Olympia 2F4
-
- Viestit: 3
- Liittynyt: 09.08.2014 22:17
- Paikkakunta: Kangasala, Rauma
Olympia 2F4
Ostin talven puuhailuksi em. moottorin. menin ostamaan wikströmmiä, mutta paljastuikin olympiaksi. Käynnistyskampi puuttuu, magneetto ilmeisesti hiljainen. Olisiko jossakin myytäväksi magneettoa ja kampea. mikä mahtaa olla alkuperäinen väri? Tyyppikilpi hävinnyt, ilmeisesti koska kylki paikattu pakkas tms vaurion vuoksi. Kone pyörii ja vaikuttaa muuten täydelliseltä. Liitän kuvan, jos osaan.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
-
- Viestit: 755
- Liittynyt: 14.05.2009 21:12
- Paikkakunta: surkia merikaapunni Oulu
Re: Olympia 2F4
Se on 2f45 kone.
Kannattaa ottaa magneetto irti ja putsata,kuivata,tutkia liitokset,viritellä käret kuntoon.(voipi alkaa kipinöidä)
Kampi on aika helppo tehdä vaikka itse jos osaa hitsata vähäsen(tai joku kaveri osaa)
Kannattaa ottaa magneetto irti ja putsata,kuivata,tutkia liitokset,viritellä käret kuntoon.(voipi alkaa kipinöidä)
Kampi on aika helppo tehdä vaikka itse jos osaa hitsata vähäsen(tai joku kaveri osaa)
Tarkka suunnittelu "tappaa" luovuuden ja haaskaa värkkäilyaikaa..
-
- Viestit: 168
- Liittynyt: 17.10.2007 20:49
- Paikkakunta: Pietarsaari
-
- Viestit: 102
- Liittynyt: 20.09.2010 17:18
- Paikkakunta: Oulu
Re: Olympia 2F4
Näkyy olevan niin täydellinen Bosch magneetto, että tuo kannattaa kunnostaa toimivaksi. Uudelleenkäämittynä tuosta tulee takuulla varmatoiminen, ei kannata käytettyä alkuperäiskuntoista metsästää tuon tilalle, kun niissä voi olla kuitenkin sama homma edessä.
Ainakin uudelleenmagnetoinnin tuo magneetto tarvitsee, kun nuo hevosenkenkämagneettiraudat ei ole kovin tehokkaita magnetoinnin jälkeenkään ja niistä hiipuu teho vuosien saatossa. Samoin kondensaattori on melko varmasti jo oikosulussa. Tuo magneetto on vanhempi, kuin itse moottori, todennäköisesti 1920-lukuinen.
Otappa yhteyttä, jos haluat että herätetään magneetto taas eloon.
Ainakin uudelleenmagnetoinnin tuo magneetto tarvitsee, kun nuo hevosenkenkämagneettiraudat ei ole kovin tehokkaita magnetoinnin jälkeenkään ja niistä hiipuu teho vuosien saatossa. Samoin kondensaattori on melko varmasti jo oikosulussa. Tuo magneetto on vanhempi, kuin itse moottori, todennäköisesti 1920-lukuinen.
Otappa yhteyttä, jos haluat että herätetään magneetto taas eloon.
Sähkölaitteiden konservaattori