vannas-putket...

Vanhat moottorit ja niihin liittyvä tekniikka, akselistot, ohjausjärjestelmät; puuveneilyn rautapuoli.
RAKNAROK

vannas-putket...

Viesti Kirjoittaja RAKNAROK » 30 Touko 2014 05:00

Eli tehdäänkö vannasputkia paljon itse? Tuollainen valmis setti kun maksaa aikas paljon koosta riippuen 400e -1000e, niin ajattelin jos vanhan veneen hankkii mistä esim riisuttu tekniikka, Pääsisköhän sitä halvemmalla jos itse tekis tai teettäs esim ammatti-koululla tai paikallisella nyrkki-pajalla...

Kertokaas kokemuksia jos on 8|
Veistellään Mitä Veistellään :-)

bonito

Re: vannas-putket...

Viesti Kirjoittaja bonito » 30 Touko 2014 08:07

Silloin kun mulle tehtiin puuvene(kauan sitten), siihen tilattiin kyläsepältä vannasputki, joka oli ihan tavallista galvanoitua 1 1/2" vesijohtoputkea, jossa oli jenka molemmissa päissä, siihen sitten hankittiin perälaakeri ja sisäboksi, jotka sopivat putken kierteeseen. Kaari laitettiin sisäboksille sopivaan kohtaan ja putki tiivistettiin. Vanhasta paatista pitäisi saada vanha putki pois ja tehdä uusi vanhan mukaan. Nykyään tehdään paljon happosesta, mutta saattaa olla, että se ei käy puuveneeseen, jos venelaudoissa on sinkityt naulan kannat näkyvissä, voi syntyä sähköinen korroosio naulankantoihin. Galvanoitu putki kestää vuosikymmeniä.

Vastaa Viestiin