutan katto.